Hoi allemaal,
Ik studeer dit jaar af aan de opleiding Lichamelijke Opvoeding. Door mentale problemen heb ik studievertraging opgelopen en doe ik dit jaar opnieuw.
Hoewel het schooljaar nog maar net begonnen is, merk ik dat ik veel moeite heb met het schoolsysteem en vaak pieker over of het mij gaat lukken om mijn diploma te halen. Op stage vind ik het lesgeven best lastig; het gaat mij niet natuurlijk goed af, ik heb in het verleden mijn stages dan ook meerdere keren moeten overdoen…
Dit heeft veel invloed gehad op mijn zelfvertrouwen en hoe ik voor de groep sta. Ik merk dat ik het plezier in het lesgeven daardoor een beetje ben kwijt geraakt en ik twijfel nu heel erg of ik dit beroep later wel wil uitvoeren. Omdat ik al zo ver gekomen in mijn studie wil ik nu niet opgeven en nog wel graag mijn diploma halen. Alleen merk dat de weg erna toe erg pittig is.
Ik weet niet zo goed wat ik tegen mijn huidige stagebegeleider het beste hierover kan zeggen en daarnaast merk dat het schoolsysteem mij in de weg zit.
In het afstudeerjaar worden wij programmatisch getoetst en telt alles mee wat je laat zien. Wij krijgen elke keer feedback van onze docenten die wij moeten verwerken. Ik vind het lastig om de feedback positief op te vatten en ik merk dat dit naast mijn stage ook ervoor zorgt dat mijn motivatie steeds meer verdwijnt…
Hebben jullie tips voor mij hoe ik hier beste mee om kan gaan en wat ik met mijn stagebegeleider kan delen zonder dat ik mijzelf onderuit haal/helemaal wegcijfer?
Persoonsgegevens weggehaald door In je Bol vanwege anonimiteit, regel 3