Skip to main content

Hey allemaal,

Nou, de titel zegt al genoeg denk ik. 😅

Zoals sommigen wel weten heb ik al 2 jaar een relatie met een hele leuke, bijzondere en lieve jongen. Nu hoort bij een relatie ook seks (tenminste, voor ons wel) en dat hebben we dan ook best wel regelmatig. Tot zover niks te klagen zou je denken en dat heb ik inderdaad ook niet. Het dingetje is alleen dat we eigenlijk altijd zo’n beetje hetzelfde doen. Een beetje voorspel, de seks zelf en dat was het dan wel. Soms vind ik het eerlijk gezegd een beetje saai. Niet dat de seks op zich slecht is maar ik zou wel eens wat anders willen. Ik weet alleen niet zo goed wat dan precies. We zijn beide niet heel ‘avontuurlijk’ ingesteld op dat gebied dus allerlei dingen met toys en zo is niet aan ons besteed. Maar ja, wat dan wel? 

Het andere punt is dat ik het best moeilijk vind om daar met hem over te beginnen. Hij vind het volgens mij wel prima zoals het nu gaat. Ook ben ik altijd een beetje bang om ondankbaar of klagerig over te komen. Ik voel me al schuldig omdat ik überhaupt die gevoelens heb (onzin natuurlijk en dat is iets waar ik aan zou moeten werken). Ik wil hem ook niet het idee geven dat hij iets fout doet of zo. Dus ja, hoe kan ik dit het beste ter sprake brengen?

-Tekst aangepast door In je bol i.v.m. anonimiteit-

Hoi ​@Timmy 

Laat ik beginnen met je te bedanken voor je openheid in dit topic. Het is iets wat vast velen zich afvragen, maar niet durven te posten. Dat is mijn mening. Dus, dankjewel voor dit topic.

Je hebt gelijk dat bij een relatie op een gegeven moment ook seks voorkomt. Het is dus ook helemaal niet gek als je daar vragen over hebt. Dingen die je je afvraagt en die je bespreekbaar wilt maken. Je wilt geen 'geheimen’ hebben voor je vriendje, maar ja, hoe pak je dat allemaal het beste aan. Je wilt ook niemand kwetsen en zeker niet iemand de schuld geven. Zo ben jij niet, volgens mij.

Nou, deze 'held’ wilde jou daar graag bij helpen, maar ik kwam niet tot een duidelijke opzet. Wel wat ideeën en een verhaal van mezelf (waarover later meer), maar niet een duidelijk overzicht, dus heb ik het (ja, heel flauw, maar je moet ergens beginnen) aan AI gevraagd. 

Die kwam met het volgende verhaal:

Het is begrijpelijk dat je meer afwisseling in de seks wilt, maar het moeilijk vindt om dit met je vriend aan te kaarten. Je kunt dit op een liefdevolle en niet-beschuldigende manier doen door eerlijk aan te geven dat je je seksleven wat saai begint te vinden en dat je graag wat meer variatie zou willen. Je kunt benadrukken dat je nog steeds van hem houdt en dat het niet aan hem ligt, maar dat je zelf behoefte hebt aan iets nieuws. Geef aan dat je openstaat voor zijn ideeën en dat jullie samen kunnen onderzoeken wat jullie beiden leuk vinden.

Concreet kun je het volgende doen:

1. 1. Kies een goed moment:

Zoek een rustig moment uit waarop jullie beiden ontspannen zijn en open kunnen praten. Vermijd het onderwerp net voor of na de seks, of wanneer je gehaast bent. 

2. 2. Wees eerlijk en open:

Begin met te zeggen dat je van hem houdt en dat je een fijn seksleven hebt, maar dat je de laatste tijd wat verlangt naar meer afwisseling. 

3. 3. Geef concrete voorbeelden:

Vertel wat je ongeveer mist, maar vermijd te veel details die hem zouden kunnen kwetsen. Bijvoorbeeld: "Ik zou het fijn vinden als we wat meer zouden experimenteren met houdingen" of "Ik zou het leuk vinden als we wat meer tijd zouden besteden aan voor- en naspel".

