Skip to main content

Hoi,

Ik zit ergens mee, 4 jaar geleden had ik een relatie met een jongen die 3,5 jaar ouder was dan mij. Ben nu bijna 22. Deze relatie duurde 8 maanden maar er zijn impact volle dingen gebeurt die tijd nodig hadden om verwerkt te worden. Het bleek een toxic relatie te zijn. Nu op dit moment ben ik weer langzaam aan het daten. Nu heb ik een jongen die er leuk uitziet en flirt maar op een of andere manier ben ik niet meer gewend om liefde te ontvangen of heftig te flirten. Ik stop het weg om mezelf te beschermen. En vind het lastig om mij verliefd te laten voelen, want ja wat als het niks wordt. Ik heb wel een rugzak vol bagage.

Hebben jullie tips of tricks? Of ervaringen? Ik hoor ze graag

Hoi ​@Pandabeertje 

vervelend dat je die nare ervaring mee gemaakt heb.

Ik kan me voorstellen dat een nieuwe relatie naast mooie ook vervelende herinneringen oproept.

Je zou jouw nieuwe vriend (of ga ik nu veel te hard) in kunnen lichten over wat je meegemaakt hebt of misschien kun je dit delen met een vriendin of vriend.

Je kunt ook bij de huisarts terecht of je hart op een andere plek luchten.

Ik zou zo 1, 2, 3 niet een site kunnen opnoemen, maar ik wilde je toch alvast een hart onder de riem steken. 

Misschien heeft een ander forumlid een betere oplossing dan de mijne.

Groetjes,

M&M's

@M en Ms 

Hey ​@Pandabeertje 

Het belangrijkst is dat je op je eigen tempo doet. Begin met kleine stapjes. Dus niet meteen uitgebreid flirten maar eerst eens afspreken om wat te gaan drinken of zo. En het hoeft natuurlijk niet meteen op een relatie uit te lopen. Die jongen vertellen over je geschiedenis met relaties kan maar hoeft niet. Misschien is dat meer iets voor als je elkaar wat langer kent, maar dat moet je zelf bepalen.

Uiteindelijk komt het vertrouwen wel terug denk ik. Jij verdient ook een leuke relatie, wat er ook in je rugzak zit.

Reageer