Heey allemaal,
Ik heb even een vraag aan jullie en ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb namelijk sinds 4 maanden ongeveer een relatie met mijn vriend, maar ik heb van een aantal dingen echt veel last. Hij kan namelijk echt af en toe hele gemene en lompe opmerkingen maken die me echt heel erg kwetsen. Vaak gaat het dan over hoe ik eruit zie, hoe ik doe, over mijn familie soms enzo. Een paar voorbeelden: hij vond me niet mooi met mijn zonnebril en zei dat ik daardoor een groot voorhoofd had, ik moest huilen op vakantie omdat mijn cavia was overleden en in eerste instantie was die heel lief voor me en troostte me ook, maar met onze vrienden erbij was die heel ongevoelig en zei wat moet je met een cavia, hij zei ook nog dat ik vervelend was omdat ik met een vriendin van mij lachte en praatte op vakantie toen we met zn allen een spelletje deden en daar heeft die het nog steeds over dat die mij druk en vervelend vond, en hij zei dat die niet kon wachten om na de vakantie weer alleen te slapen, dat kwetste me ook heel erg.
Het probleem is nu dus dat als wij samen met z’n tweeen zijn, het echt heel fijn is en dat die ook echt lief is voor mij, maar als we met meerdere zijn, maakt die vaker gemene opmerkingen over mij. Ik vind het heel moeilijk om over te praten met hem, maar ik wil het wel heel graag omdat ik me echt heel erg gekwetst voel. Heeft iemand tips om dit te doen, want ik vind het echt doodeng omdat hij heel negatief kan zijn, maar ik moet het echt kwijt.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast heel erg bedankt. Xxx