Dag allemaal,
Ik ben man 26 jaar oud en heb last van hechtingsproblemen. Ik weet al een tijdje dat ik last heb van angstige hechting maar ik ben er ook achter gekomen dat ik vermijdende hechting heb. Dus als ik denk dat iemand mij afwijst krijg ik stress maar ook als ik het gevoel krijg dat iemand mij leuk vind. Vroeger had ik er veel moeite mee want doordat ik stress kreeg ging ik overcompenseren en dan vloeit de liefde en speelsheid niet natuurlijk. Ik ben ook nog nooit verliefd geweest met iemand. Wel vaak gedate en hier en daar scharrels gehad.
Nu heb ik ruim een jaar geen leuke dates/connecties/seks meer gehad. Wel 8 maanden geleden nog seks maar ik vond haar niet zo leuk. Ook de dates afgelopen maanden vond ik niet leuk. Komt deels omdat ik wat meer heler ben geworden. Voorheen was mijn intentie meer dat ik moest scoren. Afgelopen jaar heb ik veel geleerd over mezelf en mn angststoornis (ik heb ook angsten op werk bijvoorbeeld). Ik heb veel gelezen, therapie gedaan en mezelf leren kennen. Op dit moment wil ik graag weer leven en meer rust ervaren en weer daten en plezier hebben. Alleen dat lukt niet helemaal ik blijf maar in mijn gedachten hangen dat ik liefde moet vinden. Mijn gedachten draaien dan door en dan ga ik fantaseren of ergens met mn gedachten om tot rust te komen. Als ik nu ook probeer te daten of iemand aanspreek faalt dat best vaak omdat het te geforceerd is.
Ik wil graag weer in het moment komen en mijn speelsheid en plezier weer vinden in het daten. Maar ik denk dat dat niet gaat als ik nog steeds zoveel in mijn hoofd zit. Zijn er andere die dit herkennen? Angstige gedachten en/of hechtingsproblemen? Ik zal graag meer willen lezen over jullie en hoe jullie ermee omgaan en eventueel weer rust hebben gevonden in daten.