Skip to main content

zelfhaat en vreemdgaan

• October 11, 2025
  • 2 reacties
  • 134 Bekeken

Hallo hallo allemaal, ik schrijf dit verhaal met enige schaamte op, want doordat ik zelf vreemd ben gegaan of nou ja ik heb via Snapchat lange tijd contact gehad met iemand anders op een verkeerde manier waar mijn vriendin is achtergekomen. Hierdoor is mijn relatie nu voorbij, omdat het vertrouwen nu natuurlijk compleet weg is. Ook heb ik op het begin van onze relatie een keer afgesproken met die meid maar heb ik daar niks mee gedaan gelukkig. Er is voor de duidelijkheid ook nooit iets fysieks gebeurt.

Maar ik begrijp mezelf dus zo totaal niet, want ik haalde eigenlijk totaal geen voldoening uit die gesprekken met die andere meid en ik voelde ook 0.0 voor haar en op mijn eigen vriendin was ik zo ongelofelijk verliefd. En dan toch doe ik zulke intens domme dingen waardoor ik nu alles verkloot heb. Hoe kan ik zo dom zijn?! Dit was echt iemand waarmee ik een toekomst zag en alsnog moet ik dan blijkbaar zulke dingen doen, wie doet nou zoiets? 
Ik heb nu zo’n ongelofelijke hekel aan mezelf en ben echt bang dat ik mezelf dit nooit ga vergeven. En Oja mijn vriendin nu ex dus die haat me en wilt me echt nooit meer zien of spreken zegt ze. Ik struggle al jaren met mijn mentale gezondheid maar ik heb nu echt een zwaar dieptepunt bereikt. Gelukkig kan ik binnenkort met een psycholoog praten en hopelijk ga ik er dan achterkomen waarom ik de dingen heb gedaan die ik heb gedaan. En hoe ik ervoor kan gaan zorgen dat ik nooit meer bij een dierbare zoveel pijn ga veroorzaken. 

2 reacties

• October 12, 2025

Hoi ​@NJH,

Wat dapper dat je dit verhaal zo open durft te delen en dat je kritisch naar jezelf durft te kijken. Het is heel menselijk om een keer fout te maken, ook al voelt dat misschien niet zo. Het is oké om fouten te maken, zolang je daar maar iets van leert. Het feit dat je je schuldig voelt over wat je hebt gedaan laat zien dat de situatie jou persoonlijk geraakt heeft en dat je ervoor open staat om aan jezelf te werken. Dat is ontzettend waardevol en kan je alleen maar sterker maken als persoon.

Het is altijd naar als het uitgaat, vooral als je nog veel om de ander geeft en je weet dat je haar hebt gekwetst. Doordat ze niet meer open staat voor contact, kan je moeilijk je excuses aanbieden en toelichten wat jou in de situatie persoonlijk geraakt heeft. Dat maakt het lastig om verder te gaan en jezelf te vergeven…

Toch vind ik dat je wat milder voor jezelf mag zijn. Jij bent niet letterlijk vreemdgegaan en onderneemt al hartstikke veel goede stappen om het de volgende keer beter te doen. Het lijkt mij een goed idee om met de pyscholoog te praten over je mentale gezondheid. Jij kunt iemand pas echt liefde geven, als je ook van jezelf houdt. Niemand is perfect en het is juist krachtig als je ook je gebreken kunt omarmen voor wat ze zijn. Jij mag er zijn zoals je bent!

• October 15, 2025

Fouten maken doen we allemaal, alleen het telt wat je er mee doet. Sta je er voor open om er van te leren, of schuif je alle verantwoordelijkheid van je af? Het klinkt alsof je goed bezig bent om niet nog een keer dezelfde fout te maken. Ik denk dat je super goed bezig bent en niet zo boos op jezelf hoeft te zijn. 
je oprechte excuses aanbieden aan de persoon in kwestie kan goed doen, vooral als je er geen verwachting aan hangt dat jullie weer samen komen.