Hoi,
De afgelopen twee jaar is mijn relatie met mijn ouders heel toxic? geworden. We hebben bijna elke dag ruzie vaak om de kleinste dingen en we zijn allemaal heel slecht in het begrijpen van elkaars emoties. Afgelopen jaar zijn er een paar situaties geweest waarin mijn moeder me heeft geslagen, geduwd, etc. In mijn familie is het heel normaal om je kinderen te slaan om ze discipline aan te leren, maar de laatste tijd begin ik te twijfelen of ik het echt verdien om geslagen te worden. Ik ben me ervan bewust dat ik geen makkelijke dochter ben, maar verdien ik het echt om geslagen te worden voor dingen die soms wel en soms niet mijn schuld zijn? Ik hou heel veel van mijn ouders en ze hebben ook zoveel voor mij gedaan, maar ik ben gewoon in de war. Ik weet niet of het echt allemaal mijn schuld is of niet. Mijn ouders zeggen vaak dat het aan mijn gedrag ligt, en ik begin dat ook te geloven. Ik weet het niet meer. Het is allemaal zo vermoeiend
Jongeren die in een vergelijkbare situatie zitten, hoe gaan jullie hier mee om of heb je tips voor me?