Skip to main content

Ik vindt het moelijk om mezelf te verzorgen dus ik wordt geholpen bij het douchen en verschonen op een douchebrancard bij mij thuis in een extra badkamer

Ik heb altijd staand gedoucht met hulp en de verschoning was al liggend op bed maar nu dus allebei liggend op een douchebrancard vindt dit moelijk want nu kan ik niks zelf doen bij het douchen. 

Ze doet altijd handschoenen aan en een schort

Heeft iemand anders ook ervaring met dit 

Hoi ​@Jantje 

Dat lijkt me niet makkelijk. Is het vanwege een ziekte of zo dat je hulp nodig hebt? Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om die zelfstandigheid niet te hebben. Misschien zijn er toch kleine dingen die je wel zelf kunt doen?

-quote verwijderd door In je bol-

Heb autisme & adhd vandaar dat ik het wat lastiger vindt om mezelf te verzorgen.

@Jantje 

Ah, ok. Ik zou toch kijken naar dingen die je wel zelf kunt doen. Ook al is het maar iets kleins. Dat geeft je dan misschien een beetje het gevoel dat je zelf allemaal ook nog wat in de hand hebt. En is zo’n douchebrancard echt nodig? Ik kan me voorstellen dat dat niet fijn is als je staand douchen gewend bent.

Hoi ​@Jantje,

Dit klinkt moeilijk. Je zou het met je verzorgers kunnen bespreken dat je het fijner vind om staand te douchen en zelf ook iets wil kunnen doen. (Want voorheen was dat wel zo dus waarom nu niet.)

Ik sluit me overigens aan bij de tips die ​@Timmy al heeft gegeven.

Hoi ​@Jantje,

Dit klinkt moeilijk. Je zou het met je verzorgers kunnen bespreken dat je het fijner vind om staand te douchen en zelf ook iets wil kunnen doen. (Want voorheen was dat wel zo dus waarom nu niet.)

Ik sluit me overigens aan bij de tips die ​@Timmy al heeft gegeven.

Denk omdat mijn moeder het handiger vindt omdat het verschonen ook al liggend is.

Hoi ​@Jantje,

bedankt voor de uitleg.

Zelf heb ik hier geen ervaring mee maar kan me goed voorstellen dat het onprettig is om in een douchebrandcard te liggen..

Je zou terwijl je staand doucht kunnen gaan hurken wanneer ze je helpt met hogere plekken(hoofd, schouders) en op een plastic stoel/krukje gaan staan wanneer ze bij de lagere plekken(voeten, onderbenen) is, zodat je moeder er beter bij kunt. Misschien vergemakkelijkt dit haar met het wassen.

Ik hoop wel dat ze rekening wil houden met jouw voorkeuren om staand te douchen.

Reageer