Skip to main content

depressie activiteiten/tips

• December 12, 2025
  • 2 reacties
  • 104 Bekeken

Hoi allemaal,

Ik heb dus al een aantal jaren last van depressie en de laatste tijd is het steeds erger geworden. Ik wil graag mijn mood wat gaan verbeteren door bijvoorbeeld hobby’s te proberen, maar ik vind de meeste hobby’s dus echt te saai en heb er dus geen motivatie voor. Weten jullie misschien nog leuke hobby’s die ik zou kunnen proberen?

En daarnaast heb ik nog een vraag; wat zijn jullie tips bij depressie?

Alvast heel erg bedankt voor het beantwoorden!

groetjess 

2 reacties

• December 16, 2025

Hi brenda,

Wat mij altijd afleid is mijn hobby schilderen/tekenen, nou weet ik niet of je ervan houd maar ik ben er lang mee bezig omdat ik alles perfect wil hebben. Ook creatieve dingen maken met klei of het beginnen van een plakboek leid af, vaak plak je ook de fotos op met een leuke herrinering erachter wat kan helpen.

Het is het proberen altijd waard, laat maar weten wat je ervan vindt <3

Groote knuffel❤️

Charlotte
  • December 20, 2025

Hoi,

Net als Lyz vind ik het leuk om te tekenen. Je zou kunnen schetsen op papier of op een app op je telefoon/tablet/computer.

Andere creatieve hobbies die ik weleens doe zijn schrijven en collages/moodboards maken.

Maar wat mij goed helpt met afleiden is games. Vroeger speelde ik alleen gratis games, en sommige kunnen ook net zo leuk zijn als betaalde games. Ik speel nu meestal op Steam, omdat er daar veel te vinden is.