Skip to main content
Vraag

Relatie

• September 30, 2025
  • 5 reacties
  • 430 Bekeken

Beste lezer,

Ik ben 23 jaar en een jongen. Een jaar geleden heb ik aan mijn familie verteld dat ik op jongens val. Hier heb ik geen moeite mee, maar ik weet niet goed hoe ik andere jongens kan ontmoeten. Er schijnen wel opties te zijn in (naam stad), daar woon ik vlakbij, maar ik durf echt niet alleen. Ik hoor van collega's dat er wel bars en/of clubs zijn, maar daar ga ik dus niet alleen heen; zeker niet voor de eerste keer. Bovendien weet ik niet zo goed wat er zich allemaal in zulke clubs afspeelt en daar ben ik ook een beetje bang voor.

Het is niet zo dat ik geen relatie wil. Ik zit al een jaar op Tinder, maar daar is tot nu toe niets uitgekomen. Wel heb ik een aantal weken contact gehad met een andere jongen, maar die heeft me vorige week spontaan geblokkeerd. Heel raar, maar ik weet dat zulke dingen online kunnen gebeuren. Daarom dacht ik dat het beter zou zijn om een keer in het uitgaansleven iemand te ontmoeten. Maar daarbij loop ik dus tegen bovenstaand probleem aan. (Eerste alinea.)

Graag verneem ik of iemand tips heeft voor mij. Zijn er misschien mensen die ook alleen naar zo'n club, of iets dergelijks, zijn geweest of heb ik gelijk als ik zeg dat dit een hele grote drempel is?

Bij voorbaat dank voor jullie tips en/of adviezen.

Groet, L.

-Naam van de stad verwijderd door In Je Bol, in verband met anonimiteit, zie communityregel 3-

5 reacties

• October 2, 2025

Hey hallo ​@Anonieme_L  wellicht kan ik je hiermee helpen. Ik heb zelf een vriend die ook op mannen valt en mij wel is het een ander vertelt.  Als eerst is het super goed van je, dat je uit de kast bent durven komen. En snap ik ook heel goed, dat je niet alleen durft te gaan naar zon ontmoetingsplek voor Mannen die op mannen vallen, ook gezien de risicos dat helaas niet iedereen gay/homo's, noem liever mannen die op mannen vallen, acepteerd.   

Wellicht kan beste vriendin of vriend hierin met jouw meegaan en je hierbij ondersteunen. Verder is er ook soort tinder/app ontwikkelt speciaal voor Homo's en andere type mensen met ander  voorkeur. Zal het hier even neerzetten, de app heet grindr. 

• Een Grindr is een geosociale app, vergelijkbaar met een ontmoetings-app, die speciaal is bedoeld voor homo- en biseksuele mannen, queer en transgender personen. 

Daarin kun je sneller mensen treffen die dus ook op mannen vallen en mogelijk ook ontmoeten. 

Verder is het belangrijk, dat je altijd aan je veiligheid denkt en altijd moet uitkijken. Maar geloof dat je dat wel realiseert, gezien de ervaring die je hebt gehad, dat iemand jou plots blokkeerde.  Maar je kan ook leuke mannen treffen, die dat niet doen en ook opzoek zijn naar leuk kant wel en niet serieus. Dus wellicht kan je daar kijkje nemen?. 

Verder denk ik dat het ook gewoon persoonlijke groei, om gewoon zelfstandig zelfverzekerd homo te zijn en te voelen. En je ook niet in 1 x alles hoeft te durven, dus neem alleen stapjes voorruit, wanneer dat goed voelt. Maar vergeet niet, dat je gewoon in Nederland, welkom bent en mag zijn wie je bent, ongeacht op wie je valt en je gewoon lekker naar een ontmoetingsplek mag gaan of waar dan ook, wanneer jij dat wilt.  Haters zul je altijd houden, helaas. Daarom is het ook belangrijk dat je zelfverzekerd in je schoenen staat. En mocht je toch moeite hebben of houden hiermee, wees dan niet te beroerd om hulp te zoeken. Wees lekker jezelf, en geniet van het leven, is mijn motto altijd. 

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.

groetjes Linda

• Auteur
  • October 3, 2025

Aan: ​@Linda21 

Hoi Linda,

Bedankt voor jouw bericht. Heel mooi om te lezen, bedankt! 