4. 4. Laat hem zijn mening geven:

Vraag hem hoe hij erin staat. Misschien heeft hij ook behoefte aan meer afwisseling, maar durft hij het niet te zeggen.

5. 5. Werk samen aan oplossingen:

Stel voor om samen te brainstormen over ideeën en om nieuwe dingen uit te proberen. Misschien zijn er bepaalde aspecten die hij wel leuk vindt en waar jullie samen in kunnen groeien.

6. 6. Wees niet bang om te experimenteren:

Probeer nieuwe dingen uit, maar doe dit niet geforceerd. Als iets niet bevalt, dan is het oké om ermee te stoppen.

7. 7. Blijf communiceren:

Blijf met elkaar praten over wat jullie wel en niet fijn vinden. Communicatie is cruciaal voor een gezond seksleven.

Voorbeeld van hoe je het kunt brengen:

"Schat, ik wil even iets met je bespreken. Ik merk dat ik me de laatste tijd wat verlang naar meer afwisseling in onze seksuele relatie. Ik vind je geweldig en ik hou heel veel van je, maar ik vind het soms een beetje saai worden en ik denk dat het goed zou zijn als we daar eens over praten. Heb jij daar ook zo over gedacht, of hoe sta jij erin? Misschien kunnen we samen eens kijken of we nieuwe dingen kunnen proberen of dat we op een andere manier meer plezier kunnen hebben, wat denk je?".

Door dit op een liefdevolle en niet-beschuldigende manier te doen, is de kans groter dat je vriend openstaat voor je wensen en dat jullie samen een manier kunnen vinden om jullie seksleven weer wat spannender te maken.

AI-reacties kunnen fouten bevatten. Meer informatie

Tot zover het AI-verhaal.

Het fijne daaraan vond ik, dat het kort een aantal punten noemde, waar je aan kunt denken en een voorbeeld gaf. Ik hoop dat je er iets verder mee komt.

Nu, mijn eigen verhaal / ervaringen:

eigenlijk heb ik van alles meegemaakt: misbruik, poly-amoureuze relaties (mijn twinbroer en ik samen met een andere jongen), ik met een andere jongen, die nu de vriend is van mijn twinbroer, ik met een andere jongen en nu weer terug bij mijn eerste liefde. Ik ken mijn eerste liefde sinds de zomer van 2017. Ik was toen nog 14 en heb eerder over hem geschreven op het KT forum. In die 8 jaar is er van alles gebeurd, vooral mooie dingen. De ‘vervelende’ periode speelde kort daarvoor.

Ik herken periodes dat ik andere dingen wilde. Eerst werden die mij niet gegund. Ik (en mijn twin) moesten doen wat ons opgedragen werd. Dat is een situatie die je echt niet wil.

Gelukkig kwam daarna een periode waarin ‘alles’ leek te kunnen. Ik heb toen echt de liefde leren kennen. Weliswaar samen met mijn twin waar ik ook samen die 'vervelende’ periode heb meegemaakt. Velen die er van wisten vonden het óf leuk voor ons óf begrepen het niet, omdat het poly-amoureus was.

Toen werd ik verliefd op een andere jongen en was ‘hij’ het helemaal.

Dit bleef niet duren en ben ik uiteindelijk terug bij mijn eerste echte vriendje Luca (niet zijn echte naam).

Wat ik tegenwoordig leuk vind en Luca (niet zijn echte naam) ook, is bijvoorbeeld doen alsof we elkaar voor het eerst zien en elkaar versieren en alles wat daarna komt. Dit om een praktisch voorbeeld te geven wat voor ons werkt. Ook doen we soms rollenspellen, zoals dat de één naar de ander moet luisteren en dus weinig in de brengen heeft. Tenzij, iets niet prettig wordt gevonden natuurlijk. Het moet voor allebei leuk zijn.

Ik weet niet of je het programma 'De vloer op’ van de NPO kent. Acteurs doen dan een rollenspel. Hier gaat het niet om seks, maar Luca en ik hebben ‘ons’ rollenspel er losjes op gebaseerd.

https://npo.nl/start/serie/de-vloer-op/seizoen-16/3-minuten-m-n-mooiste-rol-tantra-in-t-leer

er is ook een junior versie https://npo.nl/start/serie/de-vloer-op-jr/seizoen-2019/niet-mijn-vader-welk-honk-hoeveel-kinderen

Ik ga het hier voor vandaag maar bij laten.

