Skip to main content

eenzaamheid geen vrienden

• July 15, 2026
  • 2 reacties
  • 140 Bekeken

Hoi 

ik weet om eerlijk te zijn niet wat ik mort doen ik heb niet echt vrienden… eerst had ik er echt veel maar een meisje kwam in mijn leven en had haarzelf in mijn vriendschappen gedwongen die ik dus had… en ze ging leugens over mij lopen vertellen dat ik over ze had geroddeld wat ik dus niet had gedaan zodat ze mijn vrienden kon afpakken.. het is echt verrot want nu heb ik niemand ik heb maar 1 vriendin die niet echt als een vriendin telt want zij gaat alleen met mij om als zij niemand heeft ik kan nergens nieuwe vrienden vinden en weet echt niet wat ik moet doen

2 reacties

Maryam
  • moderator In je bol
  • July 18, 2026

Hoi Anonymous,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met In je bol elke dag van 14:00 tot 22.00 uur bellen (0800-0450) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met In je bol wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Maryam (In je bol) 

• August 23, 2026

Hi, 

Ik herken wat je zegt. Op de basisschool had ik nog vrienden en een leuk groepje maar door de middelbare is dit verwaterd. Daar vond ik wel nieuwe vrienden maar in die vriendengroep kwamen ruzies tussen vrienden van mij onderling en daardoor viel die groep (en langzaam vriendschap met mij) uit elkaar. Sindsdien heb ik amper nieuwe vrienden gemaakt en de vrienden waarvan ik dacht dat ik ze had gingen achter mijn rug om met hun echte vrienden om en hebben mij uiteindelijk als oud vuil laten vallen. Nu heb ik geen vrienden meer en merk wel dat ik die behoefte heb, alleen lukt het nooit om contact te onderhouden lijkt wel. Bijvoorbeeld werk, ik dacht daar goed contact te hebben gelegd en vrienden gevonden te hebben maar nu ik daar weg ben hoor ik nooit meer iets van hun en moet ik altijd het contact starten (waar ik onderhand een beetje op tegen ben want het voelt alsof ik aan een dood paard trek of zo).

Overigens zit ik wel bij een Join Us groep en dat is leuk. Ik zeg niet dat je daar per definitie vrienden gaat maken maar je komt wel het huis uit (vind ik heel moeilijk) en je doet leuke dingen met levetijdsgenoten. Misschien iets om naar je kijiken of zo iets bij je in de buurt zit.