Hoi iedereen,
Â
ik krijg graag antwoord op mijn vraag. Ook andere tips zijn welkom.
Â
Natuurlijk weet ik dat ik op Recent actieve topics kan klikken, maar dan zie ik maar één pagina met 25 topics staanâŠÂ en ik wil meer topics dan dat zien.
Â
Waarschijnlijk komt het dat er maar één pagina met topics getoond wordt, omdat dit aan de instellingen ligt. Dat is begrijpelijk. Als er al heel veel topics zijn gepost is het wel handig dat er een filter is dat het overzicht beperkt, maar ja, als er sinds de start van dit platform er door de gebruikers ongeveer in totaal iets van 60 nieuwe topics zijn aangemaakt, dan zou ik die iig willen kunnen zien op een eenvoudige manier.
Nieuwe bezoekers op dit forum moeten die informatie makkelijk kunnen vinden, lijkt mij.
Als je een nieuwe winkel opent dan zorg je toch ook dat klanten alle of iig zoveel mogelijk van je aanbod makkelijk kunnen vinden.
Dan zeg je toch ook niet tegen die klanten die de moeite hebben genomen om te vragen of dit âallesâ wat er te koop is: ânou, we hebben wel meer spullen, maar die hebben we een beetje verstopt. Als je heel goed zoekt dan kun je ze vinden. Succes ermee'.
Met die manier van helpen is de kans groot dat die klanten niet terug komen en of bestaande klanten blijven terug komen is ook de vraag.
Volgens mij is dat nu ook een beetje aan de hand met deze site en de huidige instellingen.
Iedereen heeft er hard aan gewerkt om het zo goed mogelijk te maken en ik moet zeggen dat het er goed uitziet en alle medewerkers ook hun best doen, maar ik denk dat er wel verbeterpunten te bedenken zijn.
Eentje is dus dat ik niet in één oogopslag al het aanbod kan zien.
Iets anders wat mij een beetje 'tegenvaltâ en jullie mogen me best ongeduldig vinden, is dat ik (als gebruiker die niet achter de schermen kan kijken) het moet doen met wat ik (als die gebruiker) aan de buitenkant zie.
Dan zie ik wel dat er op tips en vragen door In Je Bol gereageerd wordt. Dat die vragen serieus genomen worden, maar ik zie nog weinig resultaat.
Natuurlijk is het ook vakantietijd en willen jullie alles zorgvuldig doen. Zorgvuldigheid is altijd goed, maar tussen overleg over âallesâ en met resultaat komen zit veel tijd en volgens mij moeten er sneller (sommige) knopen doorgehakt worden.
Als buitenstaander is het hebben van kritiek natuurlijk makkelijk, maar ik kan me niet echt voorstellen dat In Je Bol ook blij is met hoe het tot nu toe allemaal gaat. Er zijn weinig leden en dus ook weinig topics om op te reageren. Topics die je ook nog niet (allemaal) gemakkelijk kunt vindenâŠ.
Ik weet dat je op Categorieën kunt zoeken, maar die ga je toch ook niet één voor één aanklikken om snel een overzicht te krijgen?
Kortom, ik maak me een beetje zorgen.
Ik ben benieuwd naar wat anderen daar van vinden.
Tips zijn welkom.
Â
Ik doe alles met goede bedoelingen. Laat dat duidelijk zijn.
Â
Â
Groetjes,
M&M's
â@M en Ms Â
Â
Â
Hoi â@M en Ms ,
Â
bedankt voor je input! De moderator die gisteren dienst had, heeft het doorgegeven aan de community manager maar had jou nog niet geantwoord in dit topic, dus hierbij nog even.
Als ik op desktop op Recent actieve topics klik, krijg ik steeds 10 topics te zien en kan ik via âToon meerâ doorklikken tot max 50 topics. Op mobiel kan er worden doorgeklikt tot we bij het einde van alle topics aan zijn gekomen. Zou je liever willen zien dat er niet steeds op âToon meerâ geklikt hoeft te worden?Â
Â
En het andere punt dat je noemt, dat begrijp ik heel goed, maar bij veranderingen die we niet zelf 1-2-3 kunnen doorvoeren duurt het helaas wat langer voordat de juiste mensen met een antwoord/oplossing kunnen komen, zeker in vakantietijd als veel mensen er niet zijn.
We blijven het in ieder geval doorgeven en zijn zeker blij met je suggesties.
