Skip to main content

Somber en eenzaam

• September 17, 2025
  • 2 reacties
  • 161 Bekeken

Hallo allemaal,

Mijn naam is Stijn, ik ben 22. Ik functioneer steeds minder goed. Ik blijf enorm last hebben van depressieve gedachten en ik heb eigenlijk nergens motivatie meer voor. Letterlijk alles kost teveel moeite. Ik probeer zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen maar het weegt heel zwaar. Ik heb complexe PTSS en een lichte vorm van autisme en dit veroorzaakt veel problemen voor mij. Ik voel me extreem dysfunctioneel in deze samenleving. Alsof ik gebroken ben en iedereen verder gaat zonder mij. Ik voel weinig motivatie om mensen te leren kennen en ik heb moeite met sociaal contact. Dat terwijl iedereen on mij heen al in relaties zitten en in het weekend naar het cafe gaan. Het voelt allemaal nogal hopeloos en ik zie geen uitweg.

2 reacties

CarolienCM
  • Community Manager
  • September 18, 2025

@stijn 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met In je bol elke dag van 14:00 tot 22.00 uur bellen (0800-0450) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met In je bol wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Ook kan je voor meer informatie en tips kijken op onze website: Voel jij je wel eens alleen? | In je bol of terecht bij JoinUs: Eenzaamheid bij jongeren | Join us

Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groet,

Carolien

• October 15, 2025

Hoi stijn,

dat disfunctionele en gebroken gevoel herken ik wel. Voor mij vooral een gevoel van niet goed genoeg zijn om met anderen om te kunnen gaan. Echter lijken we meer op elkaar dan dat we soms denken. Mij heeft het juist heel erg geholpen om me uit te spreken over problemen, struggels. Dit helpt mij om te verbinden met anderen. 
ook het gedemotiveerde herken ik heel erg. Wat mij helpt is om filosofie te gaan lezen, om weer geinspireerd te raken. Misschien kan je opzoek naar iets dat je weer kan inspireren? Je zou in boekvorm inspiratie op kunnen zoeken maar ook in musea, kunst galarijen excetra. Er gebeurt altijd meer buiten je huis dan binnen je huis, daar is alles vrij voorspelbaar. En binnen de comfortzone word je ook niet echt uitgedaagd en geprikkeld door nieuwe dingen. Voor mij blijven negatieve gedachten langskomen in golven, maar weet ik er elke keer een klein beetje beter mee om te gaan. 

groetjes