Skip to main content
Vraag

Wat hebben jullie deze vakantie gedaan, en wat gaan jullie na de vakantie doen?

• August 21, 2026
  • 4 reacties
  • 52 Bekeken

Loutje

Hoi!
Ik ben benieuwd wat jullie deze vakantie gedaan hebben en wat jullie na de vakantie weer gaan doen?
Ik ben zelf namelijk niet op vakantie geweest, daar had ik geen geld voor. In plaats daarvan heb ik 3-4 dagen per week gewerkt in een verzorgingshuis. Dat vond ik erg leuk.

Ik ben ook weer begonnen met meer sporten en ben gaan borduren. Ook ben ik begonnen met het verzamelen van DVD’s nu ik een DVD speler heb. Nu ben ik Greys Anatomy aan het kijken voor de eerste keer ooit. Erg leuk!

Na de vakantie ga ik beginnen met mijn eerste stage ooit en ga ik mijn masterscriptie schrijven. Heel spannend! Ben benieuwd hoe dat zal zijn, ik gok dat ik in het begin veel vermoeid zal zijn en heel erg moet wennen aan mijn nieuwe schema.

Ik hoor het ook graag van jullie! (En tips voor de overgang naar stage zijn erg welkom!)

4 reacties

Timmy
  • August 26, 2026

Hey ​@Loutje 

Ik heb niet veel anders gedaan dan werken deze zomer. Op m’n vrije dagen gechilled met m’n vriendje en af en toe een terrasje pakken en zo. In september ga ik 4 dagen naar Berlijn met hem. Zo veel zin in!

Series kijken is een van de favoriete dingen om te doen van ons. Lekker relaxed op bed met wat te drinken en snacks. 

Heel veel succes met je stage en je scriptie. Zorg dat je vanaf het begin lekker in het ritme komt en houd je goed aan je schema. Dan komt het wel goed. 

Eenmeisje004

Heyy ​@Loutje

Lang niet actief geweest hier haha. Ik heb heel lang vakantie gehad, bijna 3 maanden (poeh). Ben met een vriendin 3 dagen naar Berlijn geweest ( ​@Timmy was echt een aanrader, alleen ik zou niet met de slaaptrein gaan. Of je moet tegen geen slaap kunnen). Verder veel gewerkt, in de buurtzorg schoongemaakt, was erg leuk (nog leuker is dat ze mij willen houden en dat ik dit dan vast naast school erbij ga doen als bijbaantje). Verder lekker vakantie gevierd, veel uit geweest naar het lokale zomer festival bij mij in de buurt en veel afgesproken met vrienden. Net deze week intro gehad van nieuw schooljaar, school begint helaas weer. Nog twee jaartjes en dan kan ik aan m'n hbo opleiding beginnen. Dat geeft wel motivatie.

Eerste stage? Lijkt mij erg spannend! Alvast heel veel succes en het komt vast goed!

xx Eenmeisje004

Timmy
  • August 27, 2026

@Eenmeisje004 Leuk dat je er ook nog bent. Krijg ik toch weer een beetje het oude KT gevoel, haha.

Ik ben al eerder met hem naar Berlijn geweest (ook 3 dagen) en dat is zo goed bevallen dat we er nu 4 van maken. We gaan niet met de nachttrein maar met de gewone intercity. Rond 7 uur vertrekken en dan komen we rond 12 uur ‘s middags aan. We hebben een heel cute Airbnb geboekt.

Succes met school!

• August 27, 2026

Heyy,

Ik snap je spanning en dat je moet wennen! Ik ga zelf binnenkort ook starten met mn eerste stage, in een verzorgingshuis. Zou wel vast qua slaap een beetje in een ritme komen wat aansluit met hoe laat je straks moet opstaan, maar komt vast goed. Je went vanzelf :) 

Heb eigenlijk niet heel veel gedaan deze vakantie, ik wou eig een baantje, maar ik ben dus zo’n type die het dan uitstelt en uiteindelijk denkt van laat ook maar.. 😅 Ben wel op vakantie geweest een weekje (met mijn ouders) en toen kwam een vriendin een paar nachtjes logeren (anders zou ik me ook kapot vervelen;)).