Lieve medeforummers,
Ik weet niet of dit een vraag is of dat ik gewoon mijn ervaring wil delen, maar ik wil het in ieder geval even van me afschrijven (of typen). Er is en gaat komende tijd enorm veel veranderen voor mij en er moet eigenlijk ook veel veranderen. Laat ik er mee beginnen dat ik niet zo goed tegen veranderingen kan, heel goed dingen kan uitstellen en dat ADD daar ook zeker niet bij helpt.
Ik heb nu al een half jaar nauwelijks gesport. Nadat ik vorig jaar iets van 20 rijlessen heb gedaan en tijdelijk was gestopt voor de zomervakantie ben ik daar ook niet meer mee begonnen sinds terwijl ik al meer rijlessen betaald heb. Ik heb een half jaar gestudeerd, maar bijna geen vakken gehaald dus nu toch besloten om te stoppen met studeren. Ik heb in dat half jaar veel geleerd en het is zeker geen verspilt half jaar. En de overstap van de middelbare school naar de universiteit kwam natuurlijk ook met superveel veranderingen, maar hier had ik me al langer op voor kunnen bereiden. Ik ben toen ook heel open alles tegemoet gegaan en heb een hoop nieuwe vrienden kunnen maken. Universiteit was altijd al mijn plan.
Nu studeer ik opeens niet meer. Hoewel ik zeker het risico zag dat ik zou moeten gaan stoppen, had ik toch verwacht dat mijn tentamenweek beter zou gaan en ik gewoon door zou kunnen blijven studeren. Het voelt heel raar en ik geloof het nog niet helemaal. Het ging heel snel, van met vol vertrouwen de tentamenweek in, naar ineens uitschrijven en geen student meer zijn.
Ik ben gelukkig wel zo verstandig geweest om meteen samen met mijn ouders rond de tafel te gaan zitten en een beetje een plan te maken voor de toekomst. Ik ga op zoek naar een andere baan om dit half jaar te doen. Ik werk nu in de supermarkt, maar als ik een half jaar veel ga werken dan doe ik dat liever op een betere plek. Toch wel moeilijk om een baan te vinden die wel wat voldoening geeft, maar waar je binnen kan komen met alleen een VWO diploma. Ik vind vast wel iets, maar het komt niet aanwaaien. Verder ga ik weer sporten en rijlessen. En voor volgend jaar heb ik nog niet beslist of ik deze studie opnieuw ga doen of misschien iets op het HBO ga doen.
Ik zie ook erg op om weer rijlessen in te plannen. Gewoon om bij die mensen aan te komen na een half jaar van hé daar ben ik weer. Ik heb namelijk ook niks meer van me laten weten.
Verder heb ik bijna al mijn vrienden van de middelbare school niet meer gesproken sinds het gala. En dan bedoel ik ook echt helemaal niet meer. Deels doordat ik heel erg in de steek ben gelaten door een groot deel in het einde van het jaar. Nu heb ik nieuwe vrienden gemaakt op de universiteit, maar er is nog wel iemand van mijn oude vriendengroep waar ik altijd carnaval mee vierde die ik ook al een half jaar niet meer heb gesproken. Hij blijft gewoon een goede gast en eigenlijk wil ik weer met heb in contact komen en samen carnaval vieren. Maar carnaval is al zo dichtbij en ik heb hem al zo lang niet gesproken dat ik er heel erg tegenop zie en het dus nu nog steeds niet heb gedaan.
En verder heb je nu al regelmatig het meisje waarmee ik op date zou gaan een paar dagen niet geappt. We zouden al een paar keer bellen, maar dan kwam het toch niet uit en nu heb ik haar ook weer 2 dagen niks gestuurd. In principe is het elke keer wel weer goed als we wel appen, maar het komt er gewoon niet van. Ik ben wel een beetje bang dat ik haar nu ga verliezen zonder het een goede kans gegeven te hebben.
Het is allemaal best veel en het knaagt wel aan me. Het helpt heel erg dat ik een plan heb gemaakt met mijn ouders. Dit kan ik nu een beetje volgen, maar ik duik toch ook wel weer weg van al die problemen. Stel het weer allemaal uit, want daar ben ik zo goed in. In principe is het gewoon een kwestie van doen en me weer openstellen voor wat er dan ook mag komen op mijn pad. Net zoals ik heb gedaan toen ik naar de universiteit ging. Maar ja, altijd makkelijker gezegd dan gedaan.
Dankjewel voor het lezen van mijn gigantische tekst. Ik voel me al beter door dit even van me af te kunnen schrijven en ik heb goed nieuws, want ik had een appje naar mijn date gestuurd toen ik begon met dit allemaal typen en nu hebben we ondertussen afgesproken dat we morgen gaan bellen. Hopelijk echt dit keer.
Groetjes,
NV