Skip to main content

Mijn date weet niet wat hij wil maar blijft wel maanden daten met mij

• August 23, 2026
  • 0 reacties
  • 14 Bekeken

Hi,

Ik ben sinds eind januari met iemannd aan het daten. In het begin ging dit super goed en heel leuk en had hij als verrassing op de tweede date dat hij me meenam om een hondje voor hem op te halen en bleef ik spontaan bij hem thuis eten (hij woont nog thuis dus moeder was er en kookte voor ons). Op de derde date bleef hij slapen bij mij. Het ging dus snel maar niet te snel.

Nu zijn we dus bijna 7 maanden aan het daten en hij weet niet wat hij wil. Hij zegt dat het geen 'nee’ is maar hij weet ook niet waarom hij twijfels heeft. Ik daar in tegen heb overduidelijke gevoelens en dat weet hij ook. Als het aan mij lag waren we al maanden samen. Hij vindt deze situatie zelf heel vervelend en wil er ook wel mee bezig zijn maar vindt dat dan ook weer moeilijk omdat zijn vorige relatie hem veel pijn heeft gedaan. Als ik hem tijdens date meemaak vind ik hem heel zorgelijk en krijg ik echt het gevoel dat hij ook een relatie wil, dat maakt het voor mij zo verwarrend.

Ik vroeg me gewoon af of iemand die ook kent of ervaring mee hebt. Eventuele tips zijn ook altijd welkom. 

ps. wij hebben allebei een moeilijkere thuissituatie, hij lijkt een beetje weggepest te worden door zijn moeder en tussen hun 2 lijken spanningen te zitten (buiten nog andere familie 'problemen’) en ik word thuis helemaal gek van de mensen met wie ik woon en de behoefte om uit huis te gaan is dus nog nooit zo groot geweest. Dit helpt ons allebei ook niet omdat wij daardoor ook onder spanning kunnen staan en ik bijv nooit thuis wil zijn. Bij hem zijn is de enige plek dat ik rust kan vinden en kan ontspannen.