Skip to main content

Hey Allemaal,

Ik ben Noah, en ik ben 20 jaar oud. Niet alleen heb ik nog nooit seks gehad, maar ik heb ook nog nooit gezoend. Hier had ik nooit een probleem mee, tot ongeveer een jaar geleden toen ik begon met studeren. In mijn omgeving is seks gewoon een veel besproken onderwerp. En zoenen met elkaar tijdens het uitgaan is ook niet ongebruikelijk. Nu heb ik dus het gevoel dat ik er wel echt klaar voor ben, en het een soort van mis. Maar daar heb ik het niet over. Sinds een paar maanden heb ik een soort groeiende onzekerheid dat wanneer het uiteindelijk gebeurt, ik de andere persoon eigenlijk teleurstel. Ik heb het idee dat er niet veel 20 jarigen zijn zoals mij. En ik heb het idee alsof ik alles al zou moeten weten. En ik begrijp dat als ik een vriendin krijg, en we vinden elkaar heel erg leuk, dat het op de lange termijn natuurlijk geen reet uitmaakt. Maar ik denk ook bijvoorbeeld aan zoenen in de club of een one night stand ofzo. Ik richt mijn vraag vooral aan de seksueel actieve vrouw van mijn leeftijd: hoe zou je het vinden als je een man zoent, of een keer seks mee hebt, of begint te daten en hij heeft geen idee wat hij moet doen. Zou dat afknapper zijn?

Dankjwel, 

Groetjes Noah

Hey ​@Noah05 

Ik ben niet een seksueel actieve vrouw van jouw leeftijd maar toch reageer ik ff. 😉

Er zijn echt genoeg 20-jarigen zoals jij hoor. Je bent echt niet de enige. Het is ook zoals je zelf al zegt. Als je elkaar echt leuk vindt maakt het geen reet uit dat jij nog geen ervaring hebt. 

Toen ik m’n vriendje leerde kennen was hij ook nog totaal onervaren op het gebied van zoenen en seks. Ik had al wel ervaring (met een meisje weliswaar maar dat maakt niet uit) en het is nooit in me opgekomen dat dat een afknapper zou zijn. Ik vond (en vind) hem leuk voor wie hij is. De rest komt vanzelf wel. Het zoenen, en later de seks, waren er ook echt niet slechter om. 

Dat het je onzeker maakt kan ik me wel voorstellen maar het is echt niet nodig.

Hoi Noah, er is niks om je zorgen over te maken. Toen ik 20 was, was ik ook nog steeds maagd. Ik ben ontmaagt op m'n 21ste door een jongen die het achteraf gezien helemaal niet waard is. Ik had graag nog maagd willen blijven en dit speciaals daadwerkelijk willen bewaren voor de ware. En ik vind het dan ook zeker geen afknapper als een man nog maagd is. Juist beter naar mijn mening, want ik vind dat zo'n eerste keer (maakt niet uit of je man of vrouw bent) bijzonder is en je niet zo maar aan jan-en-alle-man moet weggeven. 

Hoi ​@Noah05 

Ik ben 18 jaar, ben ook nog maagd en heb nooit gezoend. En ik denk dat er nog veel meer mensen rond jouw leeftijd hetzelfde ervaren.

Voor mij zou het helemaal geen afknapper zijn als een man nog geen ervaring heeft. Het lijkt me juist wel schattig

Reageer