Â
Groetjes, Marieke / In je Bol
Ik vind de ârecent actieve topicâ lijst juist prima werken. Gebruikte dat ook altijd op het KT forum en ik heb nooit het idee gehad dat ik topics heb gemist of zo. En daar is het natuurlijk iets drukker dan hier.
Het zou misschien idd handig zijn om niet steeds op âtoon meerâ hoeven te klikken.Â
Verder moeten we het forum gewoon de tijd geven om te groeien denk. Het is ook nog maar een maandje of 3 online. Tegenwoordig zijn fora ook niet meer zo populair als 10/15 jaar geleden denk ik. Alles is veel meer verplaatst naar social media. Aan de andere kant loopt het KT forum nog steeds best goed dus er is nog plaats voor een forum. Ik ben iig blij dat het er is.Â
Dan zie ik wel dat er op tips en vragen door In Je Bol gereageerd wordt. Dat die vragen serieus genomen worden, maar ik zie nog weinig resultaat.
Ik snap wat je bedoelt hoor. Ik heb ook een paar suggesties gedaan die nog âin behandelingâ zijn. Ik kan me ook wel voorstellen dat ze niet overhaast beslissingen willen nemen. En zoals Marieke al zegt zijn sommige dingen ook lastiger door te voeren. Soms zal daar hulp van de forumleverancier voor nodig zijn en dat duurt gewoon wat langer.Â
Ik doe alles met goede bedoelingen. Laat dat duidelijk zijn.
Daar twijfelt niemand aan denk ik.
Ik ben iig blij dat je het forum gevonden hebt.Â
Â
Â
 Hoi â@TimmyÂ
Â
Ik vind de ârecent actieve topicâ lijst juist prima werken. Gebruikte dat ook altijd op het KT forum en ik heb nooit het idee gehad dat ik topics heb gemist of zo.
ik denk dat ik e.e.a. even moet verduidelijken. Misschien is deze extra uitleg ook handig voor â@Marieke , andere dingen beantwoord ik wel apart in een post aan jou
Â
Omdat ik de ârecent actieve lijstâ in zijn huidige vorm niet vind voldoen, vroeg ik me af of er een andere manier is om alle eerder gemaakte topics te bekijken.
Ik gebruikte die lijst op het KT forum ook graag.
Ik heb even verder uitgezocht waarom ik er daar tevreden mee was en hier niet. Hier zie ik maar één pagina met topics staan. Ik dacht dat dat kwam, omdat er bewust voor gekozen was om maar één pagina te tonen, maar bij nader onderzoek is er een andere reden voor dat er maar één pagina wordt getoond.
In principe werkt de 'recent actieve paginaâ op beide fora hetzelfde. Er wordt altijd een lijst van de topics getoond van de laatste 29 of 30 (ik weet niet precies hoe die ingesteld is, maar zoiets) dagen getoond.
Omdat op dit forum er (nog) veel minder leden zijn en er gewoon dus ook minder gepost wordt, is die lijst ook minder uitgebreid en vaak maar 1 pagina.
Een oplossing voor dit 'probleemâ zou dus zijn om op dit forum (voorlopig) te kiezen voor een langere periode. Ik snap dat het begrip 'recentâ dan ook iets âopgerektâ wordt, maar het voordeel is dat meer van de al geposte topics getoond worden op een manier dat je ze dus ook gemakkelijk âterug kunt vinden'.
Mijn voorstel zou zijn om ipv 29 dagen (voorlopig) te kiezen voor een periode van bijvoorbeeld 90 dagen. Volgens mij hoeft er dan verder (weinig of) niets te veranderen in de code, maar het is natuurlijk de vraag aan de programmeurs of het ook echt zo is.
Ik begrijp dat op een gegeven moment natuurlijk niet meer alle oude topics getoond worden, maar iig wel meer dan nu het geval is. Op een gegeven moment zijn er topics die âouderâ zijn dan de ingestelde tijd waar op geselecteerd wordt.
Verder zie ik geen nadeel. Ben je alleen maar geĂŻnteresseerd in de meest recent actieve topics dan klik je op die link en krijg je (altijd) de eerste pagina (van de recent actieve) lijst te zien. Wil je ook iets oudere topics zien dan kies je voor de 2e of 3e enz. pagina. Zo werkt het nu ook al, als er meer dan 25 topics binnen de ingestelde periode vallen, dan kun je ook al kiezen voor een volgende pagina. Btw, op het KT forum worden er nu zelfs 52 pagina's (waar je uit kunt kiezen) getoond. Kennelijk is er iemand heel actief op dit momentâŠ.
