Skip to main content
Vraag

Hyperseksueel na seksueel misbruik, heeft iemand hier ervaring mee?

• June 25, 2026
  • 4 reacties
  • 82 Bekeken

Noah_2001

Hoi,

Ik baal van mezelf. Zes jaar geleden ben ik seksueel misbruikt. Hij wilde seks en ik niet. Ik was nieuwsgierig, maar hij dwong mij. Daarna probeerde hij mij online te stalken om het uit te praten. Ik heb er veel spijt van dat mijn eerste keer zo is gegaan.

Vier jaar later ben ik opnieuw in een vergelijkbare situatie terechtgekomen. Ik ontmoette een leuke jongen, maar uiteindelijk heeft ook hij mij misbruikt. Het ging eerst goed, maar later dwong hij mij tot seksuele handelingen terwijl ik dat niet wilde.

Ik merk dat ik mezelf hiervan de schuld geef en daar baal ik van. Nu merk ik dat ik heel hyperseksueel ben geworden.

Heeft iemand alsjeblieft tips? :(

4 reacties

Hey hey, 

Helaas een zelfde soort situatie meegemaakt met mijn eerste ex. In mijn huidige relatie nog steeds last van. Alleen ik heb precies het tegenovergestelde, totaal geen zin. Ik krijg mezelf er niet toe en als ik dan wel zin heb, krijg ik paniekaanvallen of ik moet huilen. 

Ook ontzettend vervelend voor jou, het is ook ruk om je zo te voelen over seks terwijl het iets leuks hoort te zijn. Ik hoop dat alles goed komt voor je x

Noah_2001
  • Auteur
  • June 26, 2026

Wat onzettend naar voor je dat als je juist zin hebt dat je dan moer huilen dat herken ik ook soms maar ik heb juist ook weer zin en dan voel ik mij naar rot angstig en word verdrietig maar als ik geen zin heb voelt dat fijn maar dat gevoel slaat helaas snel weer over ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan en baal ervan en dankjewel dat hoop ik ook voor jou wat eerd voor jou als je deze gevoelens heb? Alles van seks voelt naar maar heb compulsies en heb geen manier om ervan af te komen en wat helpt jou bij deze paniekaanvallen? Ik hoop dat snel alles beter word voor jeX

Tot op heden helaas geen oplossing gevonden. Ik heb nu een hele lieve partner die mij ermee helpt. Als ik aangeef dat ik wil stoppen, stopt hij direct en steunt me echt. Hij heeft nu zelf ook door als ik doorga voor hem terwijl ik zelf niet meer wil, wat natuurlijk niet de bedoeling hoort te zijn van seks.
Ik begin met zin maar op een gegeven moment hoor ik een bepaalde toon of een manier van “dirty talk” die mij heel erg terugneemt naar m’n ex en hoe ik gewend was geraakt aan “hoe seks werkt”. Ik was 14/15 en had een relatie met hem tot mijn 19de. Ik wist oprecht niet beter.

Ik krijg nu zo’n error in mijn hoofd, ik voel me vies, alsof ik wordt gebruikt, echt mijn hoofd die me probeert te redden uit de situatie terwijl er niks aan de hand is. Ik heb 2,5 jaar een relatie met deze jongen, ik woon samen met hem, we hebben huisdieren en kijken om een huis te kopen. Ik neem het mezelf zo kwalijk naar hem.
Ik vind het heel erg lastig om hier met een professional over te praten, maar ik zal wel moeten om hier vanaf te komen denk ik. 

Natuurlijk shit om te horen dat meer mensen hier last van hebben, maar eindelijk iemand die me begrijpt. Echt mega fijn.

Maar wat ontzettend vervelend voor je dat je compulsies hebt, dat lijkt me zo lastig om mee om te gaan..

Noah_2001
  • Auteur
  • June 27, 2026

Dankjewel maar dit is heel weg naar voor jou ook! Ik heb hetzelfde met eerst wel willen en dan de toon horen en of he gebruikt te voelen🫂 want ik heb ook meegemaakt dat mijn ex mjj had laten wennen aan hoe seks was want ik dee alles voor hem en hij wou dat ik vanalles voor hem dee maar hij zei maar hoe erg hij van mij houd maar ik had met hem vanuit mijn 16de tot aan mijn 18de maar nadat ik mijn andere ex had ontmoet deed hij hetzelde bij mij en ik baal ervan dat er weer zo jongen was als hij...echt naar dat je dit meemaakte zo jong en wat vervelend dat je nog niks heb wat je kan helpen hiermee! Maar ik denk dat het juist goed is om er met een professionele persoon erover te praten binnenkort begin ik met therapie ik hoop dat je binnenkort ook gaat beginnrn je kunt het wel vervelend om te lezen dat meer hier mee dealde maar nu kunnen we elkaar helpen soms helpt meditatie of zachte lofi jazz muziek mij! Wel fijn dat dit vriendje je begrijp hij klinkt heel erg lief! En die compulsions zijn zeker iritant ik krijg ze maar niet weg en heb dan juist dwingende gedachtes om wat te doen :/ maar gelukkig begrijpt iemand mij hier dat is wel fijn ik wens je heel veel sterkte toe💖💖