Skip to main content

Hoi allemaal,

de vraag lijkt me duidelijk als je kijkt op het plaatje wat ik meegestuurd heb.

Ik kan er natuurlijk zelf op klikken, maar ja, waarom zou ik dat doen als één van mijn nieuwe vrienden hier gewoon het antwoord al weet 😅

Ik lees het wel en dan hoor ik graag of het verstandig is dat ik er zelf niet op geklikt heb 💣

Groetjes,

M&M's

​@M en Ms 

Hoi ​@M en Ms ,

Het 1-tje staat voor het aantal nieuwe notificaties die je hier hebt gekregen, bijvoorbeeld als iemand je tagt. Wanneer je erop klikt zie je in welke comments/posts dat zijn.

Hoi

Dat zijn nieuwe meldingen.  Zie screenshot.

​@Charlotte en ​@Timmy 

dankjewel voor de toelichting.

Dat is best wel een handig tooltje. Dan hoef je niet eerst je mail of de recente topics te checken.

Dat bestond nog niet toen ik op het KT zat. Of zit het nu ook nog niet op het KT forum en alleen op In Je Bol?

Het enige is dat het volgens mij niet zo werkt als dat het zou moeten werken.

Wat volgens mij goed werkt is dat het aangegeven aantal (die 1 zeg maar) klopt met het aantal getoonde meldingen in dat overzichtje.

Wat volgens mij niet goed werkt is het gedeelte met die rode bolletjes. Als ik het goed begrijp wil een rood bolletje zeggen dat het een nieuwe, dus ongelezen melding is.

Als je over een rood bolletje beweegt met je muis dan zie je de tekst 'markeren als gelezen’ en idd als je er dan op klikt dan verdwijnt het rode bolletje. Dat is goed lijkt mij.

Alleen wordt er na het sluiten van dat venster niet meer aangegeven dat er nog ‘ongelezen’ meldingen staan.

Pas na ontvangst van een nieuwe melding die je ontvangt NADAT je het venster voor het laatst hebt geopend verspringt de teller weer naar 1 (of hoger bij meer nieuwe meldingen).

Als ik dan op het alarmbelletje klik en op dat venster kijk zie ik idd een hele nieuwe melding met een rood bolletje erachter, maar ook nog een aantal rode bolletjes van berichten die ik de vorige keer nog niet bekeken had.

Zou het niet zo moeten zijn dat altijd het aantal ongelezen meldingen in getal aangegeven zouden moeten worden. 

Wat vinden jullie daar van.

Voor mijn gevoel klopt het niet zoals het nu is.

Misschien is het meer iets voor een moderator van In Je Bol om hier eens naar te kijken.

Op zich ben ik heel blij met het tooltje en heb ik er nou ook weer niet echt last van zoals het nu werkt, maar het voelt voor mij toch niet echt goed haha.

Groetjes,

M&M's

​@M en Ms 

Ik weet ook geen antwoord op deze vraag en zal het doorzetten naar de communitymaster. De moderator

​@M en Ms 

Het ‘meldingen tooltje’ zit alleen op In Je Bol, niet op KT.  Het is dezelfde forum software dus in principe zou dit ook op KT moeten kunnen. Was wel handig geweest idd.

Dat het rode bolletje verdwijnt als je er op klikt viel mij ook op maar het stoort me niet echt.

Hi ​@M en Ms ,

Dit tooltje bestaat volgensmij niet op het KT forum, ik had het vorige week nog gebruikt. Ik vind het ook erg handig!

Ik ben normaal op mijn telefoon als ik dit forum gebruik, maar het probleem dat jij beschrijft klinkt vervelend. Ik hoop dat het snel gefixt wordt.

En ik ben het met je eens, het lijkt veel beter om het in exacte getallen te weergeven in plaats van alleen een rood bolletje.

Hoi,

@de moderator die onderstaande reactie in mijn vorige post (hierboven) heeft geschreven:

Ik weet ook geen antwoord op deze vraag en zal het doorzetten naar de communitymaster. De moderator

Misschien is het handig om onderstaande ook door te zetten….

ik heb er nog even wat langer over nagedacht. 

Het voordeel van hoe het nu gaat is dat zodra je ziet dat er nieuwe meldingen zijn, dat er dus daadwerkelijk ook nieuwe meldingen zijn.

Als jullie er voor zouden kiezen om altijd het aantal nog ongelezen meldingen weer te geven dan zou het minder opvallen als daar een nieuwe melding bij is gekomen. Dan zou je dus moeten onthouden of ie opgelopen is...en dat is natuurlijk niet echt handig

Misschien is het dan toch beter om het zo te laten en het niet aan te passen.

Nieuwe meldingen zullen dan altijd opvallen en zelf kun je natuurlijk in de gaten houden of je alle ’als ongelezen’ aangegeven meldingen wel of niet hebt gelezen.

Ik wil nog wel even testen of ‘ongelezen’ meldingen automatisch in ‘gelezen’ veranderen zodra ik die in het topic geopend heb….oh  jammer, zo slim is dat tooltje dus niet.

Ook als ik in dat venster (alarmbel) op één van die meldingen klik om dat topic te openen, dan blijft die melding op ongelezen staan.

Ach ja, je kan niet alles hebben...je kunt die rode bolletjes dus alleen zelf weghalen (per stuk of allemaal tegelijk).

Ik heb in mijn profiel (https://community.injebol.nl/settings/general) 'Toon nieuwe community- activiteiten’ wel op 'ja‘ gezet. Zie afbeelding

Dan kun je per topic zien hoeveel nieuwe, ongelezen reacties er zijn. Als je dan een topic opent dan gaat het tellertje van ongelezen reacties daar automatisch op nul. Of je die reacties dan ook echt gelezen hebt weet alleen jij natuurlijk.

Ik ga dat dus even uitproberen en hoop dat dat in de praktijk voor mij goed werkt.

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft.

Reacties hierop zijn welkom, want misschien vinden jullie wel dat ik het niet goed zie of iets over het hoofd zie.

Groetjes,

M&M's

​@M en Ms 

Hoi ​@M en Ms ,

Dank je wel voor jouw vraag. Ik geef dit door aan de community manager. We komen hier op terug!

groetjes, Mariska

Reageer