Hoi ik heet jens en ben 24 jaar,
Ik heb austime en merk hoe ouder k word hoe meer 'last' ik hiervan krijg en tegen dingen aanloop.
Ik ben sinds kort weer thuis gaan wonen, omdat op mezelf wonen mentaal erg veel en eenzaam was.
Nu ik weer thuis woon merk ik veel aan mijn zusje van 20 jaar, ze is vaker boos en wilde ook niet dat ik überhaupt weer thuis kwam wonen.
Nu heeft ze verteld waar ze mee zit en dat ze het irritant vind dat ik bij haar mij anders gedraag dan bij mijn moeder. Mijn moeder is de enige waar ik weet dat k mezelf kan zijn en geen energie hoef te steken in mezelf anders voor te hoeven doen. Ze zegt dat ik de ruzies thuis veroorzaak en dat hiervoor nooit ruzies waren tussen haar en onze moeder. Volgens haar moet ik serieuzer doen en me naar mn leeftijd gedragen. Ik probeer uit te leggen dat dit bij mij heel anders gaat en ook uitgelegd waarom dit zo is.
Ze heeft nog wat meer opmerkingen gemaakt maakt, zoals als zei later een kind zou krijgen die 'anders' is zei die zou laten weghalen enz. Zij is een beetje net als mn vader die ook zegt dat iedereen een beetje autisme heeft en ik niet anders ben.
Ik heb geen idee hoe ik hiermee om moet gaan en wat k moet doen om de sfeer thuis goed te maken. Ik voel me een beetje het grote probleem in huis…
Heeft iemand tips, alle tips zijn welkom want k loop helemaal vast...