Als jij of iemand anders vragen / opmerkingen heeft dan zal ik die graag beantwoorden.

Ik hoop dat dit alles bijdraagt aan jouw topic.

Groetjes,

M&M's

@M en Ms 

Hey ​@M en Ms 

Ik wil graag open zijn over dit soort topics omdat het voor mij en m’n vriendje op zich wel een belangrijk onderdeel van de relatie is. Zeker niet het allerbelangrijkst hoor maar we doen het wel graag en zouden ook zeker niet zonder willen. 

Bedankt voor je antwoord. Het is niet flauw dat je AI hebt gebruikt hoor. Het zijn best goede punten waar ik wel wat mee kan. 

Ik wil idd geen geheimen hebben voor hem. Om jouw woorden te gebruiken, voor mij is hij het echt helemaal. Maar precies daarom vind ik dit soort dingen lastig om te bespreken omdat ik dan dus bang ben dat ik hem kwets of beledig of wat dan ook. Eigenlijk dezelfde reden waarom ik de situatie met m’n broer zo lastig vond. Er is altijd een angst voor ruzie lijkt het. Klinkt misschien raar, maar ja.

Bedankt ook voor het delen van jouw verhaal. Zo’n polyamoureuze relatie lijkt me heel bijzonder. Niet dat ik me zou kunnen voorstellen een relatie met m’n broer te delen. 😅 

Rollenspel is wel een goede tip. Dat is iets waar hij misschien ook wel voor open staat. Ik kan me ook voorstellen dat je het op die manier iets spannender kunt maken. 

Genoeg weer om over na te denken. Nu nog een goed moment vinden om er over te beginnen.

Hoi ​@Timmy 

…. precies daarom vind ik dit soort dingen lastig om te bespreken omdat ik dan dus bang ben dat ik hem kwets of beledig of wat dan ook. Eigenlijk dezelfde reden waarom ik de situatie met m’n broer zo lastig vond. Er is altijd een angst voor ruzie lijkt het. Klinkt misschien raar, maar ja.

dat begrijpt ik wel… op zich niet raar, maar ik kan me wel  iets voorstellen bij wat je noemt

Zo’n polyamoureuze relatie lijkt me heel bijzonder. Niet dat ik me zou kunnen voorstellen een relatie met m’n broer te delen. 😅 

hahaha, het voelde op dat moment goed om te doen, zeker na de situatie waar we uit kwamen, maar ik snap heel goed dat het niet doorsnee is. Laat ik het daar maar op houden 😉

Rollenspel is wel een goede tip. Dat is iets waar hij misschien ook wel voor open staat. Ik kan me ook voorstellen dat je het op die manier iets spannender kunt maken. 

je kunt het hierdoor volgens mij zeker spannender maken. Je kunt ‘alles’ natuurlijk een beetje meer naar jullie wensen aanpassen

Genoeg weer om over na te denken. Nu nog een goed moment vinden om er over te beginnen.

daar heb je gelijk in, maar ik denk dat jullie daar wel uit gaan komen. Aanvullend heb ik nog iets om over na te denken. Rollenspel is niet het enige waar ik aan denk of ervaring mee heb…..

Ik moet even een juiste manier vinden om op te schrijven waar ik aan denk.

Vooraf wil ik zeggen dat je natuurlijk nooit iets moet doen wat aanstootgevend is voor anderen. Ook geen dingen doet, die niet mogen en zeker geen dingen waar een betrokkene zich niet goed bij zou voelen.

Ik raad dus af om 'dingen’ te doen in het openbaar, maar wat is openbaar….

We begrijpen allemaal dat je niet ‘iets’ doet in een volle trein of midden op een strand, maar als je de enige bent op dat strand op dat moment, het misschien wel donker is, je misschien wel 'verstopt’ bent in de duinen, is het dan nog net zo erg als overdag, midden op een vol strand…

Volgens mij is dat dus wel anders.

Net als dat je niet in een pashokje ‘iets’ anders gaat doen als je omkleden.