Groetjes,

L.

M en Ms
  • October 4, 2025

Hoi ​@Anonieme_L 

goed en fijn dat je je goed voelt met wie je bent en daarbij ook steun in jouw omgeving (o.a. familie) krijgt.

Een volgende stap is natuurlijk, lijkt mij, om ook wat verder rond te kijken.

@Linda21 heeft al handige tips gegeven en misschien ga je ook iets hebben aan de dingen die ik hieronder schrijf…...

Zelf val ik (net als mijn twinbroer) ook op jongens, maar ik leerde al op jongere leeftijd jongens kennen die hetzelfde mee maakten.

Toen ik ongeveer 8 was, 'kreeg’ ik een 'pleegbroer’ van 15 die op jongens viel. Dat werd bij hem thuis niet echt geaccepteerd/begrepen en om het kort te zeggen is hij dus bij ons, in het gezin opgenomen. Ik kwam dus al jong in aanraking met hoe het is als je als jongen op andere jongens valt.

Ik wist toen nog niet precies dat ik (en mijn twin) ook 'zo’ was, maar het voelde wel goed en thuis werd er ook al vroeg over gepraat. Op ons (mijn twin en ik) 15e leerden wij een leuke jongen kennen, die eerst een vakantieliefde was en later ook echt een vriendje.

Ik heb dus al vanaf jonge leeftijd andere jongens, die op jongens vallen, leren kennen. Ik heb dus nooit echt die ontdekkingstocht, zoals jij die nu meemaakt, door gemaakt.

Wat ik wel weet is dat er een site is voor jongens (en ook voor meisjes en transgenders en eigenlijk iedereen die vragen en/of interesse heeft in vragen/gevoelens hieromtrent) waar je veel informatie kunt vinden.

Misschien ben je wel al bekend met die site:

https://www.jongenout.nl/

Het jammere alleen is dat die site speciaal is voor iedereen tot en met 18 jaar, wat je seksuele oriëntatie en gender-identiteit ook is. Ook al zijn wij en jij nu dus te oud voor de site, dan wil dat niet zeggen dat we er niet toch even rond kunnen kijken. Op het voor iedereen toegankelijke gedeelte van die site bedoel ik dan. Daar is wel wat info te vinden over meetings en plekken die er zijn voor jongeren (ook van onze leeftijd).

Kijk hier maar eens naar:

eerst wat info voor tot en met 18 jaar: https://www.jongenout.nl/meetings

en dan ook voor +18 jaar: https://jongenout.nl/community

Ik zou me voor kunnen stellen dat je contact opneemt met bijvoorbeeld een gelegenheid bij jou in de buurt om dan te vragen 'hoe daar is en hoe het werkt’ voor iemand van jouw leeftijd. Vaak wordt er wel een contactpersoon genoemd en die wil vast wel wat vragen die jij hebt beantwoorden. Waarschijnlijk vonden zij het ook wel een beetje spannend en waren ze zelf in de tijd dat ze voor het eerst daar uitgingen ook nieuwsgierig.

Misschien kun je iets met die info (van die sites en de persoonlijke info die je hebt ontvangen) om op die manier in contact te komen met anderen die soortgelijke vragen hebben en ook nieuwe mensen willen leren kennen.

Het kan zijn dat je natuurlijk iemand leert kennen waar je ook gevoelens kan krijgen, maar natuurlijk kan het ook zo zijn dat je anderen leert kennen waar je niet op valt, maar die wel op zoek zijn, maar die stap alleen ook een beetje ongemakkelijk vinden om alleen te maken. Je hoeft dus niet altijd gelijk een 'partner’ te vinden, je kunt ook anderen leren kennen waarmee je samen uit gaat om verder op ontdekking te gaan. Je kent dan dus mensen waar je mee uit gaat naar bijvoorbeeld een gay bar of een andere leuke plek waar je uiteindelijk ‘jouw’ vriend leert kennen.

Ik weet dat het soort van makkelijker is als de eerste drempel om ergens binnen te stappen, wat lager ligt.

