Skip to main content
Vraag

Te hard van stapel lopen in relatie

• February 12, 2026
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

Het voelt dubbel om dit hier te delen aangezien ik veel heftiger dingen voorbij zie komen maar ik zit hier wel ontzettend mee. Ik heb sinds 2 maanden ongeveer weer een vriendin waar ik stapelverliefd op ben. Ik heb meerdere relaties gehad maar ik heb nog nooit zo iets gevoeld. Nu weet ik van mezelf dat ik te hard van stapel kan lopen en weet ik van haar dat ze wat ruimte nodig heeft. Dat respecteer ik alleen maar en vind ik dan ook echt oké. Toch zeg ik met mn stomme harses dingen die misschien te intiem zijn of te overweldigend in een beginfase waar ik haar wellicht mee afschrik. Dit wil ik absoluut niet.

Iemand die me kan helpen?

2 reacties

NaamVergeten

Hi ​@Kiven,

Laat er mee beginnen dat dit forum wel de juiste plek is om het te vragen. Het is absoluut niet alleen voor heel erge dingen. Deel gewoon alles wat je dwarszit.

Verder is het denk ik in ieder geval al heel goed dat je zelf ziet dat je vriendin nog wat meer ruimte nodig heeft. Dan houdt je er toch al rekening mee. Verder heb ik niet echt tips. Communicatie is natuurlijk altijd belangrijk. Je zou misschien gewoon een keer kunnen zeggen dat ze het aan moet geven als jij te hard van stapel loopt.

Veel succes!

Groetjes,
NV

• February 21, 2026

Hey ik begrijp je  wat je bedoelt mijn ex was ook niet zo leuk op laast elk als dag was met vriendinnen moest zegen wat we gingen doen of er ook  jongens kwamen  hij was  mage jaloers  niet zo leuk toen