Skip to main content
Vraag

Nog maagd zijn

• July 28, 2025
  • 7 reacties
  • 691 Bekeken

Hey Allemaal,

Ik ben Noah, en ik ben 20 jaar oud. Niet alleen heb ik nog nooit seks gehad, maar ik heb ook nog nooit gezoend. Hier had ik nooit een probleem mee, tot ongeveer een jaar geleden toen ik begon met studeren. In mijn omgeving is seks gewoon een veel besproken onderwerp. En zoenen met elkaar tijdens het uitgaan is ook niet ongebruikelijk. Nu heb ik dus het gevoel dat ik er wel echt klaar voor ben, en het een soort van mis. Maar daar heb ik het niet over. Sinds een paar maanden heb ik een soort groeiende onzekerheid dat wanneer het uiteindelijk gebeurt, ik de andere persoon eigenlijk teleurstel. Ik heb het idee dat er niet veel 20 jarigen zijn zoals mij. En ik heb het idee alsof ik alles al zou moeten weten. En ik begrijp dat als ik een vriendin krijg, en we vinden elkaar heel erg leuk, dat het op de lange termijn natuurlijk geen reet uitmaakt. Maar ik denk ook bijvoorbeeld aan zoenen in de club of een one night stand ofzo. Ik richt mijn vraag vooral aan de seksueel actieve vrouw van mijn leeftijd: hoe zou je het vinden als je een man zoent, of een keer seks mee hebt, of begint te daten en hij heeft geen idee wat hij moet doen. Zou dat afknapper zijn?

Dankjwel, 

Groetjes Noah

7 reacties

Timmy
  • July 28, 2025

Hey ​@Noah05 

Ik ben niet een seksueel actieve vrouw van jouw leeftijd maar toch reageer ik ff. 😉

Er zijn echt genoeg 20-jarigen zoals jij hoor. Je bent echt niet de enige. Het is ook zoals je zelf al zegt. Als je elkaar echt leuk vindt maakt het geen reet uit dat jij nog geen ervaring hebt. 

Toen ik m’n vriendje leerde kennen was hij ook nog totaal onervaren op het gebied van zoenen en seks. Ik had al wel ervaring (met een meisje weliswaar maar dat maakt niet uit) en het is nooit in me opgekomen dat dat een afknapper zou zijn. Ik vond (en vind) hem leuk voor wie hij is. De rest komt vanzelf wel. Het zoenen, en later de seks, waren er ook echt niet slechter om. 

Dat het je onzeker maakt kan ik me wel voorstellen maar het is echt niet nodig.

Wolf
  • July 29, 2025

Hoi Noah, er is niks om je zorgen over te maken. Toen ik 20 was, was ik ook nog steeds maagd. Ik ben ontmaagt op m'n 21ste door een jongen die het achteraf gezien helemaal niet waard is. Ik had graag nog maagd willen blijven en dit speciaals daadwerkelijk willen bewaren voor de ware. En ik vind het dan ook zeker geen afknapper als een man nog maagd is. Juist beter naar mijn mening, want ik vind dat zo'n eerste keer (maakt niet uit of je man of vrouw bent) bijzonder is en je niet zo maar aan jan-en-alle-man moet weggeven. 

Charlotte
  • July 30, 2025

Hoi ​@Noah05 

Ik ben 18 jaar, ben ook nog maagd en heb nooit gezoend. En ik denk dat er nog veel meer mensen rond jouw leeftijd hetzelfde ervaren.

Voor mij zou het helemaal geen afknapper zijn als een man nog geen ervaring heeft. Het lijkt me juist wel schattig

• October 10, 2025

Hoi ​@Noah05,

Ik ben een meisje van 17 jaar en heb al wel seks gehad. Ik ben al 11 maanden samen met die jongen. Het was voor ons beide de eerste keer seks en de eerste keer zoenen (ik was 16 en hij was net 18). 

Toen hij vertelde dat hij nog nooit iets had gedaan vond ik hem juist een stuk aantrekkelijker, omdat ik dan wist dat hij het niet gewoon met iedereen doet, maar wacht op de juiste persoon. 

Ik denk voor jou dat het helemaal niet iets raars is en ik kan me niet voorstellen dat meiden het een afknapper vinden. Wel snap ik dat je het mist ookal heb je het nog nooit gedaan, maar dat is ook logisch voor een jongen van jouw leeftijd denk ik.

En over dat je geen idee hebt wat je moet doen, dat snap ik. Ik dacht dat ook van te voren, maar jet valt echt heel erg mee. Tuurlijk heb je geen idee waar je mee bezig bent in het begin, maar het gaat echt vanzelf. Als zij het ook nog nooit gedaan heeft dan kunnen jullie het samen gewoon een beetje ontdekken en uitvogelen. En als je iemand hebt gevonden waar je je helemaal comfortabel bij voelt dan is dat ook niet ongemakkelijk. Als zij het al wel een keer gedaan heeft, dan leert ze het je wel (dat vindt ze vast niet erg of misschien zelfs juist wel leuk)

Ik zou gewoon wachten tot de juiste persoon op je pad komt en je hoeft je geen zorgen te maken dat meiden er negatief over denken. Ik hoop dat je je er beter over voelt.

