Hoi @william_500
goed idee 
Iedereen kan wel een beetje ontspanning gebruiken om de dingen van alledag aan te kunnen.
Voor de één is dat lezen of sporten en voor de ander is dat muziek maken.
Ik luister graag muziek en eigenlijk zou ik het ook wel willen kunnen maken (zo wat een hoop werkwoorden achter elkaar
), maar ja, dat is niet voor iedereen weggelegd.
Jij kunt dat kennelijk wel en zoekt anderen waarmee je dat zou willen delen.
Dat kan ik me voorstellen.
Tsja, ik ben zoals gezegd zelf geen muzikant, dus heb ik er ook niet echt verstand van hoe je dat het beste aan kunt pakken.
Ik heb AI (kunstmatige intelligentie) ‘geopend’ en gevraagd ‘hoe vind ik mensen om muziek mee te maken’ (je moet ergens beginnen, toch?) en toen kwam die met het volgende:
AI-overzicht
Om mensen te vinden om muziek mee te maken, zijn er verschillende wegen die je kunt bewandelen. Je kunt online platforms gebruiken zoals Muzikantenbank.NET of Muziek-Electronics.be, waar je kunt zoeken naar muzikanten of bands, of zelf een advertentie plaatsen. Je kunt ook sociale media zoals Facebook gebruiken en zoeken naar groepen of pagina's specifiek gericht op muzikanten in jouw regio, zoals Muzikantenbank Noord-Nederland. Daarnaast is het een goed idee om je netwerk uit te breiden door naar lokale muziekevenementen of jamsessies te gaan, waar je direct in contact kunt komen met andere muzikanten.
Hier zijn een paar tips:
- Wees specifiek in je zoekopdracht: Vermeld welke instrumenten je zoekt en welk genre je wilt spelen.
- Maak een aantrekkelijk profiel: Deel je muzikale achtergrond en je interesses om de aandacht te trekken.
- Wees actief: Reageer op advertenties, plaats zelf een advertentie en ga naar lokale evenementen.
- Kijk naar online platforms: Platforms zoals Vampr, een soort "Tinder voor muzikanten", kunnen je helpen om in contact te komen met andere muzikanten in jouw omgeving.
- Maak gebruik van je netwerk: Vraag vrienden en kennissen of zij iemand kennen die op zoek is naar een band of jamsessie.
Door deze stappen te volgen, vergroot je de kans om de juiste muzikale partners te vinden en samen iets moois te creëren.
AI-reacties kunnen fouten bevatten. Meer informatie
Tot zover AI.
Ik ben benieuwd in welke richting jouw voorkeur uitgaat.
Is dat echt een bandje of eerder een muziekkorps, zoals een fanfare. Welk instrument gaat jouw voorkeur uit en kun je ook zingen of staat dat niet op jouw verlanglijstje.
Hoe goed ben je, dus hoeveel ervaring heb je.
Dat soort vragen spelen in mijn hoofd op dit moment.
Misschien kun jij een beetje duidelijkheid geven en ik hoop ook dat er anderen, die meer verstand hebben van muziek maken, gaan reageren en dan komen we vast een stapje dichterbij een oplossing.
Het lijkt me zo leuk om iets te horen en dat je het dan kan naspelen of nog beter misschien, ‘er’ je eigen draai aan kan geven.
Succes alvast en benieuwd naar het vervolg.
Groetjes,
M&M's
@M en Ms