Skip to main content
Vraag

altijd het gevoel dat je alleen bent en er alleen voor staat

• January 4, 2026
  • 1 reactie
  • 75 Bekeken

heyy vraagje ik ben 20 jaar een meid ik voel me altijd alleen en niemand ziet me terwijl ik wel altijd voor iedereen daar ben maar niemand voor mij als ik ergens over wil praten woord ik afgekapt of genegeerd weet iemand iets waardoor het minder pijnlijk woord want ik ben gewoon ontzichbtaar

1 reactie

Charlotte
  • January 6, 2026

Hey Miena,

Wat vervelend dat mensen je zo behanden.

Ik weet niet of dit in een groep situatie gebeurt of in 1 op 1 contact gevallen.

Als het negeren vooral in een groep gebeurt, zou je individueel online contact met ze kunnen behouden, bijvoorbeeld door te bellen. Ik denk dan dat minder mensen het zullen negeren en ook niet meteen op zullen hangen. Ook zou je kunnen proberen op met de mensen alleen af te spreken of hun te spreken wanneer ze alleen zijn. Dan gaat het gespreksonderwerp niet zo snel andere kanten op.

Als het ook in individuele situaties gebeurt, vrees ik dat het misschien niet zulke goede vrienden zijn. Ik raad je dan aan om op andere plaatsen nieuwe en betere vrienden te maken.

Om met de nare gevoelens om te gaan, kun je ze opschrijven of op een andere manier uitbeelden, zoals kunst of muziek, om ze zo weg te werken. Als het je alleen niet lukt, kun je ervoor kiezen om naar een therapeut te gaan.