Skip to main content

PTSS

• December 21, 2025
  • 1 reactie
  • 69 Bekeken

Hi allemaal,

Mijn naam is Sabine, en ik heb sinds vorig jaar last van ptss door een toxische relatie. Er is veel gebeurd in deze tijd; zwangerschap, miskraam, seksuele en mentale mishandeling. Ik had in die tijd wel vrienden, maar nooit echt met iemand erover kunnen praten.

Na een tijd had ik het eindelijk uit gemaakt, maar niet nadat hij me nog probeerde te manipuleren, zeggen dat ik zijn toekomst heb verpest en dat ik altijd van hem zou zijn. Dit was heftig voor mij, en besloot ik om naar de praktijkondersteuner te gaan om erover te kunnen praten, en omdat als ik elke keer maar een bekende geur, geluid of persoon zag (die op hem leek) een paniekaanval kreeg. 
Nadat het weer wat beter ging, stopte ik met gaan, maar na een heftige ervaring te hebben meegemaakt, besprak ik het weer met de huisarts. 
Ik heb nu sindsdien ook een burn-out, ben ik thuis en vind ik het lastig om weer motivatie te vinden. Naast dat heb ik niemand om erover te praten. Ik heb volgend jaar een afspraak bij een psycholoog om te helpen met de triggers en het te verwerken van de ptss, maar toch blijft het lastig. Elk geluid wat ik hoor, elke geur wat ik ruik zet me gelijk weer in paniek. Ik leef constant in overlevingsmode en wil dat dit stopt. Ik wil weer normaal kunnen leven en met motivatie en liefde weer door het leven kunnen gaan.

Mocht je dit zelf ook mee hebben gemaakt of maak je het momenteel mee, of om iets anders, we komen er samen doorheen. 🤍

1 reactie

Elza
  • moderator In je bol
  • December 25, 2025

Hoi ​@S01,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Goed dat je hulp hebt ingeschakeld en dat je benadrukt er samen doorheen te komen. Daar hebben vast anderen ook iets aan. Onthoud dat je er inderdaad niet alleen voor staat. Je kunt met In je bol elke dag van 14:00 tot 22.00 uur bellen (0800-0450) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met In je bol wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Elza (In je bol)