Hi allemaal,
Ik heb eetprobleematiek wat even weg was, maar nu weer is teruggekeerd. Ik heb voor zover ik weet (nog) geen diagnose maar mijn behandelaren van GGZ willen wel een verwijzing maken naar een eetstoornis centrum.
Ik heb alleen het gevoel dat ik geen recht heb op hulp, omdat ik geen ondergewicht heb en soms last heb van een binge dag. Volgens Google valt alles wat ik doe onder A-typsiche Anorexia Nervosa, maar ik heb het gevoel dat mensen met anorexia nooit een binge hebben? Google benoemd dat na 'extreme' restrictie een binge kan ontstaan als overlevings reactie van je lichaam, maar ik weet niet of ik dit moet geloven. Ik zie online namelijk niet dat mensen met Anorexia binges hebben, het gaat dan meestal over de eetstoornis BED of MIA.
Ik voel me zo slecht, schuldig en walg van mezelf. Maar ondanks dat denk ik dat mijn problemen niet erg genoeg zijn om recht te hebben op hulp.
De vraag:
Is er iemand die hier ervaring mee heeft, en mij kan vertellen of mensen met Anorexia nervosa ook last (kunnen) hebben van binges? Ik heb er in de afgelopen 60 dagen 4 gehad...
Ik hoop dat iemand dit leest en mij een eerlijk antwoord kan geven, alvast bedankt! <3