Mijn huidige situatie is dat ik zo’n 3 maanden een hele fijne relatie heb met mijn vriend. Wij wonen 1,5 uur van elkaar vandaan wonen dus wij rijden regelmatig naar elkaar toe. Dit bevalt goed maar we hebben het steeds vaker over samenwonen. Hij woont al op zichzelf. De kans is zeer groot dat ik naar hem toe ga verhuizen. Alleen voor mij is dit best een grote stap omdat ik naar een compleet andere omgeving ga en er komt best veel bij kijken. Hij begrijpt dit wel en we kunnen er fijn over praten.
Ik heb het momenteel ook niet zo fijn meer op mijn werk maar ik vind het lastig om opzoek te gaan naar een nieuwe baan omdat ik niet weet in wat voor tijdsbestek wij zullen gaan samenwonen.
De vraag die ik mezelf steeds stel is: moet ik in de buurt van waar ik nu woon een baan gaan zoeken of al in de buurt van mijn vriend? Aan beide opties zit een ‘maar’. Bij optie 1 is de kans groot dat ik al na een korte tijd ontslag zal gaan nemen als ik daadwerkelijk op korte termijn naar mijn vriend zou verhuizen. Bij optie 2 is het zo dat als ik snel een nieuwe baan vind in de buurt van mijn vriend dat ik snel zal moeten verhuizen.
Wat mij vooral tegenhoud is: is na 3 maanden samenwonen al te snel ook al voelt het erg goed? Ik zou het zeker zien zitten want de omgeving waar hij woont is echt mijn ding maar het gaat allemaal best snel en ik merk ook dat meningen van mensen buitenaf mij best wel beïnvloeden. Ik heb namelijk al een paar keer gehoord dat het echt te snel is als we binnen nu en een korte tijd al zouden gaan samen wonen.
Ik zou graag van mensen horen wat zij hebben gedaan in misschien wel een gelijkwaardige situatie.
Alvast bedankt en groetjes!