Ik zou zeggen, alleen maar voordelen en geen nadelen als de periode omhoog bijgesteld wordt 

Â
Voor de rest ben ik het helemaal met je eens 
Â
Daar twijfelt niemand aan denk ik.
Ik ben iig blij dat je het forum gevonden hebt.Â
fijn om te lezen en ik ben ook blij met jouw bijdrage aan het forum. Het is ook fijn dat je over iig sommige dingen anders denkt en dat is prima. Dat doet me nog eens extra nadenken over wat ik schrijf/geschreven heb. Dankjewel daarvoor 
Â
Â
Groetjes,
M&M's
â@M en MsÂ
Â
Â
Hoi â@M en Ms ,
Â
bedankt voor je verduidelijking! Het klinkt als een logische verklaring en ook heel handig direct met een logische oplossing erbij. Alleen, ik heb het zelf nogmaals uitgeprobeerd en wanneer ik op Recent actieve topics klik kan ik door op âToon meerâ te klikken echt helemaal tot het allereerste topic komen van 4 maanden geleden. Er staat dus geen tijdslimiet ingesteld dat enkel berichten van max zoveel dagen geleden getoond worden. Dit heb ik uitgeprobeerd met een ânormaalâ account, dus zonder moderatorrechten.
Dat is bij jou dus anders begrijp ik? Hebben anderen zoals â@Timmy dat dan ook?
Â
Groetjes, Marieke / In je Bol
Hoi â@MariekeÂ
Â
ik heb in de reactie van â@Timmy (hierboven) al een uitgebreidere toelichting gegeven. Ik denk dat die ook voor jou handig is om te lezen.
Â
Â
Â
ik ben blij dat ik die hier kwijt kan en er serieus op gereageerd wordt, dus mijn dank daarvoor 
Â
Â
De moderator die gisteren dienst had, heeft het doorgegeven aan de community manager maar had jou nog niet geantwoord in dit topic, dus hierbij nog even.
oh, het is wel netjes dat je antwoordt, maar ik had het ook begrepen als het een dagje langer had geduurd, maar een snelle reactie is altijd fijn
Â
Â
Als ik op desktop op Recent actieve topics klik, krijg ik steeds 10 topics te zien en kan ik via âToon meerâ doorklikken tot max 50 topics. Op mobiel kan er worden doorgeklikt tot we bij het einde van alle topics aan zijn gekomen.
Â
dank je wel, die mogelijkheid had ik zelf, nadat ik dit topic had gepost ook gevondenâŠ. ik had in eerste instantie alleen op de desktop gezocht en de 'beperkingâ van die 50 topics gezien.. dat zijn 2 pagina's ârecent actieve topicsâ, dus nog steeds beperktâŠÂ Op mobiel had ik niet uitgebreid gekeken...Â
Â
Â
Zou je liever willen zien dat er niet steeds op âToon meerâ geklikt hoeft te worden?Â
Â
nou, ik ben er dus achter hoe de recent actieve lijst wordt samengesteld (zie mijn reactie op â@Timmy ) en ik zie een betere oplossing in de wijziging naar een langere periode waarover de recent actieve lijst wordt samengesteld. Ik hoop dat dat simpel(er) op die manier opgelost kan worden. Ik ben benieuwd of je dat weet of eventueel kunt navragen/onderzoeken of dat je het sws niets vindt 
Â
Â
En het andere punt dat je noemt, dat begrijp ik heel goed, maar bij veranderingen die we niet zelf 1-2-3 kunnen doorvoeren duurt het helaas wat langer voordat de juiste mensen met een antwoord/oplossing kunnen komen, zeker in vakantietijd als veel mensen er niet zijn.
dat ben ik voor het grootste deel met je eens. Blijft nog hoe het dan kan dat ik niet altijd antwoord krijg. Ik weet dat iedereen zijn/haar best doet en dat het mensenwerk is. Ik maak ook fouten. Ik probeer me altijd af te vragen hoe je die kunt beperken en hoe 'dingenâ in de praktijk kunnen werken. Ik hoef hier niet een heel uitgebreid antwoord op, want het gaat mij natuurlijk niet echt aan hoe jullie precies werken. Ik wilde dit gewoon even noemen.
Ik stel me voor dat als een moderator een vraag van een forumlid wil voorleggen aan de community manager dat die moderator dan een berichtje aan hem/haar stuurt.
