Skip to main content

Heyy allemaal, 

Dit is het eerste vragenlijstje hier volgens mij, maar goed, haha. Dit zijn allemaal stress gerelateerde vragen, ben ik gewoon nieuwsgierig naar. :) 

1. Wat geeft jou stress?
  2. Zie je stress aankomen? Zo ja, hoe voorkom je het? 
  1. Hoe ga je met stress om?
  2. Wat helpt voor jou het beste tegen stress?
  3. Waar zien anderen het aan als je stress hebt? 

xx Eenmeisje004

Jij hebt inderdaad de eer het eerste vragenlijstje te posten. 😂

1. Wat geeft jou stress? Ik kan erg slecht tegen ruzie. Gelukkig heb ik dat niet vaak maar als het een keer voorkomt levert me dat zeker veel stress op.
  2. Zie je stress aankomen? Zo ja, hoe voorkom je het? Dat voel ik wel aankomen. Meestal probeer ik zoveel mogelijk confrontaties en conflicten te mijden. Dit is natuurlijk ook niet altijd gezond. Het heeft me ironisch genoeg zelfs al eens fikse ruzie met m’n vriendje opgeleverd. 
  1. Hoe ga je met stress om? Meestal ga ik dan even een stukje fietsen of lopen om m’n hoofd leeg te maken. 
  2. Wat helpt voor jou het beste tegen stress? Het beste is natuurlijk om stress zoveel mogelijk proberen te vermijden. 
  3. Waar zien anderen het aan als je stress hebt? Ik reageer dan kortaf en chagrijnig. 

1. Wat geeft jou stress? Als ik veel dingen tegelijk moet doen of veel deadlines heb. Als ik mensen zie die constant over mij roddelen. Als er conflicten zijn binnen mijn familie.
  2. Zie je stress aankomen? Zo ja, hoe voorkom je het? Vaak wel. Qua schoolwerk probeer ik alles zo snel mogelijk te doen en niet alles uit te stellen tot het laatste. Qua mensen probeer ik de mensen die negatief over mij praten te negeren en van hun weg te blijven. Qua familie hoop ik gewoon dat het over zal gaan, want het zijn vaak complexere zaken waarover ze ruzie hebben.
  1. Hoe ga je met stress om? Ik probeer aan iets anders te denken en afleiding te zoeken. Soms praat ik erover met mijn moeder.
  2. Wat helpt voor jou het beste tegen stress? Rust nemen en afleiding zoeken, en daarna het verplichte werk afmaken.
  3. Waar zien anderen het aan als je stress hebt? Ik ben chagrijnig, of ik praat heel snel of harder dan normaal.

xx Eenmeisje004

Hoi ​@Eenmeisje004 

Jij hebt inderdaad de eer het eerste vragenlijstje te posten. 😂

en jij hebt de eer om de eerste te zijn die een vragenlijstje invult op dit forum 😁😉

ik ga 'm ook ff invullen

1. Wat geeft jou stress? - als iemand mij stoort tijdens iets waarbij ik me goed moet concentreren. Vooral als ik iets doe voor iemand anders. Dan denk ik ‘ga ff wieberen’, ga iemand anders lastig vallen. Als ik voor mijzelf bezig ben, vind ik het soms wel vervelend als ze mij storen, maar krijg ik er niet echt stress door. Ik krijg stress als (ik denk dat) diegene voor wie ik bezig ben er nadeel van kan ondervinden. Ik heb er geen moeite mee als anderen mij op mijn vingers staan te kijken. Ik kan stress krijgen als ik me slecht voorbereid heb. Als ik degene ben die daar de dupe van is, dan is het ‘eigen schuld, dikke bult’ en stress ik er ook niet echt over, als iemand anders er nadeel van heeft, dan schaam ik me ervoor, voel ook wel wat stress, maar probeer ik het wel goed te maken.
  2. Zie je stress aankomen? Zo ja, hoe voorkom je het?  - ligt aan de situatie. Als er onverwacht iemand binnen komt, terwijl ik geconcentreerd voor iemand anders bezig ben en mij dan lastig valt met allerlei flauwekul, dan probeer ik toch die taak zo goed als mogelijk te doen en laat ik er zo weinig mogelijk van merken. Op een later moment laat ik die ‘grapjas’ wel weten wat ik er van vond. Als ik voor mezelf bezig ben en zoiets gebeurt, dan stop ik even met waar ik mee bezig was. Als die ander dan niet snapt dat ie mij ‘lastig valt’, dan ga ik zelf wel even uit de situatie weg. Als iemand mij stoort met de intentie om mij te helpen, dan kan ik daar alleen maar blij mee zijn.
  1. Hoe ga je met stress om? - ik probeer te voorkomen dat ik last krijg van (overmatige) stress. Ik wissel dingen waar ik stress van krijg af met ontspanning. Ik ga elke dag naar buiten (weer of geen weer) en wandel, loop hard of fiets en verder kan ik ook heel goed niets doen. Muziekluisteren geeft mij ook ontspanning en slapen natuurlijk. Ik ga nooit liggen piekeren, want daar rust je echt niet van uit. Beter goed slapen en dan de volgende dag erover nadenken als dat dan nog nodig is.
  2. Wat helpt voor jou het beste tegen stress?  - voorkómen dat ik het (te veel) krijg en bij mij werkt het dat ik bewust stressvolle dingen afwissel met ontspanning.
  3. Waar zien anderen het aan als je stress hebt?  - over het algemeen zien anderen het bijna nooit aan mij. Ze vinden mij altijd zo ‘cool en collected’. Zelfverzekerd. Mijn twinbroer is bijna de enige die het merkt. Niet dat ik hem als boksbal gebruik of uit ga schelden. Hij voelt of ziet het op één of andere manier. Ik zal het zo wel eens even aan hem vragen of beter morgenochtend. Hij slaapt al en hem hiervoor nu wakker maken, lijkt mij niet echt een goed idee om stress te voorkomen 🤣

Groetjes,

M&M’s

@M en Ms 

Hey,

Oeh leuk, een vragenlijstje. Nostalgisch gevoel van kt-forum ;p

hier mijn antwoorden :)

1. Wat geeft jou stress?
    Studie, de toekomst en presteren in de breedste manier
  2. Zie je stress aankomen? Zo ja, hoe voorkom je het?  
    Dat verschilt per situatie. Maar meestal merk ik het pas in het moment.
  3. Hoe ga je met stress om?  
    Ik word heel passief en kan eigenlijk niks meer doen. Ik heb (nog) niet echt helpende strategieën om er mee om te gaan haha.
  4. Wat helpt voor jou het beste tegen stress?  
    Dat weet ik nog niet echt
  5. Waar zien anderen het aan als je stress hebt?  
    Dat ik niks doe hahaha oeps

groetjesss,

rmv

Reageer