Skip to main content
Vraag

Burn-out klachten

• March 30, 2026
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

Hoi allemaal,

Ik zit in een situatie waarvan ik me afvraag of iemand dit herkent en/of misschien tips heeft. De laatste tijd heb ik het erg druk met stage, hobby (een keer in de week paardrijden), werk en een verbouwing. Ik vind wel tijd om rust te pakken of leuke dingen te doen maar moet kiezen tussen die twee. Ik ben bang dat ik in een Burn-Out kom (de klachten zijn er namelijk al). Ik loop hiervoor al bij een praktijkondersteuner die ik al langer ken en mij vaker heeft doorgestuurd voor depressieve klachten, helaas moet ik nu een maand wachten op de volgende afspraak en heb ik het idee dat ik nog niet veel handvatten heb gekregen. Ik kan vragen om een doorverwijzing voor een psycholoog maar ik heb het gevoel dat het daar niet "erg genoeg" voor is en dat ik ook daar niet de nodige hulp zal krijgen.

Wat zouden jullie doen?

2 reacties

• April 1, 2026

Psycholoog heeft meestal een wachttijd van maanden. Het klinkt stom maar het gaat om de kwestie van jezelf nu op nummer 1 zetten. Kies voor tijd voor jezelf. En optijd naar bed. Zo min mogelijk social media. En ik hield hier ook niet van maar rondjes lopen en mediteren helpt wel.

• April 2, 2026

Hi wat vervelend zeg.. Het klinkt sowieso als een hele drukke periode. Misschien wel een fijn idee dat de verbouwing tijdelijk is en je straks meer ademruimte hebt? 
Misschien fijn om zoveel mogelijk routine aan te brengen; weten waar je aan toe bent in deze chaos! Op tijd slapen idd. Leuke dingen doen maar stel jezelf de vraag of je er energie van zal krijgen of het je energie gaat kosten! Echt even voor jezelf kiezen. Journallen kan ook helpen