Skip to main content

Heyy, 

Er staat overal in het nieuws dat het kabinet is gevallen. Wat vinden jullie daarvan? Oh en voor de 18 jarigen onder ons (en 19 jarigen???), dat wordt de eerste keer stemmen! :D

xx Eenmeisje004

Tja, aan de ene kant ben ik er wel blij mee want dit rariteitenkabinet was niet bepaald mijn keuze. Aan de andere kant is het erg jammer dat er nu weer maanden lang niks wordt gedaan aan allerlei zaken die dringend aandacht nodig hebben (niet dat de dames en heren het afgelopen jaar zoveel voor elkaar hebben gekregen). 

Ik ben ook wel bang dat de PVV bij de volgende verkiezingen weer zo groot wordt. Ik zou niet weten wat er dan moet gebeuren want ik kan me niet voorstellen dat iemand nog met de PVV in zee wil na deze onzin.

Winst voor PvdA-GL en/of D66 zou mooi zijn, maar ja, we gaan het zien.

En ja. Ik besef nu ook dat ik waarschijnlijk dit jaar al voor het eerst mag stemmen. Wat het niet wordt is niet zo moeilijk, maar wat dan wel...daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Ik vindt het zelf gewoon heel erg dom van Wilders dat hij is opgestapt, terwijl iedereen het met zijn plannen eens was, niet volgens hemzelf natuurlijk, maar goed. Hoop op een beter kabinet dan dit, die wel wat kan veranderen. 

xx Eenmeisje004

@Eenmeisje004 Ik denk dat Wilders er altijd al op uit was om de boel te laten klappen. Dat hij geen premier mocht worden heeft hij de anderen nooit vergeven. Dit rare kabinet heeft nooit echt een kans gehad. Ik hoop ook op wat beters. Dan is niet zo moeilijk want slechter dan dit kan haast niet.

Nou, op 29 oktober dus verkiezingen. Hebben we nog ff de tijd om ons in te lezen. 😅

Hoi ​@Eenmeisje004 

In Nieuwsuur probeerden ze een antwoord te krijgen op de vraag wat Wilders bewoog een einde te maken aan de coalitiesamenwerking.

Ik vond het wel interessant om te horen wat een oud PVV collega, een oud politiek verslaggever en de biograaf van Wilders over hem vertellen.

Je kunt het fragment terugkijken via het linkje verderop. Dat is vanaf 21.20 min tot 26.40 min.

Ter info: daarvoor (vanaf de start van de uitzending) en ook daarna (tot 33.40 min) gaat het over Wilders.

Het fragment verklaart veel in mijn ogen (de persoon Wilders zelf en de partijstructuur), maar je kunt natuurlijk een andere mening hebben.

https://npo.nl/start/serie/nieuwsuur/seizoen-2025/nieuwsuur_5106/afspelen

@Timmy 

idd nog genoeg tijd om je er nog even goed in te verdiepen.

Hopelijk lukt het de resterende partijen om in die tijd er nog iets van te maken en gaan ze niet (ook) rollebollend over straat. Wat blijft er over van alle goede bedoelingen en afspraken onderling. Blijft er u überhaupt nog iets van over of gaat het hier strakjes net als in de VS ,waar 'beste vriendjes’ Elon Musk en Donald Trump elkaar nu aan het ‘afmaken’ zijn.

Verder hoorde ik net dat in Colombia een presidentskandidaat is neergeschoten….. waar is de tijd gebleven dat mensen met woorden en een beetje fatsoen duidelijk maakten dat ze van mening verschillen…..

Groetjes,

M&M’s

@M en Ms 

-onnodige quote weggehaald-

Bedankt voor je suggestie. Ik vind het ook altijd interessant om het motief van mensen hun daden te ontcijferen. Ook was het misschien wel een beetje te verwachten dat Wilders dit niet vol zou houden, als je kijkt naar wat er speelde toen kabinet-Rutte 1 viel, PVV trok zich toen ook terug na onenigheid. 
Maar goed, dankjewel! 

Voor de mensen onder ons die niet weten waar ze moeten beginnen (welke politieke partij het meeste overeenkomt met je standpunten): Stemwijzer is een goede.

xx Eenmeisje004

@M en Ms  

Interessant stukje van Nieuwsuur. Dat verklaart idd wel veel. Ik hoop ook dat ze weer terugzakken naar 15 zetels, zoals in de video gezegd wordt. Maar ja, de kans is groot dat veel van die kiezers dan weer terugkeren naar de VVD. En of dat nou zoveel beter is…

Zelf ben ik er nog niet uit waar ik op ga stemmen maar het gaat sws een partij uit de linkse hoek worden. Waarschijnlijk GL-PVDA of SP. 

@Eenmeisje004 

Stemwijzer is idd een goede. Hier staat een overzicht van nog veel meer stemwijzers: https://www.ewmagazine.nl/nederland/achtergrond/2023/10/elke-stemwijzer-op-een-rij-1373071/

Ik vind het mooi. Dit kabinet was huilen met de pet op.

Reageer