Groetjes van mij♡

• October 11, 2025

Hee Noah,

Ik herken me in je verhaal van toen ik zelf 20 was. Ik had ook nog nooit seks gehad, nooit gezoend, nooit een vriend gehad en voelde me daar onzeker over. Ik had een lange tijd het gevoel dat ik er wel aan toe was en merkte ook dat het er in het studentenleven veel over ging en ik niet echt kon meepraten. Dat is ongemakkelijk.

Uiteindelijk was ik bijna 24 toen ik voor het eerst seks had en heb gezoend met een jongen waar ik een paar keer mee gedate had. Het was een prima ervaring, maar ik was wel erg passief: veel spanning enzo. Hij heeft daar verder niks van gezegd en ik heb ook niet gezegd dat het mijn eerste keer was. Ik weet nog steeds niet of hij dat ooit in de gaten heeft gehad. We hebben uiteindelijk geen relatie gekregen.

Nog wat jaren later, toen ik 25 was, heb ik uiteindelijk een vriend gekregen. Mijn ervaring is dat de eerste keer seks met iemand anders altijd wat vreemd en ongemakkelijk voelt, dus het is sowieso niet gek als dat wat onhandiger loopt. Uiteindelijk raak je afgestemd op elkaar en voel je je steeds meer vertrouwd en veilig bij elkaar en pas dan gaat dat er een beetje vanaf. 

Ik zou je als advies meegeven om wel te zeggen dat het je eerste keer is (ook al begrijp ik dat dat niet makkelijk is) en vrouwen vinden dat echt niet erg joh. Het is juist iets moois om te seksen met iemand die dat niet zomaar met iedereen doet en die dan met jou een nieuwe en bijzondere ervaring kan beleven.

• October 11, 2025

Hey! 

Ik ben een meid van 22 en ik wil je even laten weten dat je je nergens zorgen om hoeft te maken. Ik heb zelf op mijn 21e pas voor het eerst gezoend en seks gehad. Ik was hier ook altijd erg onzeker over, maar als het er op aan komt doet het er echt niet toe. Onervaren zijn is zeker geen afknapper maar laat juist zien dat je er echt om geeft en het niet “zomaar” even wilt doen.

• October 23, 2025

Lieve Noah,

Mijn vriend (26) en ik (24) zijn nu anderhalf jaar samen. Toen we begonnen met daten, was hij 24 en had hij nog nooit gezoend, en ook nog nooit seks gehad. 
Ik heb wel veel ervaring, veel vriendjes gehad en helaas ook seks lange tijd gebruikt als coping mechanisme, dus veel one night stands gehad. 

Mijn vriend en ik hebben het hier open en eerlijk over gehad, en ik kan je het volgende uit mijn eigen ervaring vertellen:

• Mannen/jongens die veel ervaring hebben, nemen ervaringen van vorige vrouwen/meiden mee en doen hiermee dus vaak dingen die de ene wel heel fijn vond, maar de ander helemaal niet. Veel ervaring betekent niet dat je beter bent in seks. Misschien weet je de clitoris ietsje sneller te vinden, maar wat je er vervolgens mee doet om de ander er plezier van te laten hebben, is voor iedereen verschillend. Dat geldt ook voor zoenen! Sommige mensen vinden een super snelle wasmachine-tong lekker. Ik absoluut niet!
  • Mijn vriend stelde meer vragen met betrekking tot consent dan wie dan ook. Hij was zich bewust van het feit dat hij geen ervaring had, maar schaamde zich er niet voor. Hij stelde (en stelt nog steeds vaak, na anderhalf jaar!) veel vragen over wat ik fijn vind, welke standjes ik wil proberen en stelt zelf ook nieuwe dingen voor. Hierdoor voel ik me veiliger en meer in overweging genomen dan met wie dan ook.

Ik zou bijna zeggen dat het in je voordeel werkt als je maagd bent, omdat je dan juist alle vrijheid met elkaar hebt om elkaar te ontdekken zonder invloeden van buitenaf. Ook als vrouw zijnde die veel bedpartners heeft gehad, kan ik zeggen dat niet elke man hetzelfde is! Ik heb daarin wel eens dingen bij mijn vriend gedaan waar ik ervan uit ging dat hij dat fijn zou vinden, terwijl hij ineens helemaaal niet meer in de mood was, omdat het pijn deed of omdat het hem overstimuleerde. 

Zo zie je maar, het maakt uiteindelijk echt geen ene malle moer uit ;)

Hopelijk voel je je comfortabeler bij het feit dat je maagd bent, en kan je hier zekerheid uit halen voor jezelf dat je gewoon oké bent zoals je bent!

Knuffel,

Lya