Skip to main content

Contact met jongen uit mijn klas

• November 22, 2025
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

Hi,

Warning: dit wordt een lang bericht, maar help me please! Ik heb autisme en heb moeite met dingen goed aanvoelen. But here comes:

Een van mijn vrienden vertelde laatst over een gebeurtenis waardoor mijn aandacht werd gevestigd op een bepaalde jongen uit mijn klas, laten we hem even Moos noemen. De gebeurtenis was tijdens een van de Engels lessen die ik de week daarvoor had gemist. De klas was rumoerig en de docent stond dicht bij Moos en zijn vrienden en vroeg aan hen of een van hen mij kende en mij een of ander formulier kon geven. Geen van hen zeiden mij te kennen, behalve Moos, hij was van ‘ik kan het haar wel geven’. De andere jongens waren van ‘huh je kent haar?’ en hij antwoordde dat hij wist wie ik was. De docent was toen van ‘oh *mijn naam* is het meisje, that makes sense’ en gaf het formulier toen aan mijn vrienden. De docent had waarschijnlijk aangenomen dat het missende formulier van de jongen met dezelfde naam als ik was en niet van mij, daarom waren de jongens eerst gevraagd. (Zou dolgraag hebben gezien hoe het zou zijn gegaan als Moos het formulier had gekregen om aan mij te geven!!) Anyway, het feit dat Moos had aangeboden om het formulier aan mij te geven terwijl we nog nooit ook maar een woord hebben uitgewisseld or anything, en dat hij het deed terwijl hij wist dat het over mij ging en niet over die jongen met dezelfde naam… Het voelde ‘verdacht’, of zie ik er te veel in?

Toen ik Moos een week geleden een volgverzoek stuurde op insta, accepteerde hij die dezelfde avond nog en volgde me meteen terug. Een dag later stuurde ik ‘hi, hoorde dat je had aangeboden dat boekkeuze formulier aan mij te geven(: Ik vraag me af of het beter zou zijn geweest als jij die had gekregen haha, want *naam* is het blad nota bene kwijtgeraakt😂🤦‍♀️' en hij antwoordde met ‘sjonge jonge’ en vroeg toen of ik er nog een nodig had. Toen ontstond een kleine beetje online contact en nu ben ik hier. Behalve die ene vraag heeft hij echter nooit andere vragen gesteld en zijn berichten zijn telkens kort. Hij reageert wel altijd tho, consistent 3-4 uur nadat ik iets heb gestuurd. En hij heeft tot nu toe al mijn stories bekeken. Ik heb geen idee of any of that iets betekent of niet. Zijn eigen profiel is trouwens compleet blanco behalve zijn volgers en zo. 

Ik weet dat ik waarschijnlijk moet proberen om irl ook gesprekjes met hem aan te knopen, maar het lukt me gewoon niet. Zijn vrienden zijn ook altijd bij hem. En ik heb door mijn autisme al moeite met überhaupt oogcontact maken. Ik heb dus ook geen idee of hij wel eens naar me kijkt of zo in de klas. Ik ben ook super bang om raar over te komen, omdat het niet noncha is om als meisje ineens familiair met een jongen te gaan praten. Maar het is onmogelijk voor me om noncha te doen. 

Wat moet ik nu doen?

1 reactie

Timmy
  • November 23, 2025

Hier moet je nog niet teveel achter zoeken denk ik. Uit hij doet online blijkt nou niet bepaald dat hij helemaal gek van je is, om het zo maar te zeggen. Zoals je zelf al zegt kun je het beste irl contact met hem zoeken. Een gesprekje met hem aanknopen kun je ook rustig doen hoor. Wat noncha is of niet boeit niet. Blijf er wel altijd rekening mee houden dat hij misschien niet dezelfde gevoelens heeft die jij hebt en dat je dus teleurgesteld kunt worden.

Veel succes