Skip to main content
Vraag

Werken in Ierland

• March 19, 2026
  • 2 reacties
  • 41 Bekeken

Hey, ik ben van plan een paar maanden naar Ierland te gaan om te werken in een bakkerij/horeca. Ik wil graag mijn engels verbeteren en vrijer worden in het spreken van de taal. Heeft iemand hier ervaring mee? En kan ik goed te taal leren zonder een taalcursus te volgen?

2 reacties

• March 30, 2026

Duolingo is leuk maar ik vind Memrise nog leuker! Daarnaast veel engelstalige media kijken en woorden die je niet kent opschrijven

Loutje
  • April 2, 2026

Hoi! Over het algemeen zou in het diepe gegooid worden wel een goede manier zijn om beter Engels te gaan spreken haha, je hebt dan namelijk geen andere keuze. Maar het lijkt me ook afhankelijk van je Engels-niveau op dit moment, kun je wel een gesprek voeren in het Engels of gaat dat ook nog heel stroef? Want stel je kunt nog niet zo goed Engels: zit een werkgever in Ierland te wachten op een werknemer waar hij niet goed mee kan praten? Snap jij je contract dan wel goed, en weet je dan zeker dat je niet uitgebuit wordt bijvoorbeeld?
Ierland heeft ook best een zwaar accent, dus daar zou ik ook rekening mee houden.

Mijn andere tips om beter Engels te leren is om Engelstalige media te bekijken: YouTube, podcasts, films, etc.