Skip to main content
Vraag

onzekerheid, nog nooit een relatie gehad

• March 18, 2026
  • 2 reacties
  • 118 Bekeken

Hoi,

Ik ben iemand van 22 jaar en ik heb nog nooit een relatie gehad. Ik heb ook nooit iemand leuk gevonden en ik heb ook nooit van anderen te horen gekregen dat ze mij leuk vinden (verliefd op mij zijn). 

Dit maakt mij best wel onzeker, ik vraag mij namelijk weleens af of er wel iemand is die mij leuk kan vinden. En of ik verliefd kan worden op iemand (ik heb licht autisme dus ik weet niet of her daar aan kan liggen ;-). Ik ben ook een beetje bang dat dit in mijn karakter zit en dat ik een van de weinige mensen ben die op deze leeftijd nog nooit een relatie heeft gehad. Heb ook geen ervaring met onderdelen van relaties (iemand kussen etc).

Mijn vriendinnen hebben wel een relatie, zij hebben deze persoon meestal op school leren kennen. Daar ben ik wel een beetjr jaloers op. Ik kan her er niet echt goed met hen over hebben omdat zij er niet zo open over zijn. Of ze zeggen dst het vanzelf komt maar daar heb ik niet zoveel aan. Ik zit inmiddels niet meer op school, ik werk wel maar ik ga verder niet vaak ergens heen omdat ik niet van uitgaan hou. En ik weet ook dat dit wel een manier is om meer nieuwe mensen te leren kennen. Ik wil ook absoluut niet op een datingsite omdat ik niet weet of ik mensen daar kan vertrouwen. 

Heeft iemand tips over hoe ik meer contacten kan krijgen zonder dat ik naar een festival, club, de kroeg etc. moet?

Alvast bedankt voor (eventuele) tips.

Groetjes.

2 reacties

Loutje
  • March 19, 2026

Hoi ​@L25, ik snap wel dat je er onzeker van wordt. Is heel begrijpelijk. Ik denk wel dat er genoeg mensen zijn die op jouw leeftijd nog geen relatie hebben gehad. Slecht voorbeeld misschien, maar mijn stiefmoeder haar eerste serieuze relatie was op haar 26ste met mijn vader, en zij zijn nu getrouwd en hebben kinderen. Dat wachten is misschien kut maar soms komt er dan juist iets extra moois op je pad :)

Mijn tip als mede-autist om mensen te ontmoeten is clubs/verenigingen. Bijvoorbeeld een sportclub, een DND groep als je daar into bent, een boekenclub, etc. Kijk bijvoorbeeld eens bij de bieb of een buurthuis in je omgeving of zij zulke dingen organiseren. In mijn stad is er bijvoorbeeld een boekenwinkel die leesclubs organiseert! Als je dan een gedeelde interesse hebt is het in mijn ervaring veel makkelijker om sociale contacten te leggen. Bij sommige studentenverenigingen kun je ook lid worden als je geen student bent, bijvoorbeeld bij mijn locale queer vereniging. 

Hopelijk heb je hier wat aan, groetjes :)

De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met communityregel 3. Plaats op de community geen persoonsgegevens.

• March 30, 2026

Hiii, ik ken wel meerdere mensen die op deze leeftijd nog nooit verliefd zijn geweest of een relatie hebben gehad. Maar begrijp wel heel goed dat je heel benieuwd bent/het zelf ook wel zou willen. Je kan ook eens kijken naar sportclubjes of je hebt in sommige steden ook van die grappige speed date borrel avonden waar je je als jonge single voor kan aanmelden.