Skip to main content
Vraag

Uitkering?

• October 9, 2025
  • 2 reacties
  • 113 Bekeken

Ik werk sinds 2 jaar als docent en doe dan naschoolse activiteit van 1 a 2 uur, het verdiend niet veel geld, kan maar net bijstand halen en dan werk ik elke dag aan zo een les terwijl het maar een paar uurtjes in de middag zijn, daarna alweer bijkomen.

Ik ben verhuisd, had een andere baan gevonden als tegelzetter maar die relatie is uitgegaan (werkte met een vlam), en ik ben nu zwanger van hem en ga naar de abortuskliniek.

Was burn out tegen de zomervakantie, toen met dat tegelzetbaantje toch nog door kunnen gaan want het is niet zo emotioneel vermoeiend. 
Maar nu merk ik dat ik 1 les al te veel vind en geen motivatie heb om mijn werk uit te voeren, het is zo frustrerend om te denken dat ik ook maar 460 euro ermee verdien terwijl als ik bij uwv aanklop krijg ik 1300, maar ja dan moet ik wel zielig doen over mijn levens crisis.

dus ja, doorzetten en toch nog actief blijven in de maatschappij? Of het opgeven en me ontzettend opgelucht voelen?

2 reacties

Wolf
  • October 9, 2025

Ik zou voornamelijk doen waar jij zelf het beste bij voelt. Ik kan me voorstellen dat je je goed voelt bij het mee draaien in de maatschappij. Maar als dit nu niet lukt en eigenlijk alleen maar leid tot ongelukkige situaties, is dit iets wat je zelf moet overwegen of je het dat voorover hebt. In iedergeval heel veel sterkte!

Timmy
  • October 9, 2025

Een uitkering krijgen heeft niks met zielig doen te maken hoor. Uiteindelijk moet je doen waar jij je het beste bij voelt.