Skip to main content

In mijn leven heb ik veel meegemaakt. Ik heb veel mentale klachten gehad, waaronder eenzaamheid, depressie en moeite met zelfacceptatie. Hoewel ik denk dat het nooit helemaal weg gaat, zit ik er nu gelukkig weer erg warm bij! Het was een erg lang proces, maar ik heb gevochten voor wat ik waard ben. Nu deel ik graag mijn ervaringen met jou, misschien heb je er wat aan.

Van mezelf ben ik erg actief. Ik kan niet zo goed stil zitten. Na een aantal mislukte pogingen bij een psycholoog, wilde ik het eens ergens anders gaan bekijken. Zo kwam ik terecht bij een psychomotorische therapeut. Dan zit je niet alleen te praten op een stoel, maar gebruik je de hele ruimte. Doordat je beweegt, leer je op een andere manier hoe je met je problemen en emoties om kan gaan. Het heeft mij zo enorm geholpen. Zo leerde ik ook over mezelf dat ik mijn emoties in kan zetten om te gaan sporten. Mijn uitlaatklep is echt hardlopen en crossfit geworden. Wanneer ik bijvoorbeeld erg veel pieker, vind ik het super fijn om een rondje te gaan rennen. Of als ik frustraties heb, dan zet ik dat om in een crossfit workout met zwaardere gewichten. Op deze manier heb ik het onder controle. Ik voel veel emoties en ik heb daar nooit geleerd om mee om te gaan, tot ik het op deze manier ben gaan bekijken. Ik voel me daar zo enorm goed bij! Al heeft het me wel echt tijd gekost om te vinden wat voor mij werkt.

Het is voor mij wel belangrijk om te weten waarom ik wil sporten. Mijn hoofddoel is niet om zo het beste figuur te krijgen, dat zie ik als een leuk extraatje. Mijn hoofddoel is gezondheid. Ik vind het zo belangrijk om gezond te zijn, want dat maakt het dagelijkse leven zoveel makkelijker en dus leuker. Dat geldt zowel fysiek als mentaal! Ook kijk ik naar de verre toekomst, voor als ik hopelijk later oud mag worden. Dan wil ik ook gewoon nog fit en mobiel zijn, want ik wil zo lang mogelijk kunnen genieten van wat voor moois het leven mij te bieden heeft. 

Heyy ​@Laura

Allereerst, welkom op het forum! 

Wat een mooi verhaal zeg. Fijn dat je door sporten tot rust kunt komen en dat je er plezier en voldoening uithaalt. Ook top dat je door het sporten je emoties beter kunt reguleren. Ik weet haast wel zeker dat je met jouw verhaal veel mensen inspireert. :) 

xx Eenmeisje004

Hey ​@Laura  welkom!

Wat fijn dat het nu goed met je gaat! Ga zo door!

Sporten is inderdaad een goede uitlaatklep. Zelf ben ik een paar jaar geleden, toen het mentaal niet helemaal 100% met me ging, ook begonnen met hardlopen. Ik vind dat echt de perfecte manier om je hoofd leeg te maken. 

Hi ​@Laura ,

Welkom op het forum!

Wat een prachtig en inspirerend verhaal! Wat fijn om te horen dat sporten voor jou zo goed werkt als uitlaatklep!

Reageer