Skip to main content
Vraag

niet over ex heenkomen

• November 23, 2025
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Hey ik ben 20 jaar oud en het is nu meer dan een jaar verder dat mijn ex en ik uit een toxic relatie kwamen maar we hebben wel alles bijgelegd en zijn nu gewoon goed bevriend alleen wil ik weer een stap verder maar zij wilt dat duidelijk niet alleen is het probleem dat als ze iets verteld of doet met iemand anders ik erg jaloers word en het biet prettig vind moet ik afstand van haar nemen of het maar accepteren en jaloers blijven want op deze manier is voor mij ook heel lastig 

2 reacties

Timmy
  • November 23, 2025

Hoi

Het is vrij simpel. Zij geeft duidelijk aan dat ze het niet wil dus dat zou jij moeten accepteren. Jullie kunnen beter sws eerst eens goed de redenen op een rij zetten waarom de relatie toxic werd voordat je er weer aan gaat beginnen. De kans is anders groot dat je straks weer met gezeik zit. En als ik heel eerlijk ben vind ik die jaloezie van jou al best toxic. Speelde dat ook toen jullie bij elkaar waren?

Zoals ik het zie heb je 2 keuzes. Of je accepteert dat zij geen relatie met je wil of je doet een stap terug en neemt afstand. Zolang je die jaloezie blijft houden lijkt de 2de keuze mij de beste, hoe vervelend ook misschien.

M en Ms
  • November 24, 2025

Hoi ​@Annoniem20jaar 

vervelend dat jullie relatie uit is gegaan, maar soms is het eigenlijk misschien wel beter als er sprake is van een toxic relatie.

Ik weet natuurlijk niet hoe het precies allemaal is gegaan…

Op zich is het wel goed dat jullie er kennelijk wel over hebben kunnen praten en de 'lucht hebben geklaard'.

Als ik het goed begrijp heeft zij nu gekozen voor iemand anders, terwijl jij het liefste weer met haar verder zou willen.

Dat maakt jou jaloers en dat s heel lastig voor jou.

Als zij een ander kiest dan heb je dat te accepteren, lijkt mij. Op dit moment is dat haar keuze en ik heb ook niet het idee dat ze daar op dit moment een andere keus in gaat maken.

Om in de toekomst nog enige kans te hebben dat haar keuze anders zal zijn kun je alleen maar afwachten en afstand nemen. Het gaat nooit werken als zij zich aan jouw wens moet aanpassen….

Het kan lastig zijn als iemand waar je kennelijk nog gevoelens voor hebt dat soort gevoelens niet voor jou heeft.

Het is niet anders en het beste neem je wat afstand.

Ik doe hierbij geen uitspraak over wie de oorzaak van die toxic relatie was, maar in alle gevallen lijkt me het (op dit moment) geen goed idee om het opnieuw te proberen. Daarvoor moeten jullie allebei voor kiezen.

Groetjes,

M&M's

@M en Ms