Zelf heb ik niet echt ervaring met dergelijke bars, discotheken of andere gelegenheden voor 'speciaal’ jongere gays om het zo te zeggen. Ten eerste omdat dergelijke gelegenheden er niet echt zijn in de buurt waar ik opgegroeid ben en nu ik in een 'grote stad’ woon, omdat ik daar toevallig ook studeer, heb ik er niet echt behoefte aan om daar naartoe te gaan. Mijn twin en ik ook hebben al een tijd een vriend en we hebben al langer andere gay vrienden, maar ook niet-gay vrienden. We zijn dus wel gay, maar ook nog zoveel meer dan dat.

Je kunt, als je dat zou willen, natuurlijk op ‘ontdekkingstocht’ gaan in gelegenheden 'speciaal’ voor gays, met een goede (hetero) vriend of vriendin of familielid. Gewoon om er de sfeer te proeven en misschien ook wel een praatje te maken met andere bezoekers. Je kunt simpelweg vertellen dat je er voor het eerst komt en je afvraagt hoe het allemaal gaat daar. Je hoeft niet je hele levensverhaal te vertellen, maar alleen wat dingen die je zelf kwijt wil. Als jou dat een prettiger gevoelt geeft, kun je als eerste keer ook een plek uitkiezen waarvan je eigenlijk weet dat je bijvoorbeeld in die plaats toch niet heel vaak of helemaal nooit komt.

Er is dus van alles mogelijk en je gaat vast merken dat veel gelegenheden gewoon als een gemiddelde andere doorsnee uitgaansgelegenheid zullen zijn en andere gelegenheden misschien meer gericht op snellere en intiemere contacten.

Daar kom je vast snel genoeg achter of als je er anderen naar vraagt. Het hangt ook af van wat je zoekt en uiteindelijk heb je altijd de kans om ergens waar het je niet bevalt, weer weg te gaan.

Ik wens je veel succes op jouw ‘ontdekkingstocht’ en mocht je nog vragen hebben, dan kun je die natuurlijk altijd stellen in dit of een ander topic 🙂

Groetjes,

M&M's

@M en Ms 

Timmy
  • October 4, 2025

Hey ​@Anonieme_L 

Er worden hier al aardig wat goede tips gegeven, daar sluit ik me bij aan. Je zou idd Grindr kunnen proberen maar besef wel dat de meeste jongens/mannen die daar op zitten alleen op zoek zijn naar seks. Op zich niks mis mee natuurlijk maar wel iets om in je achterhoofd te houden als je vooral op zoek bent naar ‘normale’ dates. Heb er zelf een beetje ervaring mee (samen met m’n vriendje) maar dat iets voor een ander topic.😅

Ik wou dat ik meer tips voor je had maar ik heb zelf vrij weinig ervaring met daten in de gay scene. M’n vriendje is de eerste jongen met wie ik een relatie heb en die kreeg ik zeg maar ‘in m’n schoot geworpen’ op werk. Dus ja, dat was mazzel.

Ik wens je heel veel succes iig. 

• Auteur
  • October 17, 2025

Beste allemaal,

Mijn excuses voor de verlate reactie van mijn kant.

Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal!

Goed nieuws: Ik heb via de app Breeze een eerste match. Op maandag 27 oktober heb ik mijn eerste date. Dat ging een stuk sneller dan op Tinder. Ik heb één jaar op Tinder gezeten, zonder succes. Nu ben ik van Tinder af en ben ik overgestapt naar Breeze. Voor wie het concept niet kent: Als je een match vindt, ga je meteen op date. Breeze regelt de datum, locatie en tijd. Met het vooraf betalen van € 11,- ‘bevestig’ je jouw komst. De locatie wordt 30 uur van tevoren bekendgemaakt. Het ‘voordeel’ is dat de chatoptie is uitgeschakeld. Zo voorkom je denk ik dat je maanden met elkaar chat, zonder af te spreken.

M.b.t. Grindr: Ik ben hier heel voorzichtig mee. Velen die ik ken hebben we gewaarschuwd voor dit platform. Ik denk niet dat ik een Grindr-account wil aanmaken. Ze zeggen inderdaad dat het platform bekend staat om het feit dat veel jonge mannen op zoek zijn naar plezier. Sowieso is mijn doel om serieus te daten. Ik vind het heel belangrijk dat het voor beide partijen in orde voelt. Daarom wil ik ook in een veilige en openbare ruimte daten. Ik kreeg van een goede vriendin de tip om Breeze uit te proberen.

Groet,

L.