Skip to main content

Moeilijke cariere keuze

• March 26, 2026
  • 9 reacties
  • 129 Bekeken

Hoi! 

Ik ben 26 jaar in 2022 ben ik afgestudeerd voor Toerisme en Hospitality ik weet niet of dat dit de juiste keuze is geweest voor mij. 
heb al veel verschillende beroepen geprobeerd. 
Gastvrouw, crediteurenadministratie, klantenservice, project medewerker, coupeuse. Maar uiteindelijk paste het allemaal niet bij mij. 

Wat ik als kind leuk vond om te doen was buiten spelen, knutselen en sporten. Actief en creatief dus. 

ik verveel me op mijn werk omdat er te weinig afwisseling is. Het is vaak de zelfde taken altijd de zelfde locatie en geen connectie met mijn collega’s van 57 en 69 jaar oud. 

ik voel me vaak alleen in dit gevoel, alsof iedereen het enorm naar z’n zin heeft op z’n werk behalve ik. Dat zal wel niet zo zijn maar zo voelt het wel, omdat dit onderwerp voor mijn gevoel niet zo vaak besproken wordt. 

heeft iemand misschien een leuke tip wat een mooie baan voor mij zou kunnen zijn? Of kan iemand laten weten dat ik hopelijk niet alleen ben. 

alvast bedankt ❤️

-tekst aangepast door in je bol i.v.m. herleidbare informatie-

9 reacties

Hey,

misschien pedagogische medewerker als je van kinderen houd

• March 30, 2026

Dit klinkt wel echt lastig zeg! Is het niet mogelijk om binnen hospitality en toerisme meer richting te geven / het vorm te geven naar wat jij leuk vindt, dus buiten zijn/creativiteit? Ik ben zelf niet echt bekend binnen dit werk helaas

• Auteur
  • March 30, 2026

Hey Anna en Blessing, 

dank je wel voor jullie berichtje! ❤️

ik zit er nu inderdaad aan te denken om misschien is met pedagogisch medewerker te gaan doen. 
daar zal ik wel een opleiding voor moeten gaan volgen en dan is het weer lastig omdat we samen een huis hebben en de vaste lasten ook gewoon doorbetaald moeten worden. 

ik ben nu aan het kijken naar een opleiding via een bedrijf zodat ik wel nog gewoon iedere maand geld binnen krijg voor de vaste lasten. 

ook denk ik dat ik heel misschien wel zwanger ben 🙈, wel geplant hoor maar wel spannend als ik dan nu ook een carieere switch ga doen. Dus ben dan weer aan het twijfelen als ik zwanger ben om toch nog even bij dit werk te blijven hangen.. 

moeilijke keuzes allemaal! 

Loutje
  • April 2, 2026

Hoi Essie, ik kan natuurlijk wel veel dingen op gaan noemen maar idk hoe nuttig dat is. Van alle werkervaring die je hebt gehad, waar haalde je het meeste voldoening uit? Want voldoening is erg belangrijk als je iets een langere tijd wilt doen, ik haal bijv. heel veel voldoening uit het fijn laten voelen van anderen dus ik studeer psychologie en doe vrijwilligerswerk in een woonzorgcentrum met ouderen met dementie. 

• Auteur
  • April 2, 2026

Hey Loutje, 

ik haal veel plezier uit er zijn voor mensen, creativiteit en beweging. 

dat telt wel samen naar BSO of kinderopvang lijkt me. 
Vandaag heb ik me ingeschreven om misschien een leer werk traject te gaan volgen bij een kinderdagverblijf. 
ik heb goede hoop dat dit wel iets voor mij is. 

leuk dat je leert voor psycholoog, dat is een heel mooi beroep om te kunnen uitoefenen! De oudere zullen ook blij zijn met jou als vrijwilliger! 🥰

Hey essie,

wat leuk dat je overweegt om de opleiding pedagogische medewerker te doen! Ik doe de opleiding zelf op dit moment het is een hele leuke opleiding

alvast veel succes en veel plezier🙌🏽❤️

• Auteur
  • April 5, 2026

Hey Blessing, 

wat leuk om te horen! Hopelijk hoor ik er snel wat van, ik heb ook al een datum in gepland om een mee loopdag te doen bij een BSO ben heel benieuwd. 

Hoe bevalt de opleiding voor jou? Is het veel moeilijke stof? Zijn er leuke klasgenoten? Heb je het goed naar je zin? 

Hey essie,

ik vind de opleiding over het algemeen leuk, ik zit in me 2e leerjaar en ik doe de bol leerweg dus 3 dagen school en 2 dagen stage, het school gedeelte vind ik wat minder leuk heb  vaak  lange schooldagen en je krijgt veel stage opdrachten die je in korte tijd af moet hebben , me klasgenoten zijn wel okay heb niet zo een grote klas en zit met alleen meiden dus vind dat wel fijn

de stof vind ik niet zo moeilijk ik heb ook niet veel toetsen ofzo het zijn meestal praktijk opdrachten die je moet toepassen 

het stage lopen vind ik het leukste, ik loop stage op een voorschool/peuterspeelzaal je leert veel in de praktijk en past veel dingen in de praktijk toe en de waardering die je terug krijg van de kinderen ,ouders en collega’s vind ik mooi

En wat leuk dat je een loopdagje gaat doen!🙌🏽

• April 7, 2026

goed middag ik ben 27 ik merk vind juist lastige conectie opbouwen real talk maar doe op dit moment vrijwilge werk volg traning ik zou zeggen zoek iets waar je blij van word