Is je samen omkleden in een kleedhokje/douche op bijvoorbeeld een camping, op een rustig moment (dat de andere kleedhokjes niet gebruikt worden door anderen) net zo ‘erg’…..

Sommigen maken het gezellig in hun eigen auto, op een afgelegen plek… je kunt elkaar ook even kussen, staand naast jullie geparkeerde fiets…...waar ligt de grens van wat wel en niet mag/kan….

Bij mij in de buurt is veel ruimte. Er zijn veel plekken waar je alleen kunt zijn. Ik noem bijvoorbeeld de dijken langs de zee en rivieren. Bovenop de dijk zijn vaak geen fiets- of voetpaden. Je komt er niemand tegen. Het gras is er lang.

Soms kun je wel mensen voorbij zien fietsen op een veel lager gelegen fietspad op enige afstand van die dijk.

Als iemand je kant op komt dan kun je dat ruim van tevoren aan zien komen.

Je kunt er genieten van de zon, het uitzicht en elkaar.

Bovenop die dijk voel je je veilig en onbespied en toch is er een hele kleine kans (bijna nul) dat een ander weet dat je daar bent. Laat staan dat die jou daar ziet.

De spanning, die de onzekerheid om 'gezien’ te kunnen worden, maakt het voor je gevoel heel anders dan als die spanning er niet zou zijn.

Natuurlijk snappen we allemaal dat je 'geen gekke dingen’ moet doen, maar elkaar een kusje geven ofzo lijkt mij wel te kunnen, toch?

Je kunt je fantasie laten gaan, maar doe nooit dingen die voor jou of een ander niet fijn of aanstootgevend kunnen zijn.

Op sommige plekken (aan jou om te ontdekken, welke dat zijn in jouw buurt) kun je ongezien en veilig zijn.

De vraag is natuurlijk of je daar ook mag zijn en of bijvoorbeeld dat leegstaande huis of boerderij wel veilig is, dus er geen instortingsgevaar is of zoiets. Op andermans terrein komen mag meestal niet, dus houd daar wel rekening mee.

Een openbare uitkijkpost (bijvoorbeeld om vogels te spotten) lijkt mij niet verboden om te betreden, in vergelijking met een leegstaand gebouw.

Er zijn veel mooie plekken en in sommige gevallen zijn die ook gewoon openbaar.

Dat wilde ik jou/jullie even meegeven. Ik zou zeggen, ga lekker even fietsen of wandelen in de buurt en zie waar je uitkomt. Let altijd op de veiligheid, maar dat is logisch.

Let ook op lokale regels. In het buitenland bijvoorbeeld kunnen die heel anders zijn.

Veel plezier.

Groetjes,

M&M's

@M en Ms 

Hey ​@M en Ms 

hahaha, het voelde op dat moment goed om te doen, zeker na de situatie waar we uit kwamen, maar ik snap heel goed dat het niet doorsnee is. Laat ik het daar maar op houden 😉

Als het goed voelde is het prima toch?

Over ‘dingen’ in het ‘openbaar’ doen...tja, ik snap dat dat op zich wel spannend/opwindend kan zijn. Of dat echt iets voor ons is weet ik niet. Een beetje zoenen in het openbaar is geen probleem, maar veel meer dan dat...idk

Ik heb het er vandaag eindelijk met hem over gehad trouwens. Het was best een goed gesprek en hij snapte mijn gevoelens helemaal. Hij staat wel open voor iets anders/nieuws zoals rollenspel. Nu nog iets leuks/spannends zien te bedenken. Mocht je nog tips hebben...😉

Hoi ​@Timmy 

Als het goed voelde is het prima toch?

daar heb je wel gelijk in. We kwamen samen (twin en ik) uit een situatie die niet goed was en deze keus was samen met die jongen (Luca = nepnaam) een vrije keus, keus die we hiervoor nooit hadden.

