Deel hier jouw ervaringen en/of tips.
Recent actief
Ik voel me hier heel dubbel bij; aan de ene kant gun ik het hem zo dat zijn verhaal op deze manier is verteld en er begrip is voor zijn situatie maar hoe zit het met andere slachtoffers? Ik zit al in het systeem sinds ik 5 jaar oud ben en heb op meerdere plekken binnen de jeugdzorg te maken gehad met fysiek en seksueel misbruik door zowel begeleiders als groepsgenoten, op zeer jonge leeftijd (verandert door In je Bol). Hierdoor ben ik gediagnosticeerd met PTSS, Hechtingsstoornis, ADHD i.c.m. ADD en een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis. ADHD is de enige aangeboren diagnose. Ik heb geen warm gezin gehad en heb er altijd alleen voor gestaan. Geen steun van familie. Ik ben gepest, uitgekotst en in de steek gelaten. Mensen hebben machtsmisbruik laten zien, grootheidswaanzin, etc. Ik verblijf nu in een kliniek wat plek nummer 29 is... 16 diverse (jeugdzorg instellingen, 4 jeugdgevangenissen, 4 volwassen gevangenissen en 5 klinieken. En ga zo maar door. Ik probeer actief mijn verhaal te
Hallo allemaal!Ik heb al een behoorlijk verleden met veel vallen en opstaan…Het grootste probleem was altijd mijn opvoeding/ouders.Mijn moeder was altijd al een vrouw met haar eigen problemen en gebruikte mij vaak als haar eigen therapeut. Dus ik vond het ook normaal om altijd mijn eigen problemen opzij te zetten voor anderen en hielp ook iedereen die er door heen zat zelfs als ik je niet kende…Dat heeft vanaf een jonge leeftijd tot 27 jarige leeftijd geduurd dat ik haar problemen elke dag moest aanhoren. De laatste jaartjes werd haar gedrag alleen maar erger, mijn vader kreeg een aantal jaar geleden een herseninfarct. Wonderbaarlijk wel overleefd, met schade natuurlijk, en hij zal nooit meer die man zijn die hij ervoor was. En daar maakte ze eigenlijk ook steeds meer misbruik van, ze liet hem bijna elke dag koken en liet hem zware taken verrichten terwijl dat eigenlijk voor hem te veel was. Want zij was dan weer zo zielig of was niet lekker…Ook ik kon m’n moeder niet meer bereiken als
Hoi ik ben al 2 weken lang thuis geweest. En ik bouw inmiddels in 4 weken tijd weer wat werk uren op.Nu merk ik sinds ik tegen de burn out ben gelopen dat mijn hoofd heel veel pieker gedachten heeft. En heel veel impulsieve gedachtes.Ik zit in een gelukkige relatie. Een hele goed liefdevolle vriend. En had deze gedachtes allemaal voor de laatste druppel in de emmer kwam niet.maar nu spookt er gewoon in mijn hoofd gedachtes zoals: je vind jezelf niet meer mooi, wie is dat in de spiegel, ik voel geen liefde meer van niemand, als ik liefde niet meer voel… val ik dan op vrouwen, oh het valt me op dat vrouwen mooi zijn, ik wil niet op vrouwen vallen ik wil ze niet eens aanraken of er mee in een relatie, ben ik dan ongelukkig met mijn vriend?, wilt hij me nog wel? kortom allemaal dingen afvragen en helemaal gek worden van jezelf. Ik heb al een ggz praktijkondersteuner maar daar haal ik niet zoveel uit. Alleen rondjes lopen, mediteren, praten en rust pakken.Hebben jullie dit ook meegemaakt?
Dag allemaal 🙂Ik ben erg benieuwd naar jullie tekeningen, dus in dit topic kun je die posten!
