Ik ben 19 jaar en heb een paar maanden mijn diagnose ADHD mogen ontvangen. Dit maakt voor mijzelf heel veel van wat ik doe duidelijk. Ik loop alleen wel vast tegen mijn moeder. Ik heb het gevoel dat mijn moeder mijn ADHD niet serieus neemt.
Het moment dat ik me iets herinner wil ik er meteen op handelen want ik weet vanuit mijzelf dat als ik dat niet doe dat ik het dan weer zal vergeten. We hebben samen de afspraak dat tussen 10 en 11 uur savonds we gaan zitten en kletsen zonder telefoon om hopelijk onze band weer te kunnen herstellen. Laats realiseerde ik me dat ik nog een paar dingen moest regelen m.b.t verjaardagen of speciale evenementen. Ik herinnerde me dat terwijl ik met mijn moeder in gesprek had horen te zitten. Ik pakte vrijwel direct mijn telefoon en begon appjes te sturen en dingen te regelen die ik moest regelen. Mijn moeder pakte dat op dat ik me niet aan de regel hield en sprook me daar op aan. Ik probeerde toen uit te leggen waarom ik zo handelde “Mam als ik dit nu niet doe dan vergeet ik het weer en dan is het te laat”. Mijn moeder vind dat ik enorm veel van dat soort dingen afschuif op mijn ADHD. Ik vind dit enorm lastig. Ik heb geen controle over wat ik denk en wanneer ik iets denk. Ik probeer het mijn moeder zo goed en rustig uit te leggen maar wat ik probeer te zeggen komt niet binnen en ze zegt dat ze enorm veel waarde hecht aan dat uurtje. Ik doe zo mn best om conflicten te moeten vermijden maar ik heb niet het gevoel als of mijn moeder begrijpt wat ADHD uberhaupt is en hoe ze er mee om moet gaan. Ik weet dat ik niks kan doen aan het feit dat ik mijn aandacht kwijtraak, impulsief handel, te veel na denk en moeite heb om om te gaan met emoties en feedback.