Maak je je zorgen over je eigen gebruik, of over dat van iemand in je omgeving? Praat er anoniem over met andere jongeren. Zonder oordeel, zonder preek. Gewoon eerlijke gesprekken.
Recent actief
Alcohol en drugs kunnen je even blij maken of helpen ontspannen. Misschien voel je je zelfverzekerd of onbezorgd. Maar als ze zijn uitgewerkt, kun je je juist moe, somber of gestrest voelen. Ook slaap je er slechter door, wat je sneller prikkelbaar maakt.Gevoelens waar je tijdens het gebruik even aan ontsnapt, komen vaak juist sterker terug als het middel is uitgewerkt.Als je vaak drank of drugs gebruikt, kan je moeite krijgen om dingen te onthouden of je aandacht ergens bij te houden. Je hersenen zijn tot je 25ste extra gevoelig voor alcohol en drugs. Minder gebruiken of stoppen kan helpen om je beter te voelen.Wil je hier meer over lezen, kijk dan op bewust omgaan met alcohol en drugs voor meer informatie.
Hoi iedereen,Dit is de eerste keer dat ik deze site/dit forum gebruik en ik weet nog niet helemaal hoe alles werkt, maar ik heb een vraag.Sinds ongeveer een maand snuif ik regelmatig drugs (ik weet niet of ik de naam mag benoemen dus ik doe het voor de zekerheid niet) en ik merk dat mijn tolerantie al een stuk hoger is waardoor ik dus ook meer ga gebruiken. Ik heb een paar keer geprobeerd om een dag zonder te proberen maar dat lukt eigenlijk niet, het gaat automatisch of ik krijg intense cravings en ik word onrustig en heel geïrriteerd. Ben ik verslaafd? Er is niemand in mijn omgeving waar ik dit tegen kan vertellen zonder dat er extreme consequenties aan vast zitten (dit komt omdat ik in een woongroep/instelling woon vanwege mentale probleem zoals depressie en ook andere dingen zoals autisme). Wat moet ik doen?
Hallo ik ben drugsverslaafd en ik lig nu al 3 nachten achter elkaar wakker te zijn op mijn kamer omdat ik bang ben dat mijn ouders me kamer komen controleren of ik aan de drugs zit daarnaast hallucineer ik ook ineens sinds deze 3 nachten dat mijn deur opengaat en dat een van mijn ouders of beide ouders in me kamer komen zitten. Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt ooit?
Hoii, Oud en nieuw komt er weer bijna aan en ik heb een paar vrienden uitgenodigd bij mijn thuis om vanaf daar de stad in te gaan. Zij wonen allemaal niet in de stad en ik wel vanwege mijn studie. Daarom leek dat mij juist heel leuk en gezellig, maar nu gebruiken zei allemaal best regelmatig drugs waaronder ook mijn beste vriendin. Ik heb liever niet dat ze gaan gebruiken in mijn huis of eigenlijk die hele avond niet. Ik durf het alleen niet tegen ze te zeggen want uit ervaring heb ik gezien bij andere mensen dat de hier echt heel boos over kunnen reageren en als ik aangeef dat ze soms wel echt veel gebruikt zegt ze dat ze dat weet en nu niet meer doet. Als ik vraag of iemand die wij samen kennen en zij meer mee omgaat of die persoon ook drugs gebruikt zegt ze dat ze het niet echt weet maar denkt van niet. En die zelfde dag zitten we beide bij die persoon en geeft hij aan dat hij veel meer drugs gebruikt dan normaal. En dat ze soms wel 3/4 gram op een avond gebruiken. Via een andere vr
Hee hoi ik ben verslaafd aan mijn adhd medicatie (Elvanse) en ik moet binnenkort waarschijnlijk naar een kliniek toe. Ik woon alleen op mezelf en ik ben 24 jaar oud. Ik gebruik de medicatie zo’n 5 jaar en sinds 2 jaar merk ik dat ik steeds meer ben gaan gebruiken…. Ook komt het deels door mijn arts omdat ik zei dat de medicatie niet meer werkte en hij dacht dat hij me de kort werkende duur meegaf Van de medicatie maar hij schreef vijf jaar lang de lang werkende duur voor wat ik in eerste instantie niet wist. Ik kreeg meer medicatie voorgeschreven per dag. Ik had op gegeven moment drie per dag 1 van 30MG en 2x 20MG . Uiteindelijk werkte dat ook niet en vertelde ik dat aan mijn arts toen zei hij dat ik er wel een beetje mee mocht spelen om te kijken wat wel werkte met dezelfde medicatie. Dat heb ik onbewust te letterlijk genomen denk ik waardoor ik een verslaving heb gecreëerd.in eerste instantie had ik dat niet door omdat ik dacht van het valt wel mee, want ik mocht er een beetje
Heb je een vraag, tips voor anderen of behoefte aan ondersteuning? Maak dan een account aan op de community en praat mee!
Heb je al een account? Inloggen
Geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.