Skip to main content
Vraag

Tips eerste keer met vriendin

• December 29, 2025
  • 2 reacties
  • 98 Bekeken

Hoi allemaal,

Binnenkort willen mijn vriendin en ik voor het eerst seks hebben samen alleen zijn we er allebei best wel gespannen voor.

We hebben het er al vaak over gehad, maar vinden het toch nog spannend!

Heeft iemand tips?

Ik hoor graag van jullie!

Liefs,

Daan

2 reacties

Timmy
  • December 29, 2025

Hey Daan

Seks is een mooie volgende stap in een relatie maar het kan idd best spannend zijn want je geeft je letterlijk helemaal bloot. Hebben jullie elkaar al eerder naakt gezien of wordt dit de eerste keer?

Begin rustig aan en blijf met elkaar communiceren. Ga je ook niet druk maken met of je het wel goed doet of niet. Het is bijvoorbeeld heel normaal dat je bij de eerste keer snel klaarkomt. Niks om je zorgen over te maken. Geniet gewoon samen van het moment. 

Succes en heel veel plezier. Laat maar weten als je nog specifiek ergens vragen over hebt.

M en Ms
  • December 29, 2025

Hoi ​@Daan2003 

Ik denk dat ​@Timmy  al nuttige tips heeft gegeven.

Als aanvulling kun je er van alles (o.a.) op deze site over vinden:

https://sense.info/nl/seks/de-eerste-keer

maar, belangrijkste is natuurlijk dat jullie samen die ontdekkingstocht maken, samen bepalen wat jullie op welk moment doen of willen uitproberen.

Er is geen vast 'stappenplan’ of een tijdlijn die jullie moeten volgen.

Op de site staan wel tips over hoe en wat en wat veilig is en wat niet.

Ik denk dat jullie samen met die informatie wel tot een plannetje komen…. het hoeft niet perse gelijk van 0 tot 100 te gaan, jullie mogen elkaar natuurlijk ook eerst langzaam gaan ontdekken.

De keuze is aan jullie. Misschien voelt het wel onwennig, vraag je je af of je het goed doet, maar op zich is alles wat jullie samen overeenkomen goed. Wat kan helpen is elkaar vragen wat ie wil, maar ook of het goed is wat jij van plan bent.

Maak plezier en lach ook om hoe de dingen gaan. Soms gaan dingen anders dan je gepland of bedacht hebt. Daar is niks mis mee en het is dan ook niemands 'schuld’ als het een beetje anders loopt.

Lopen en fietsen ging vast de eerste keer ook niet helemaal perfect. Op een gegeven moment begin je ermee… met de tips die je weet…. en als je het wat vaker hebt gedaan zal het de volgende keren ‘minder ongemakkelijk zijn en ook makkelijker’ gaan.

Geniet er vooral van en bepaal jullie eigen tempo.

Groetjes,

M&M's

​@M en Ms