De tijd heeft ons ondertussen ingehaald. Twin is nu gelukkig met Newt (nepnaam die ik eerder gebruikte) en ik ben uiteindelijk weer terug bij Luca (nepnaam van ons eerste vriendje). Er is veel gebeurt in die tussenliggende tijd 🙄

Over ‘dingen’ in het ‘openbaar’ doen...tja, ik snap dat dat op zich wel spannend/opwindend kan zijn. Of dat echt iets voor ons is weet ik niet.

het is wel openbaar, maar ook weer niet. Ik denk dat er wel mogelijkheden zijn die bij jullie passen. Ik ga er eens over nadenken en op terugkomen

Een beetje zoenen in het openbaar is geen probleem, maar veel meer dan dat...idk

het is me duidelijk. Op zich is het ook wel begrijpelijk dat je aan het idee moet wennen

Ik heb het er vandaag eindelijk met hem over gehad trouwens.

oh mooi, je moet zulke dingen ook bespreken op een geschikt moment en niet overhaast doen en kennelijk was nu de goede tijd

Het was best een goed gesprek en hij snapte mijn gevoelens helemaal. Hij staat wel open voor iets anders/nieuws zoals rollenspel.

Fijn dat jullie erover hebben kunnen praten. Dan hoeft je je daar iig niet meer 'druk’ over te maken

Nu nog iets leuks/spannends zien te bedenken. Mocht je nog tips hebben...😉

ik ga eens nadenken over welke kant ik jullie nu weer op ga sturen 😅 

Ik probeer ook maar om wat te vinden dat bij jullie past, maar evengoed is weten wat minder goed bij jullie past ook altijd handig om te weten

Ik kom erop terug.

Groetjes aan jullie allebei,

M&M's

@M en Ms 

Bedankt voor het meedenken ​@M en Ms  Vriendje en ik zijn gewoon niet zo creatief op dat gebied dus alle tips zijn welkom. 🙈😅

het is wel openbaar, maar ook weer niet. Ik denk dat er wel mogelijkheden zijn die bij jullie passen. Ik ga er eens over nadenken en op terugkomen

Ok. Ik ben benieuwd.

het is me duidelijk. Op zich is het ook wel begrijpelijk dat je aan het idee moet wennen

Tja, het is maar net wat je gewend bent. Dat we allebei best wel introvert zijn speelt ook wel mee denk ik

Het is idd heel fijn dat we er over hebben kunnen praten. Hij keek wel even toen ik zei dat ik het ergens over wilde hebben. Ik voelde me toen meteen weer schuldig dat ik hem liet schrikken, haha.

Het is ook fijn dat we nu gaan ontdekken wat we allemaal wel, en niet, leuk vinden. We hebben al 2 jaar met elkaar maar omdat we in principe altijd zo’n beetje hetzelfde doen is het daar nooit van gekomen.

Hoi ​@Timmy 

Timmy schreef:
Bedankt voor het meedenken ​@M en Ms  Vriendje en ik zijn gewoon niet zo creatief op dat gebied dus alle tips zijn welkom. 🙈😅

geen dank hoor, ik doe het graag.

Iedereen is verschillend en daar is niks mis mee.

Timmy schreef:
Tja, het is maar net wat je gewend bent. Dat we allebei best wel introvert zijn speelt ook wel mee denk ik

daar heb je zeker gelijk in. Ik heb op jonge leeftijd al best veel meegemaakt, soms was het leuk en soms niet. Ik ga soms te makkelijk om met dit soort dingen. Misschien moet ik daar meer rekening mee houden en in kleinere stapjes denken…  Het moet wel leuk zijn en in kleine stapjes kan dat ook

Timmy schreef:
Het is idd heel fijn dat we er over hebben kunnen praten. Hij keek wel even toen ik zij dat ik het ergens over wilde hebben. Ik voelde me toen meteen weer schuldig dat ik hem liet schrikken, haha.

oei, hahaha, gelukkig kennen jullie elkaar goed genoeg om dit soort gesprekken aan te kunnen. Het is ook weer niet voor iedereen een alledaags gesprek, dus een beetje spannend is het wel

Timmy schreef:
Het is ook fijn dat we nu gaan ontdekken wat we allemaal wel, en niet, leuk vinden.

precies

Timmy schreef:
We hebben al 2 jaar met elkaar maar omdat we in principe altijd zo’n beetje hetzelfde doen is het daar nooit van gekomen.

op zich is daar natuurlijk niks mis mee, maar als je je dingen afvraagt dan is het niet gek om het erover te hebben. Je kunt dan altijd beslissen wat je er wel en wat je er niet mee doet

Ik zal er iig over nadenken en dan lees je het wel binnenkort  😉

Trouwens, iedereen die iets kwijt wil mag in dit topic zijn of haar bijdrage posten.

