Skip to main content
Vraag

Verslaving?

• March 28, 2026
  • 1 reactie
  • 38 Bekeken

Hoi iedereen,

Dit is de eerste keer dat ik deze site/dit forum gebruik en ik weet nog niet helemaal hoe alles werkt, maar ik heb een vraag.

Sinds ongeveer een maand snuif ik regelmatig drugs (ik weet niet of ik de naam mag benoemen dus ik doe het voor de zekerheid niet) en ik merk dat mijn tolerantie al een stuk hoger is waardoor ik dus ook meer ga gebruiken. Ik heb een paar keer geprobeerd om een dag zonder te proberen maar dat lukt eigenlijk niet, het gaat automatisch of ik krijg intense cravings en ik word onrustig en heel geïrriteerd. Ben ik verslaafd? Er is niemand in mijn omgeving waar ik dit tegen kan vertellen zonder dat er extreme consequenties aan vast zitten (dit komt omdat ik in een woongroep/instelling woon vanwege mentale probleem zoals depressie en ook andere dingen zoals autisme). Wat moet ik doen?

1 reactie

• March 30, 2026

Hi, klinkt echt super vervelend en lastig dat je voor je gevoel niet zomaar kan stoppen.

wat zou er gebeuren als je het wel tegen mensen van je woongroep vertelt?

Het klinkt wel alsof je er ‘snel’ bij bent. Een maand verder. Dat je het inziet. Je kan ev met je huisarts contact opnemen? Die weten wie je verder kan helpen of je kan eens bellen voor advies met Jellenek?