Skip to main content
Vraag

verslaving adhd medicatie en kliniek

• October 21, 2025
  • 0 reacties
  • 34 Bekeken

Hee hoi 

ik ben verslaafd aan mijn adhd medicatie (Elvanse)  en ik moet binnenkort waarschijnlijk naar een kliniek toe. Ik woon alleen op mezelf en ik ben 24 jaar oud. Ik gebruik de medicatie zo’n 5 jaar en sinds 2 jaar merk ik dat ik steeds meer ben gaan gebruiken…. Ook komt het deels door mijn arts omdat ik zei dat de medicatie niet meer werkte en hij dacht dat hij me de 

kort werkende duur meegaf Van de medicatie maar hij schreef vijf jaar lang de lang werkende duur voor wat ik in eerste instantie niet wist. Ik kreeg meer medicatie voorgeschreven per dag. Ik had op gegeven moment drie per dag 1 van 30MG en 2x 20MG .  Uiteindelijk werkte dat ook niet en vertelde ik dat aan mijn arts toen zei hij dat ik er wel een beetje mee mocht spelen om te kijken wat wel werkte  met dezelfde medicatie. Dat heb ik onbewust  te letterlijk genomen denk ik waardoor ik een verslaving heb gecreëerd.in eerste instantie had ik  dat  niet door omdat ik dacht van het valt wel mee, want ik mocht er een beetje mee spelen van de arts. Ik dacht heel naïef “wat maakt het dan uit hoeveel ik inneem ?” ondertussen zat ik gemiddeld op acht per dag. Nu moet ik binnenkort dus  naar  een kliniek toe  maar ik zie hier heel erg tegenop. Ik moet er zes weken heen en in die zes weken tijd ga ik afbouwen met de medicatie en kan ik eventueel een ander medicijn proberen in de kliniek na het afbouwen en dat medicijn heet  (atomoxetine  ) Omdat ik dat zelf  vroeg , omdat ergens ben ik bang  dat als ik niks heb en ik weer thuis ben  me heel slecht ga voelen. Maar ik vind het een beetje tegenstrijdig, want aan de andere kant lijkt het me ook niet heel erg slim als ik daar over ga stappen naar andere  medicatie al werkt de atomoxetine niet verslavend en die ik nu heb wel . Ik heb buiten de verslaving om alsnog last van mijn adhd klachten en een heel druk en negatief hoofd en in probeer er veel aan te doen zoals sporten , tekenen , bij de hondjes zijn van mijn moeder etc . Maar niks werkt echt 

Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd naar jullie mening? En of er  mensen zijn die Zo’n soort situatie hebben meegemaakt kwa medicatie en mensen die ook naar een kliniek moesten