Groetjes,

M&M's

​@M en Ms 

op zich is daar natuurlijk niks mis mee, maar als je je dingen afvraagt dan is het niet gek om het erover te hebben. Je kunt dan altijd beslissen wat je er wel en wat je er niet mee doet

@M en Ms Het is zeker niet gek om over dat soort dingen te praten. Mijn ding is dat ik me altijd vooraf te druk maak over hoe de ander gaat reageren. En dan zeg ik vaak maar niks. Niet goed natuurlijk en ik werk daar ook aan. Daarom is dit forum (en hiervoor het KT forum) ook zo fijn om dingen van je af te schrijven en om te horen wat een ander er van vindt.

​Trouwens, iedereen die iets kwijt wil mag in dit topic zijn of haar bijdrage posten.

Ja, zeker. Ik hoop niet dat anderen denken dat dit een 1-op-1 gesprek tussen ons is. 😅  Maar ja, echt heel druk is het hier ook nog niet.

Hoi ​@Timmy 

Het is zeker niet gek om over dat soort dingen te praten. Mijn ding is dat ik me altijd vooraf te druk maak over hoe de ander gaat reageren.

ik snap het. Ik kan je alleen maar vertellen dat je je om mij niet druk hoeft te maken 🙂

En dan zeg ik vaak maar niks. Niet goed natuurlijk en ik werk daar ook aan. Daarom is dit forum (en hiervoor het KT forum) ook zo fijn om dingen van je af te schrijven en om te horen wat een ander er van vindt.

zo is het. Een mooie plek om er mee om te gaan en dingen uit te proberen

Ja, zeker. Ik hoop niet dat anderen denken dat dit een 1-op-1 gesprek tussen ons is. 😅  Maar ja, echt heel druk is het hier ook nog niet.

ik vind het wel gezellig met jou, maar het is sws wel fijn als er meerderen posten. Hoe meer en verschillende(r) reacties zijn welkom. Iedereen is welkom om hier te posten.

Iets anders. Ik had onderstaande van de week al beetje bij beetje 'gemaakt’. Ik zou het jammer vinden om het zomaar weg te gooien.

Je ‘moet’ het misschien niet te letterlijk nemen, maar meer als een inspiratiebron gebruiken. Je kunt zoiets natuurlijk in allerlei varianten uitvoeren, dus ook in kleinere stapjes of thuis als een soort rollenspel.

Je kunt bijvoorbeeld ook gewoon een keertje zonder T-shirt genieten van de zon met zijn 2-en. Gewoon om te ervaren hoe dat is. Ook hoef je niet alles buiten en/of in één keer achter elkaar te doen.

Een gedeelte samen buiten doen en de rest in een vertrouwde omgeving kan natuurlijk ook.

Nu eerst dat stukje wat ik al eerder heb geschreven.

Stel dat dit gebeurt:

Jij gaat samen met jouw vriendje een stukje fietsen. Het is lekker weer. Hij trakteert op een ijsje. Lekker.

IJs eten op de fiets vraagt om problemen…. Er drupt ijs op zijn shirt.

Normaal gesproken zou je daar om kunnen lachen, maar als je onderweg bent naar een afspraak, dan komt zoiets natuurlijk niet goed uit. Tot overmaat van ramp haken jullie fietssturen in elkaar en voor je het weet lig je allebei op de grond. Ook dat nog. Je vriendje heeft een zere knie door de val. Wat doe je?

Normaal gesproken zou je even naar huis gaan voor schone kleren, maar ja, fietsen met een zere knie is niet echt een optie. Op het fietspad blijven liggen is niet veilig. Je zou graag een ander T-shirt aantrekken, maar ja, die heb je niet bij je en een wasmachine heb je daar al helemaal niet.

