Skip to main content
Vraag

relatie is uitgegaan en ik voel me leeg

• April 5, 2026
  • 1 reactie
  • 49 Bekeken

Hi, ik ben 20 en mijn (eerste) relatie van 2,5 jaar is 2 maanden geleden uitgegaan. Hij twijfelde al een tijdje over zijn gevoelens en hij zag geen toekomst meer met mij. Dit doet zo veel pijn. We hadden het zo goed samen.

De afgelopen 2 maanden waren zwaar en ik ben bang dat het niet beter gaat worden. Ik voel me erg eenzaam, ook al spreek ik soms met vrienden af. Wanneer ik dan weer alleen ben komt de realisatie weer binnen en voel ik me weer verdrietig. Daarnaast pieker ik er veel over, geef ik mezelf de schuld en slaap ik slecht. Vooral de ochtenden zijn zwaar. Concentreren op school vind ik ook moeilijk 

Hebben jullie ervaringen hiermee en wordt het daadwerkelijk met tijd beter? Ik wil me graag weer gelukkig voelen maar ik zie dat nog niet gauw gebeuren. 

1 reactie

• April 14, 2026

Och jee meid. Dit is heel herkenbaar! De eerste paar maanden zijn het zwaarst. Dat hij twijfelt over zijn gevoelens licht niet aan jou! Probeer het niet persoonlijk op te vatten. Ook al voelde het voor jou wel goed. Weet wel dat je een top iemand verdient die niet twijfelt over jou. En geloof me dan voelt het zelfs nog beter. Nu lijkt het niet realistisch. Maar probeer echt eerst al je verdriet en frustratie te uiten door te praten met vriendinnen. Dingen op te schrijven. En later wat naar muziek luisteren die je comfort brengen. En opgegeven moment denk je ik heb niet iemand nodig om me beter te voelen. Want weet 1 ding. Het leven draait niet alleen om liefde!