Skip to main content

Vroeger toen ik op school zat had ik mensen die ik constant iedere dag tegen kwam. En met sommige van die mensen had ik dus interesse die overlapte waardoor ik vrienden met ze kon maken.
Maar op het moment kom ik niemand meer tegen op die manier en de mensen die ik tegen kom als mijn buurvrouw ofzo deel ik geen interesse die een vriendschap zou kunnen faciliteren.

Mijn moeder zeg dat dit is omdat ik niet genoeg buiten kom.
Maar daar heb ik ook geen ****** aan, het is niet alsof ik de mensen die ik buiten zie vaker ga tegenkomen.

Ik voel me helemaal sociaal geatomiseerd en zou er soms wel om kunnen huilen.
maar vaak doe ik dat dan toch niet omdat ik weet dat er niemand in het universum is die het iets zou kunnen schelen.

Heyy ​@riset

Wat naar voor je. Ik snap dat het lastig kan zijn om nieuwe vrienden te maken, zeker als je geen school meer hebt en niet werkt. Heb je hobby’s of sport je? Zo niet, je kan altijd een nieuwe sport of hobby uitproberen en daar nieuwe mensen ontmoeten. Wellicht delen ze meer van jouw interesses, maar dan heb je er al in ieder geval eentje. Ik was laatst een dag naar Pinkpop gegaan en heb daar twee leuke meiden ontmoet die dezelfde bands leuk vonden. Nieuwe vrienden, check. Nu klink ik misschien als je moeder, maar onderneem wat. Stap uit je comfort zone en ontdek iets nieuws waarbij je potentiële vrienden kunt ontmoeten.

Misschien helpt deze site je ook wel: 

eentegeneenzaamheid.nl

Hoop dat je hier iets aan hebt. 

xx Eenmeisje004

@Eenmeisje004 Ik ben niet echt sportief dus zou dan weer moeten leren sporten.
En weet dan eigenlijk niet waar ik zou moeten beginnen en heb de discipline niet om dat dan iedere dag te doen.

En wanneer het komt tot hobby’s, ik vind tekenen wel leuk en zou wel open zijn om een hobby to leren. Maar vaak weet ik dan niet waar ik moet beginnen. Al helemaal zonder een hoop geld kwijt te zijn.

Hoi ​@riset ,

Wat naar dat je je zo voelt. Zelf vind ik tekenen ook een leuke hobby. Er zijn misschien wel teken clubs of tekenlessen in de buurt die je kunt proberen. Je kunt het bijvoorbeeld opzoeken op google of Google maps.

Ook zijn er veel online communities rondom tekenen, misschien kun je daar proberen om vrienden te maken. Dat heb ik zelf wel gedaan en heb erdoor veel verschillende mensen leren kennen uit verschillende landen.

Er zijn veel gratis teken tutorials beschikbaar op youtube waarbij je geen dure tekenspullen voor nodig hebt. Het enige wat je nodig hebt is potlood, gum en papier, wat ontzettend goedkoop it. Je kan dan een beetje uitproberen of het wat voor jou is.

Reageer