Skip to main content

mis ik hem of verveel ik me gewoon?

• August 17, 2026
  • 4 reacties
  • 73 Bekeken

Mis ik mijn ex, of verveel ik me gewoon? Dat vraag ik me de laatste tijd steeds vaker af.

Hii, het is inmiddels iets langer dan een jaar uit met mijn ex. We hadden maar vier maanden een relatie, maar hij was wel de eerste persoon die ik na ongeveer drie jaar weer écht leuk vond. Daardoor heeft hij altijd een speciale plek bij me gehouden.

Het ging uit omdat ik naar een ander land zou verhuizen. We wisten allebei dat een relatie op afstand waarschijnlijk niet zou werken, dus hebben we het toen beëindigd. Daarna heb ik het contact verbroken. In de periode daarna heeft hij ongeveer acht keer uit zichzelf opnieuw contact gezocht. Meestal was het smalltalk, stuurde hij oude foto’s of video’s, of likete hij mijn TikToks en Instagramstories. We praatten dan even en uiteindelijk verwaterde het contact weer.

De laatste keer dat hij contact met mij zocht, was ongeveer een halfjaar geleden. Daarna heb ik zelf ook geen contact meer gezocht. Toen ik inmiddels alweer twee maanden terug was in Nederland, besloot ik uiteindelijk om zélf weer contact met hem op te nemen.

Hij leek daar blij mee, voegde me weer toe op Snapchat en we begonnen opnieuw te praten. Hij zei zelfs dat hij me stiekem miste en me eigenlijk wel wilde zien. Daardoor dacht ik oprecht dat er misschien weer iets tussen ons kon ontstaan.

Maar na een paar dagen werd het contact steeds minder. Ik heb hem twee keer gevraagd om te bellen, maar beide keren kwam er iets tussen. Uiteindelijk hebben we een hele dag niet gesproken en rond 00:00 blokkeerde hij me ineens uit het niets.

Ik snap hier echt niks van. Waarom zou iemand in het verleden steeds opnieuw contact zoeken, zeggen dat hij je mist en je wil zien, om vervolgens nu ineens afstand te nemen en me zelfs te blokkeren?

Ik denk nog steeds heel veel aan hem en weet niet goed of ik hem écht mis, of vooral het idee van wat wij hadden kunnen zijn. Wat denken jullie hiervan?

4 reacties

• August 22, 2026

Het klinkt alsof je er echt mee zit en dat is heel begrijpelijk. Het is niet gek dat je je afvraagt of je HEM mist of het idee mist van wat er had kunnen zijn. Het is daarbij ook verwarrend dat hij eerst zelf contact zoekt en daarna de deur opeens dicht gooit. 

Dat kan verschillende redenen hebben. Misschien heeft hij zelf ook twijfels, voelt hij zich ongemakkelijk bij de situatie of misschien is hij bang voor de gevolgen als er contact weer is tussen jullie. 

Het is vooral belangrijk om naar je eigen gevoelens te luisteren. Vraag jezelf af: Wat mis je precies? Mis je HEM of de mogelijkheid van een relatie die nooit echt vorm heeft gekregen? Het idee van “wat had kunnen zijn” kan vaak veiliger en mooier voelen dan de realiteit, dan hoef je namelijk geen rekening te houden met teleurstellingen.

Het is een lastige situatie en ik hoop dat je antwoorden voor jezelf kan vinden :)

Timmy
  • August 22, 2026

Je kan ook beide missen. Hem én het idee van wat jullie hadden kunnen hebben. Ik moet zeggen dat ik echt een hekel heb aan de manier waarop hij zich gedraagt. Natuurlijk kan hij twijfels hebben maar dan moet hij dat gewoon eerlijk zeggen. Nu geeft hij je valse hoop en blokkeert hij je ook nog ff om het af te maken. Uiteindelijk moet je doen wat jij het beste vindt maar ik zou nu proberen dit hoofdstuk af te sluiten. Aan dit om elkaar heen draaien heeft niemand wat.

Heel veel succes en sterkte.  

hii dankjewel voor je advies! ik ben erachter gekomen dat hij terug is met zijn ex, helaas niks aan te doen. denkje dat hij ooit nog terug komt?

Timmy
  • August 26, 2026

@jeweetmaarnooit Graag gedaan! Die jongen is een walking red flag. Eerst jou valse hoop geven en dan weer terug naar een andere ex. Ik zou hem lekker geblokkeerd laten en vergeten. Er zijn veel betere jongens dan hij.