Skip to main content
Vraag

zelfvertrouwen en lat te hoog leggen

• January 21, 2026
  • 1 reactie
  • 43 Bekeken

Sinds een tijdje heb ik al last van zelfvertrouwen problemen. Erover praten helpt zeer zeker maar het lijkt wel alsof ik 1 stap naar voren zet er weer 2 naar achter komen. 

ik merk dat ik ook vaak de lat voor mezelf te hoog leg, waardoor ik ook over alles ga twijfelen. Dit reflecteert ook in mijn relatie. Ik overdenk zelf alles en moet heel vaak om bevestiging vragen & bij een kleine tegen slag/discussie ga ik al gauw twijfelen of mijn partner nog wel van me houdt of me leuk vindt enzovoort. 

sinds een aantal dagen heb ik weer enorm last van mijn mentale gesteldheid. Hebben jullie tips/tricks om van deze problematiek af te komen.

1 reactie

• January 23, 2026

Hee Xenonphobius,

Vervelend om te lezen dat je zo worstelt met deze problemen. Ik kan me voorstellen dat dat onrust en spanning met zich mee kan brengen…

Ik snap dat je van de problematieken af wilt komen, maar ik vraag me af of je dan niet te veel van jezelf vraagt. Als ik zelf niet lekker in mijn vel zit, helpt het me om weer even naar de basis te gaan: wat doe je graag in je vrije tijd, hoe kom je tot rust, op welke manier laad jij me mentale batterij weer op? Deze site biedt ook veel praktische tips die ik zeker zou checken.

Lang verhaal kort is er geen simpele oplossing voor een complexe vraag zoals deze, dus ben vooral niet te streng voor jezelf en geef je zelf de ruimte om deze gevoelens te ervaren en deel ze met je partner. Als hij weet waar je mee worstelt, draag je de last niet alleen.

Veel succes!