Je maakt er het beste van. Samen klim je de dijk op. Daar ben je veilig.

Gelukkig hadden jullie wat water bij. Jammer dat jouw flesje geplet is onder jullie fietsen…. Je moet dus wel zuinig zijn met het ene resterende flesje water.

Je zou graag die vlek uit zijn T-shirt halen, maar je wil ook water om te drinken over houden. Dilemma.

Jullie besluiten de vlek van het ijs op zijn T-shirt met een klein beetje water uit te ‘spoelen’.

Jouw vriendje komt op het idee om zijn T-shirt over de stang van zijn fiets te drogen te hangen. Tegelijkertijd neemt zijn T-shirt het zicht weg, zicht op de zon. Twee vliegen in één klap…

Het is verstandig om de wond op zijn knie te bekijken. Om alles goed te kunnen zien doet hij zijn lange broek uit. Aangezien jullie geen pleisters bij jullie hebben, is het beste wat jullie kunnen bedenken, om de geschaafde knie aan de lucht te drogen.

Jullie nemen rust in de hoop dat alles snel beter gaat. Het is nog te vroeg om naar jullie afspraak te gaan. Het is ook geen optie om met die zere knie te gaan fietsen en bijvoorbeeld naar huis te gaan. Afwachten lijkt jullie het beste. Misschien verzinnen jullie iets leuks om de tijd door te komen.

Zijn buik plakt van het ijs. Je hebt wel water, maar dan heb je niks meer te drinken….

Hoe krijg je dat ‘plakkerige’ van zijn buik….oplikken is een optie, maar is dat echt een goede optie..

Liggend in het hoge gras kletsen jullie wat….

Dit zou dus iets kunnen zijn dat echt gebeurt. Hoe zou je dan reageren?

Overal is een oplossing voor te bedenken, toch?

Groetjes,

M&M’s

@M en Ms 

PS ik ben ondertussen ook begonnen met een heel ander soort tips te verzamelen, maar dat is nog niet af….😉

@M en Ms 

Wel leuk om over dat soort gevallen na te denken. Je kan het mooi opschrijven vind ik. We hebben het gisteren er nog eens over gehad en we kwamen er op uit om misschien een keer ‘iets’ in de tuin te doen of zo. Wel als we alleen thuis zijn natuurlijk.😂 Het voordeel is dat onze buren geen zicht hebben op de tuin dus dat geeft mogelijkheden. Vind sws het idee om ‘het’ een keer buiten te doen wel aantrekkelijk. 

Hoi ​@Timmy 

Wel leuk om over dat soort gevallen na te denken.

hahaha, ja, laat jullie fantasie maar werken 😉

Je kan het mooi opschrijven vind ik.

dank je, sommige dingen zijn uit eigen ervaring, andere uit fantasie of gehoord van anderen… 🙂

We hebben het gisteren er nog eens over gehad en we kwamen er op uit om misschien een keer ‘iets’ in de tuin te doen of zo. Wel als we alleen thuis zijn natuurlijk.😂 Het voordeel is dat onze buren geen zicht hebben op de tuin dus dat geeft mogelijkheden.

nice, het begint al een beetje te leven bij jullie. Het was ook nooit de bedoeling dat je ineens allerlei 'gekke’ dingen zou gaan doen. Gewoon op jullie eigen tempo op een veilige plek die wel buiten (dus soort van openbaar) is, maar waar niemand je echt kan zien. Dat je wel het gevoel hebt dat het zou kunnen dat iemand het ziet. Kies die plek dus zorgvuldig. Dan is er eigenlijk geen echt risico

Vind sws het idee om ‘het’ een keer buiten te doen wel aantrekkelijk. 

dat is ook zo. Het maakt het zo anders, dan binnen.

Terwijl het maar een verschil van een paar meter hoeft te zijn…

Veel plezier met 'nadenken’ alvast en de uitvoering daarna….

Groetjes,

M&M's

@M en Ms 

@M en Ms 

Tja, wat is 'gek’? Haha. Nee, we doen het echt wel op ons eigen tempo. Ik denk dat we misschien eerst beginnen met wat ‘handwerk’ of zo. Ach ja, we zien wel hoe het loopt.

Reageer