Skip to main content
Vraag

Leegte na eerste relatiebreuk

• November 2, 2025
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

Hi allemaal.

Ik ben het een tijdje geleden uitgemaakt met mijn vriend van anderhalf jaar omdat we qua levensstijl niet bij elkaar pasten en ik het gevoel had dat ik geen gevoelens meer voor hem had. Nu is het twee weken dat we geen contact meer hebben en ik voelde me eerst helemaal prima, tot deze week. Sinds deze week krijg ik steeds flashbacks aan dingen die we samen hebben gedaan en blijf ik achter met een leeg gevoel. Het is al eens eerder uitgegaan en hij vertelde me dat hij precies dit gevoel had toen. Ik hoor nu van vrienden dat hij wel bezig is met andere meiden, wat eigenlijk ook volkomen mag, alleen het laat me toch leger voelen, omdat ik dat gewoon niet kan. Ik weet dat ik jong ben en dat er vast nog mooie dingen op mijn pad komen, alleen kan ik niet ophouden met denken dat hij wel echt met zijn hele hart, zonder foute bedoelingen van mij hield en dat ik dat nu gewoon kwijt ben. Hij heeft me vele kansen gegeven toen ik mentaal even de relatie niet aan kon en we hebben een mooie relatie gehad, alleen dit is wel echt het einde. Ik wil daarbij wel vermelden dat ik hem niet meer terug wil. Hij lijkt nu ook een volkomen veranderd persoon te zijn, omdat hij altijd zei dat hij nooit gelijk na een relatie met een ander kon zijn. Mijn vraag is: Hoe was jullie breakup na jullie eerste liefde en hoe zijn jullie uiteindelijk eroverheen gekomen? Hebben jullie daarna een persoon ontmoet die beter bij jullie past? Groetjess

1 reactie

Hoi,

Ik snap je volkomen, ik heb het eerste jaar na de breuk een erge leegte gevoeld, dit kan soms langer duren.

Het was mn eerste relatie dus alles was nieuw, 0 ervaring met jongens. Ik dacht dat alles zo moest zoals het hoort maar het bleek toxic te zijn.

Ik ben erover heen gekomen door met mensen erover te praten, in een dagboek dingen op te schrijven over mijn emoties en gevoelens. Het is ook jezelf leren kennen, verwen je zelf.

Ik ben nu 4 jaar single maar nog niet iemand anders tegengekomen, wel hier en daar dates gehad.