Hoi allemaal,ik heb al een tijd last van mentale problemen, depressie, nutteloos voelen etc etc. Het lukt ook al een hele poos niet met een baantje zoeken wat het dus erger maakt, om het feit dat het niet lukt en het feit dat ik elke dag niks te doen heb. Ik wil ook graag praten met iemand maar ik kan pas in 2026 behandeld worden door de psycholoog, weet iemand een tijdelijke oplossing tot dan?groetjesss
Hoi allemaal,Ik heb dus al een aantal jaren last van depressie en de laatste tijd is het steeds erger geworden. Ik wil graag mijn mood wat gaan verbeteren door bijvoorbeeld hobby’s te proberen, maar ik vind de meeste hobby’s dus echt te saai en heb er dus geen motivatie voor. Weten jullie misschien nog leuke hobby’s die ik zou kunnen proberen?En daarnaast heb ik nog een vraag; wat zijn jullie tips bij depressie?Alvast heel erg bedankt voor het beantwoorden!groetjess
Hallo iedereen, ik wil even mijn ervaring en tips delen wat mij heeft geholpen tijdens moeilijke situaties/periodes. Wellicht helpt het jullie. Ik heb het zelf wellis lastig in mijn gezin, en kamp daardoor ook met eigen persoonlijke problemen die daardoor zijn ontstaan (Concentratie problemen op school, Soort slapeloosheid, Depressies etc) Ik heb daar nooit goed over kunnen praten in mijn omgeving, ook niet vrienden die ik in het verleden had gehad. En de hulpverlening die ik in verleden had in gezin, die luisterde niet voldoende naar wat ik toen zei als 16 jarig meisje. (Ik ben overigens nu inmiddels 21 jaar). Wat mij heeft verder geholpen, was afstand doen van mijn huidige vriendengroep. Door mijn situaties was ik voor mijn gevoel al wat sneller volwassener (Wijzer) dan al mijn leeftijdsgenoten, waardoor ik niet echt met hun meer kon levelen, ook was ik te druk met overleven in mijn situatie en had ik daardoor weinig energie/tijd om echt doortebrengen met vrienden of leuke dingen
Wie heeft ervaring ik merk dat moeit heb concentreren na crona overprikkeld raak bij drukte moe word heeldag sociale contacten heeft iemand hier ervaring mee en vraagje waneer zit je niet lekker vel dat je geen verbinding ervaart met je zelf??
In mijn leven heb ik veel meegemaakt. Ik heb veel mentale klachten gehad, waaronder eenzaamheid, depressie en moeite met zelfacceptatie. Hoewel ik denk dat het nooit helemaal weg gaat, zit ik er nu gelukkig weer erg warm bij! Het was een erg lang proces, maar ik heb gevochten voor wat ik waard ben. Nu deel ik graag mijn ervaringen met jou, misschien heb je er wat aan.Van mezelf ben ik erg actief. Ik kan niet zo goed stil zitten. Na een aantal mislukte pogingen bij een psycholoog, wilde ik het eens ergens anders gaan bekijken. Zo kwam ik terecht bij een psychomotorische therapeut. Dan zit je niet alleen te praten op een stoel, maar gebruik je de hele ruimte. Doordat je beweegt, leer je op een andere manier hoe je met je problemen en emoties om kan gaan. Het heeft mij zo enorm geholpen. Zo leerde ik ook over mezelf dat ik mijn emoties in kan zetten om te gaan sporten. Mijn uitlaatklep is echt hardlopen en crossfit geworden. Wanneer ik bijvoorbeeld erg veel pieker, vind ik het super fijn
Dit is vrij algemeen over “het denken”. Maar ik heb dit toch wel, vooral met de onderwerpen die ik probeer te regelen, én waar ik dus (bijna) ELKE DAG mee bezig ben.Nu gaat dit bij mij, op dit moment, vooral over sporten & kcal. Want ik doe aan krachtsport/fitness.Maar goed, wie heeft dit zelf ook (héél erg)?
Heb je al een account? Inloggen
Geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.