Hi allemaal,
Ik ben 21, bijna 22, en ik zit met gevoelens waarvan ik niet weet wat ik ermee moet.
Ik heb nu 2 jaar een relatie met mijn huidige partner, woon bijna een jaar met hem samen, we hebben huisdieren, je kent het.
Nu is het zo dat ik de afgelopen weken/maanden opeens heel veel droom en denk aan m’n ex en ik merk dat ik de behoefte heb om te weten wat er van hem terecht is gekomen. Ik heb met hem een relatie gehad van mijn 14de tot 19de, echt een groot deel van m’n tienertijd. Hij was m’n eerst liefde, ik deed alles voor het eerst met hem.
Maar het was echt geen goede relatie. Zijn visie op dingen was anders (corona bijv), zijn moeder en mijn ouders hebben elkaar nooit gemogen, de band tussen mij en m’n ouders is er kapot door gegaan (nu gelukkig aan het herstellen), en ik als persoon ben veranderd. Ook op seksueel vlak zijn er dingen gebeurd, waardoor ik daar nu in mijn huidige relatie last van heb (paniekaanvallen en plotseling moeten huilen).
Kortom, ik had mezelf beloofd nooit meer wat met deze jongen te maken te willen hebben, maar hij blijft maar in mijn hoofd zitten. Maar door wat hij mij aan heeft gedaan is het gewoon niet eerlijk naar mezelf toe, maar ook niet naar mijn huidige vriend die me al 3 jaar probeert te herstellen van die relatie.
Mijn vraag is, wat zijn deze gevoelens, is dit normaal en wat moet ik er toch mee?