In mijn denkwereld stuurt diegene dat berichtje dan naar een mailadres waar alle community managers (ik weet dat er meerdere zijn) op in kunnen loggen. Groot voordeel is dat iedereen die beschikbaar is, kan reageren. Als het bericht alleen aan ééntje wordt gestuurd en die toevallig een weekje op vakantie is, gaat sws lang duren voordat die het leest en kan reageren.
Ook helpt het dat vragen van forumleden in een aparte lijst terecht komen en niet tussen alle andere mailtjes die aan een community manager worden gestuurd. Dat geeft een beter overzicht.
Â
Als een mailtje door iemand bekeken en afgehandeld is, kan die verplaatst worden naar een andere map, bijvoorbeeld âafgehandeldâ.
Als er wel naar gekeken is, maar het nog niet afgehandeld is, dan kan er door diegene die ermee bezig was een vervolg/antwoord op worden geschreven en die kan opnieuw naar hetzelfde mailadres worden gestuurd. Dan komt ie weer bovenaan de lijst te staan.
Dat zijn zo wat gedachten van mij. Nogmaals: ik hoef hier geen (uitgebreid)Â antwoord op te hebben.
Â
Â
Als voorbeeld (ik heb trouwens geen andere voorbeelden van In Je Bol) wil ik deze geven. Het gaat mij niet om individuele medewerkers. Het kan iedereen wel eens gebeuren.
deze is niet beantwoord. Let wel: het is niet dat ik er wakker van lig. Het kan onbedoeld niet beantwoord zijn, maar ik vraag me dan af hoe het kan als je 'to do listâ hebt
en deze
is wel beantwoord, maar niet helemaal. Als je alle onduidelijkheid en verwarring wil voorkomen, dan had ik verwacht dat ook op de eerder door genoemde, andere plek het ook zou worden aangepast. Nogmaals, het gaat mij niet om individuele personen en eigenlijk ook niet om dit âonvolkomenheidjeâ, maar ik vraag me af hoe dit kan. Als je goed leest dan kun je het toch niet missen.
Sorry als ik kritisch overkom, maar ik word zelf op dit soort dingen gewezen en ben ik daardoor misschien ook zo kritisch. Als ik een foutje maak in een dosering van een medicijn ofzo kunnen de gevolgen fataal zijn. Hier zijn de gevolgen van het niet of niet volledig beantwoorden van een vraag natuurlijk zonder dergelijke ernstige gevolgen, maar ik vraag me gewoon af hoe dit kan gebeuren.
Natuurlijk is vergissen menselijk en in dit geval ook zonder ernstige gevolgen. Dit zijn trouwens de enige voorbeelden van In Je Bol, maar ik heb in het verleden vaker op de KT dergelijke ervaringen gehad en gezien bij anderen.
Ik begrijp het als dit laatste stukje met voorbeelden niet geplaatst wordt, maar ik hoop dan wel dat er kennis van wordt genomen door In Je Bol. Ik schrijf dit niet als kritiek, nou ja, dan je zou het opbouwende kritiek kunnen noemen.
Zie het als een suggestie. Die zijn altijd welkom als ik het goed begrepen heb.
Â
Â
We blijven het in ieder geval doorgeven en zijn zeker blij met je suggesties.
dat zal ik zeker doen en nogmaals dankjewel 
Â
Â
Groetjes,
M&M's
â@M en MsÂ
Â
Â
Hoi â@MariekeÂ
Â
btw fijn dat je er nu weer bent. Dat praat makkelijker 
Â
Ik bedoel  Recent actieve topics  zoals ik die als eerste link in mijn topic geef.
Ik heb er hier een kopie van neergezet. Het is volgens mij, een andere 'recent actieve topicsâ dan jij bedoelt. Ik bedoel die plek waar je nu een overzicht krijgt van, op dit moment, de recente 24 topics en dus niet waar je op 'meerâ kan klikken. Er zijn dus 2 verschillende plekken.
Hopelijk werkt deze kopie van mij en anders verwijs ik je naar de start van dit topic en kun je daar klikkenâŠ.Â
Â
Alvast bedankt 
Â
Â
Groetjes,
M&M's
â@M en MsÂ
Â
Â
Hoi â@M en Ms ,
Â
wij als moderators geven het altijd in de overdracht door aan de Community managers als er een vraag voor hen is, en die pakken het dan op. Hoe zij het verder regelen met elkaar is mij ook niet bekend. Maar ik zal je suggestie doorgeven, want inderdaad zou het fijner zijn als op alle vragen uiteindelijk een antwoord kon komen. Wel is het zo dat op niet alle vragen een heel duidelijk antwoord mogelijk is, wanneer het bijvoorbeeld een beleidsaanpassing zou vereisen. Maar dan zou het antwoord dus eigenlijk kunnen zijn: we nemen het mee en als we het gaan toepassen dan melden we dat te zijner tijd.
