Skip to main content

Heyy allemaal, 

Een vriendin van mij, L, kwam tijdens de pauze op school naar mij toe en zei dat het slecht ging met haar oma, want die was gevallen en had botbreuken etc, etc. Nou stresst L daar heel erg over, want haar oma kreeg al een dosis morfine tegen de pijn, wat een heel slecht teken is, ik spreek uit ervaring met mijn eigen oma die 7 maanden geleden is overleden door een val. Nou wil ik L zo goed mogelijk ondersteunen, maar ik weet niet goed hoe. Hebben jullie misschien tips?

Alvast bedankt voor jullie hulp. (Ik hoop dat dit de goede categorie is)

xx Eenmeisje004

Hey Eenmeisje004,

Wat naar dat het zo slecht gaat met je de oma van je vriendin. Verlies van een dierbare brengt altijd veel veranderingen in je leven en is vaak lastig.

Het beste wat je kan doen om haar te ondersteunen, is gewoon om er voor haar te zijn, als goede vriendin. Laat zien dat jij er bent voor haar! Jouw ervaringen delen met haar lijkt me ook een goede optie, zo weet ze dat ze niet alleen is in deze situatie.

Veel sterkte!

Groetjes van Charlotte

Hoi Eenmeisje004

Wat vervelend voor je vriendin en heel erg mooi dat je er voor haar wilt zijn. Ik sluit me aan bij de tips van ​@Charlotte  Een luisterend oor bieden is vaak al genoeg. Heel veel meer kun je natuurlijk ook niet doen. Het is misschien ook fijn voor haar om wat afleiding te hebben. Ga bijv. iets leuks doen. De stad in of zo (als ze daar zin in heeft natuurlijk).

Heel veel sterkte.

Even een update: haar oma is gisteren overleden. :(

@Charlotte, ​@Timmy dank jullie wel voor de tips!! 

xx Eenmeisje004

@Eenmeisje004 Ach, wat sneu. Heel veel sterkte voor je vriendin.

Reageer