Dus ongeveer een maand geleden vroeg een vriendin van studie of ik samen met een andere vriendin in een appartement wil trekken in onze studiestad. Haar ouders hebben het net gekocht, dus er moet nog heel wat geregeld worden maar het was echt een superlief aanbod. Ik woon nu officieel nog bij mijn moeder/vader om en om, wat ongeveer anderhalfuur reizen is van deur tot studie. Maar eigenlijk ben ik 24/7 bij mijn vriend (4 maandjes). Hij vind het echt verschrikkelijk dat ik misschien in een andere stad ga wonen, en zou dat eigenlijk zien als een break-up. Ook omdat we elkaar door studie/werk minder zouden zien. Dat weet ik, en dat vind ik zelf ook echt jammer. Daarbij merk ik dat ik het idee om uit huis te gaan echt wel heel spannend vind, omdat het toch wel duur is (dus ik moet een studieschuld op gaan bouwen) en omdat het gewoon ver is en nieuw en daar ben ik nooit echt goed in geweest haha.
Nu is dus het probleem dat ik al "Ja” heb gezegd tegen mijn vriendinnen, terwijl mijn vriend het nog niet wist (hij was toen op reis, en ik wou hem niet storen hiermee). Maar afgelopen week had ik het dus voorgelegd aan mijn vriend, die het duidelijk geen goed plan vond… Die vriendinnen zijn al helemaal bezig met alle voorbereidigen en ik moet er ook mee helpen maar ik merk dat ik mij heel erg onzeker voel of ik het nou wel wil? Maar stel ik wil het toch niet, dan blaas ik na een maand hun plan op dat is ook heel erg vervelend/onbetrouwbaar en zo wil ik ook niet overkomen. Ik heb gewoon totaal geen idee meer wat ik wil, iemand advies?