Â
Ik heb even gekeken naar jouw 2 voorbeelden, dat van het 1tje bij de alarmbel zet ik nogmaals in de overdracht om het onder de aandacht te brengen. Het andere topic over Beste antwoord: bij welk topic zie je nog steeds een Beste antwoord gemarkeerd staan? Dan zet ik dat even uit.Â
Â
Wat de Recent actieve topics betreft, helemaal helder, ik zie wat je bedoelt en geef het door!
Â
Bedankt weer,
Â
Groetjes Marieke / In je Bol
 Hoi â@MariekeÂ
Â
Top! Duidelijk en lekker snel 
Â
wij als moderators geven het altijd in de overdracht door aan de Community managers als er een vraag voor hen is, en die pakken het dan op. Hoe zij het verder regelen met elkaar is mij ook niet bekend.
oh ja, korte lijn en je kunt er wat bij vertellen. Misschien wel lastig om een overzicht te houden, zeker als 'dingenâ niet gelijk afgehandeld (kunnen)Â worden
Â
Â
Maar ik zal je suggestie doorgeven, want inderdaad zou het fijner zijn als op alle vragen uiteindelijk een antwoord kon komen.
voordeel van die mail of zoiets dergelijks is dat je met de melding tegelijk een soort 'to do listâ genereert
Â
Â
Wel is het zo dat op niet alle vragen een heel duidelijk antwoord mogelijk is, wanneer het bijvoorbeeld een beleidsaanpassing zou vereisen. Maar dan zou het antwoord dus eigenlijk kunnen zijn: we nemen het mee en als we het gaan toepassen dan melden we dat te zijner tijd.
snap ik en altijd iets laten weten is wel het beste. Ook al is het op dat moment misschien nog niet helemaal duidelijk. Dan weet je iig dat er aandacht voor is. Natuurlijk wel onthouden om tzt te antwoorden 
Eventueel kun je als iets echt langer duurt dan ook jullie verwacht hadden even tussentijds een mededeling geven...
Â
Â
Ik heb even gekeken naar jouw 2 voorbeelden, dat van het 1tje bij de alarmbel zet ik nogmaals in de overdracht om het onder de aandacht te brengen. Het andere topic over Beste antwoord: bij welk topic zie je nog steeds een Beste antwoord gemarkeerd staan? Dan zet ik dat even uit.Â
prima. Het zijn geen halszaken (of hoe zeg je dat), maar netjes dat je het doet
Â
Â
Wat de Recent actieve topics betreft, helemaal helder, ik zie wat je bedoelt en geef het door!
het was misschien even verwarrend door de verschillende 'recent actieve topicsâ linkjes, maar dat is nu ook opgelost.
en nu snel nog even naar buiten...frisse neus halen, nou ja, fris qua temperatuur is het gelukkig niet 
Â
Â
Fijn weekend. Ik hoop dat je tijd hebt voor iets leuks en niet alleen maar moet werken...wat natuurlijk wel weer leuk voor ons, forumleden isâŠ
Â
Â
groetjes,
M&M's
â@M en MsÂ
Â
Â
Hi â@M en Ms,
Dankjewel voor je input! Fijn dat je al wat terugkoppeling hebt gekregen van Marieke.
We waarderen je suggesties over onze processen en houden het in gedachte. Zoals Marieke al aangaf kunnen sommige processen om elementen van het forum te verbeteren even duren. Goed dat je, wanneer het voor je gevoel te lang duurt voor je antwoord krijgt, even polshoogte neemt hoe het ervoor staat.Â
Zo ook je topic âWeet iemand of de functie 'beste antwoord' (nog) in gebruik is op dit forum?â. Wij verzamelen een lijstje aan feedback over het forum, en doen dan eventuele aanpassingen. Daarom kan het soms even duren voor je hier antwoord op hebt of veranderingen doorgevoerd ziet. Ik heb een reactie geplaatst in dit topic.Â
Wat betreft je topic âWeet iemand of de functie 'beste antwoord' (nog) in gebruik is op dit forum?â, daar heeft Carolien als laatst op geantwoord en er is toen geen vraag meer onder gesteld. Mocht er nog een vraag leven dan horen we die graag (wellicht handig in dat topic, dan kunnen anderen je vraag ook makkelijker terugvinden).Â
Groetjes,
RobbinÂ